برای فعالسازی سیم کارتهای قطع شده چه کار باید کرد
به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند و به نقل از غلامرضا داداشزاده معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری، از این پس جهت فعالسازی سیم کارتهایی که به دلیل تکمیل نکردن اطلاعات مالک آن قطع شدهاند دیگر نیازی به تعویض سیم کارت نمیباشد.
یکی از مشکلات رایجی که بسیاری از کاربران تلفن همراه با آن درگیر هستند قطع شدن و مسدود شدن سیم کارتی است که از آن استفاده میکنند. قطع شدن یک خط ممکن است دلایل متفاوتی همچون، نقص در مدارک شناسایی صاحب خط، سوختن و غیرغعال کردن سیم کارت توسط مالک خط، استفاده نکردن طولانی مدت از یک سیم کارت، وارد کردن اشتباه رمز شارژ یا پوک کد سیم کارت به صورت 3 بار پیاپی، داشته باشد.
اخیرا غلامرضا داداشزاده در مورد فعالسازی سیم کارتهایی که به دلیل اعلام نکردن کد ملی توسط مالک آن قطع شده است راه حلهای زیر را پیشنهاد کرده است:
- مشترکین همراه اول و ایرانسل میتوانند برای فعالسازی سیم کارتهای خود به دفاتر پیشخوان یا نمایندگیهای رسمی مراجعه کنند. توجه داشته باشید که برای این کار نیاز به حضور مالک و ارائه مدارک و مشخصات وی نظیر کارت ملی و.. میباشد. در ادامه مراحل رفع مسدودی سیم کارت توسط متصدیان مربوطه انجام میشود.
- در روش دوم مشترکین همراه اول میتوانند از تلفن ثابت با سامانه 09129990 تماس گرفته و یا کد ملی خود را به شماره 8980، پیامک کنند و مشترکین ایرانسل نیز میتوانند از طریق تلفن ثابت با سامانه 09377000000 تماس گرفته و یا پس از ارسال عدد 1 به شماره 272، کد ملی خود را اعلام کنند.