تنظیمات اینترنت همراه اول برای گوشیهای اندروید و آیفون

تنظیمات اینترنت همراه اول برای گوشیهای اندروید و آیفون

به‌دلیل اختلال در شبکه و آنتن‌دهی ممکن است تنظیمات اینترنت روی گوشی بهم بخورد یا هنگام خرید تلفن جدید، تنظیمات اینترنت، پیامک نشود. در این شرایط باید خودتان تنظیمات را انجام دهید. هر اپراتور تنظیمات مربوط به خود را دارد و این تنظیمات در مدل‌ها و برندهای مختلف تلفن همراه، در مسیرهای گوناگونی قرار می‌گیرد. علاوه‌بر تنظیمات اینترنت، برای افزایش سرعت اینترنت نیز از کد تقویت آنتن دهی همراه اول، استفاده می‌شود تا در نقاط بیشتری به اینترنت با کیفیت و با سرعت دسترسی داشت. در این مقاله به‌طورکامل، تنظیمات اینترنت همراه اول برای گوشی‌های اندروید و آیفون را به دو صورت دستی و اتوماتیک، بررسی خواهیم کرد.

انواع روش‌های تنظیم اینترنت همراه اول؛ دستی و خودکار

به‌طورکلی، دو روش برای تنظیم اینترنت همراه اول وجود دارد. روش خودکار، برای سیستم عامل‌های اندروید و IOS، مشابه است. اما در روش دستی، مسیر فعال کردن اینترنت در آیفون و اندروید باهم تفاوت دارد. در جدول ادامه، هر دو روش بیان شده است. 

روش خودکار با کد USSDبا شماره‌گیری #231*10* (ستاره ده، ستاره دویست و سی و یک، مربع)
روش خودکار با ارسال پیامکبا ارسال کلمه «فعال» به شماره 8008 
روش دستی برای اندرویدبخش تنظیمات و گزینه Mobile Networks 
روش دستی برای آیفونبخش تنظیمات و گزینه Cellular 

پس از فعال کردن تنظیمات اینترنت، می‌توانید با شماره‌گیری کد دستوری اینترنت همراه اول، بسته‌ای متناسب با نیاز خود تهیه کنید.

با شماره‌گیری #231*10*، تنظیمات اینترنت همراه اول را به‌صورت خودکار دریافت کنید

ساده‌ترین کار برای فعال کردن تنظیمات اینترنت همراه اول برای گوشی‌های اندروید و آیفون، شماره‌گیری کد دستوری #231*10* (ستاره ده، ستاره دویست و سی و یک، مربع) یا ارسال کلمه «فعال» به شماره 8008 است. پیامکی حاوی کلیه مراحل، برای شما ارسال خواهد شد. چنان‌چه طبق دستور‌العمل‌های گفته شده در پیامک ارسالی عمل کنید، تنظیمات اینترنت برای شما فعال خواهد شد. البته با خرید سیمکارت جدید، شاید مجبور شوید مجدد این مراحل را طی کنید.

دریافت تنظیمات اینترنت همراه اول

چطور اینترنت همراه اول را در گوشی‌های اندروید به‌صورت دستی فعال کنیم؟

اگر نتوانستید از طریق پیامک اقدام کنید یا پیامکی دریافت نکردید، با استفاده از دستور‌العمل زیر می‌توانید اینترنت را برای دستگاه‌های اندروید، فعال کنید. البته در نظر داشته باشید که شاید عنوان گزینه‌ها باتوجه‌به زبان و برند موبایل، تفاوت داشته باشد.

  • به منوی Setting بروید.
  • گزینه Mobile Networks را انتخاب کنید.
  • وارد Access Point Names شوید.
  • گزینه ADD را انتخاب کنید.
  • یک APN جدید بسازید.
  • در قسمت MCI-Internet ، Name را وارد کنید.
  • در قسمت mcinet ،APN را وارد کنید و سایر قسمت‌ها را خالی بگذارید.
  • برای انتخاب APN جدید، دکمه موجود در صفحه را فشار دهید تا آبی یا سبز شود.

پس از انجام مراحل بالا، به بخش Preferred network type بروید و گزینه LTE/3G/2G) auto connect) را انتخاب کنید تا گوشی به صورت خودکار به بهترین شبکه موجود متصل شود. پس از اتصال به اینترنت و خرید بسته، با پایان مانده اینترنت همراه اول و حجم بسته، اینترنت شما به قیمت آزاد محاسبه می‌شود.

تنظیمات اینترنت همراه اول برای گوشی‌های آیفون به‌صورت دستی

برای فعال‌سازی اینترنت همراه برای اپراتور همراه اول روی گوشی‌ها آیفون به‌صورت دستی، باید مراحل زیر را طی کنید:

  • به منوی Setting بروید.
  • گزینه Cellular را انتخاب کنید.
  • وارد Cellular Data Options شوید.
  • Cellular Data Network را انتخاب کنید.
  • برای APN مقدار mcinet را قرار دهید و قسمت های Username و Password را خالی بگذارید.

پس از انجام مراحل فوق، به بخش «Cellular» بروید و گزینه «Cellular Data Options» را انتخاب کنید. سپس وارد بخش «Voice & Data» شوید و گزینه «LTE» یا «4G» را انتخاب کنید تا گوشی به شبکه 4G متصل شود. همچنین به یاد داشته باشید که با خرید خط همراه اول نو، اینترنت هدیه نیز به شما تعلق خواهد گرفت.

تنظیمات اینترنت همراه اول برای آیفون

با شماره گیری #100* (ستاره صد مربع)، بسته‌های متنوع بخرید

تنظیمات اینترنت همراه اول برای گوشی‌های اندروید و آیفون بسیار ساده است و با انجام مراحل ذکر شده می‌توانید به‌راحتی به اینترنت پرسرعت همراه اول متصل شوید. با‌توجه‌به نیاز روزافزون به اینترنت همراه، آشنایی با این تنظیمات به کاربران کمک می‌کند تا بدون مشکل از خدمات اینترنت همراه اول استفاده کنند. برای خرید اینترنت همراه اول نیز می‌توانید کد #100* (ستاره صد مربع) را شماره گیری کنید یا از طریق برنامه همراه من اقدام کنید. به‌طورکلی، پیشنهاد می‌کنیم تا نسبت به کدهای دستوری همراه اول شناخت داشته باشید.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید