اپراتورها باید بگویند هر مشترک چه مبلغی برای خدمات ارزش افزوده هزینه کرده‌ است

اپراتورها باید بگویند هر مشترک چه مبلغی برای خدمات ارزش افزوده هزینه کرده‌ است

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند و به نقل از محمدجواد آذری جهرمی، اپراتورها ملزم باید طی یک هفته به هر مشترک اعلام کنند در طی سه سال گذشته چه مبلغی برای خدمات ارزش افزوده هزینه کرده‌اند.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابتدای حضور به عنوان وزیر ارتباطات در دولت دوازدهم یکی از برنامه‌های اصلی خود را ساماندهی وضعیت خدمات ارزش افزوده یا VAS عنوان کرد که در چند سال اخیر با رشد بسیار زیاد علاوه بر ارائه خدمات کاربردی به مردم اما در برخی موارد باعث شده تا مزاحمت‌هایی برای مشترکان تلفن همراه با کسر هزینه‌های متعدد ایجاد شود.

اپراتورها باید بگویند هر مشترک چه مبلغی برای خدمات ارزش افزوده هزینه کرده‌ است

جهرمی در یکی از مصاحبه های خود در مورد  سرنوشت شرکت‌های خدمات ارزش‌افزوده گفت: قرار نیست جلوی کسب و کارهایی که قانونی از این طریق در حال کار و کسب درآمد هستند گرفته شود. تمامی شرکت‌های فعال در این حوزه مجوز لازم را دارند اما برخی به شیوه‌های غیرقانونی در حال کسب‌ درآمد از این بخش هستند که جلوی آنها به زودی گرفته خواهد شد.

در واقع با توجه به مصوبه 147 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اپراتورها تنها در صورتی می توانند خدمات ارزش افزوده پیامکی را برای مشترکین فعال کنند که در ابتدا و  قبل از شروع ارائه خدمات، از طریق یک پیامک درباره ارائه خدمات از مشترک سوال کند و و در صورت تأیید مشترک می توانند آن را فعال کنند.

جوشقانی درباره تصمیم قاطع وزیر ارتباطات برای پایان دادن به «وس» گفت: در پروانه‌هایی که برای اپراتورها صادر کردیم یک سری خدمات پایه مثل خدمات صوتی، داده و پیامک تعریف‌ شده است که بر این بستر یک سری خدمات دیگر تحت عنوان خدمات ارزش‌افزوده شکل‌گرفته است که همان‌طور که از اسم آن مشخص است، یعنی یک ارزش اضافه‌تری به مشترکین ارائه دهیم که این در پروانه اپراتورها به‌عنوان سرویس‌های مجاز ذکرشده است؛ اما امروزه این خدمات باعث نارضایتی و سوءاستفاده از مشترکین شده‌ است.

وی افزود: با این‌حال معتقدیم این مسئله باید ریشه‌ای حل شود. یکی از راه‌حل‌ها این است که اختیار فعال کردن سرویس‌ها در دست مشترک باشد نه اپراتور. اقدامی که ما می‌خواهیم انجام بدهیم این است که ابتدا تمام سرویس‌ها را غیرفعال و به مشترک برای فعال‌سازی مجدد پیام درخواست ارسال کنیم و اگر مشترک تمایل داشت در سرویس باقی بماند و آن را تائید کرد، دوباره هم از او تائید مجدد گرفته شود تا سرویس موردنظر برای او فعال شود. من فکر می‌کنم با این روش می‌توان بازار سرویس خدمات ارزش‌افزوده را کنترل و مدیریت کرد، اما اگر در ادامه دیدیم که بازهم ممکن است بستر سو استفاده و کلاه‌برداری باقی بماند، تمام سرویس‌های ارزش‌افزوده را تعطیل می‌کنیم.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت گذاری سیم‌کارت تشخیص نوع رند اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
ایرانسل
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سامانتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
آرین تل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
آپتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید