احراز هویت برای کلیه امور دامنه .ir اجباری شد

احراز هویت برای کلیه امور دامنه .ir اجباری شد

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، مرکز ثبت دامنه‌ کشوری ایران  اعلام کرده‌ است که از سال 1402 امکان ثبت، انتقال، تمدید و لغو دامنه .ir تنها با احراز هویت امکان پذیر می‌باشد. با این حال از سال آینده احراز هویت برای کلیه‌ی امور دامنه .ir اجباری خواهد بود.

احراز هویت

این مرکز در اطلاعیه‌ای به در خواست‌های ارسالی که توسط شناسه‌های کاربری فعلی از ابتدای سال 1402 مورد بررسی قرار نخواهد گرفته اشاره کرد و گفت: «احتراماً به اطلاع می‌رساند از ابتدای سال 1402 کلیه درخواست‌های مرتبط با دامنه نقطه آی آر فقط از طریق شناسه‌های کاربری احراز هویت شده پذیرفته خواهد شد و به هیچ ‌یک از درخواست‌های ارسالی (اعم از ثبت، تمدید، لغو، انتقال و نظایر آن) در شناسه‌های کاربری فعلی ترتیب اثر داده نخواهد شد». با این حال تمامی متقاضیان جهت انتقال، تمدید، ثبت و لغو دامنه می‌بایست نسبت به تکمیل اطلاعات مربوط به شناسه کاربری و احراز هویت خود اقدام کنند.

در ادامه این اطلاعیه گفته شده است که: «از جنابعالی دعوت می‌شود به منظور جلوگیری از تضییع حقوق خود در اسرع وقت با مراجعه به آدرس verify.nic.ir نسبت به تکمیل اطلاعات شناسه کاربری و احراز هویت اقدام کنند». همچنین ایرنیک در مورد کاربران حقیقی ایرانی، حقوقی و خارجی اعلام کرد که این احراز هویت فعلا تنها برای کاربران حقیقی ایرانی درحال انجام است و برای کاربران حقوقی و خارجی در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

سامانه ایرنیک در روش جدید احراز هویت را به سه مرحله تقسیم کرده است. در مرحله اول آدرس ایمیل فرد متقاضی باید در سامانه ثبت و توسط ایرنیک تایید شود. در مرحله دوم یکسری مشخصات هویتی از فرد متقاضی جهت انجام امور مرتبط با دامنه مطابق با آن چه در کارت ملی او ثبت شده گرفته می‌شود تا در سامانه نیز ثبت شوند و در مرحله آخر شماره تلفن همراه و مشخصات تماس متقاضی در سامانه به ثبت می‌رسد. 

کاربرانی که دارای چندین شناسه کاربری ایرنیک در این سامانه هستند فعلا فقط لازم است با یک شناسه کاربری خود احراز هویت را انجام دهند. ناگفته نماند که طبق اطلاعیه اخیر مرکز ثبت دامنه کشوری ایران چنانچه کاربری احراز هویت را انجام ندهد مسئولیت آن برعهده خود شخص می‌باشد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید