اختلال چند روزه در برخی خدمات همراه اول
به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، همراه اول با هدف ارائه خدمات گسترده و نوینی همچون یکپارچهسازی و آنلاین شدن سیستم صورتحساب مشترکین دائمی و اعتباری، سامانه جامع خدمات مشتریان خود را ارتقا میدهد.
با توجه به این که عملیات توسعه و ارتقاء سیستمهای زیرساختی فناوری اطلاعات همراه اول از اردیبهشت ماه آغاز میشود، ممکن است تا چند روز آینده مشترکین دائمی و اعتباری این اپراتور در اموری همچون خرید شارژ یا تعویض بستهها و طرحهای تشویقی با اختلال مواجه شوند.
به عنوان مثال مشترکین در بازه زمانی که سیستم آپدیت میشود، اگر بستهشان تمام شود یا بخواهند تغییری ایجاد کنند با اختلالاتی مواجه خواهند شد. البته برای کسانی که تمدید خودکار دارند تمهیداتی اندیشیده شده است تا مشکلی پیش نیاید.
از طرفی ممکن است تغییراتی در سیستم مشترکان اعتباری برای خرید شارژ اتفاق افتاد بیفتد و نتوانند شارژ بخرند. توصیه میشود در این مدت کاربران برای تهیه شارژ از درگاه #1* استفاده کنند.
شاهین آرپناهی مدیرکل ارتباطات همراه اول، این تغییرات را یکی از بزرگترین پروژههای نرم افزاری کشور عنوان کرد و گفت: این پروژه مزایای زیادی دارد و برای مشترکین امتیازات فراوانی را به همراه میآورد، از جمله اینکه امکان تعریف بستههای بیشتری را به همراه اول خواهد داد. از دیگر امتیازات این سیستم، برخط شدن صورتحساب مشترکین دائمی میباشد.
آرپناهی با بیان اینکه پیادهسازی سیستم و تغییر از سیستم قبل به جدید، به دلیل ابعاد وسیع خود ممکن است برخی از مشترکان را تحت تاثیر قرار بدهد، افزود: تلاش جدی ما این است که در هیچ زمانی اختلال جدی در سرویسهای پایه یعنی تماس، پیامک و اینترنت حتی به صورت کوتاه مدت پیش نیاید و مردم به صورت پیوسته سرویس را دریافت کنند، اما در سرویسهای جانبی و خصوصا در استفاده از بستههای جدید ممکن است تغییراتی ایجاد شود.
تغییرات حاصل از ارتقا سامانه جامع خدمات مشتریان همراه اول
تا پیش از این به دلیل آفلاین بودن سیستم، صدور و دریافت صورتحساب مشترکین کمی با تاخیر به دستشان میرسید، یعنی هنگامی که مشترک برای دریافت صورتحساب و مقدار باقی مانده از حسابش درخواست میداد با چندساعت تاخیر پاسخ را دریافت میکرد. اما بروز رسانی این سامانه به مشترکین در مدیریت هزینههایشان کمک خواهد کرد.
گفتنی است این سیستم برای مشترکان اعتباری از قبل هم آنلاین بوده و اکنون دو سیستم یکپارچه میشوند.
از طرفی به دلیل آن که این تغییرات طیف وسیعی از درگاههای اپراتور اول کشور را درگیر میکند، ممکن است برخی از درگاهها حتی تا چند روز سرویس ارائه ندهند. البته اطلاع رسانیهای لازم به مشترکین خواهد شد.