حدود 93 درصد از مردم از اینترنت موبایل استفاده میکنند

حدود 93 درصد از مردم از اینترنت موبایل استفاده میکنند

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ( رگولاتوری) گزارشی مبنی بر آخرین وضعیت توسعه ارتباطات پهن باند ثابت و سیار در ایران تا پایان آذر ماه سال جاری ارائه داده است که طبق آن ضریب نفوذ اینترنت 104 درصد است. این گزارش نشان می‌دهد حدود 93 درصد از مردم از اینترنت موبایل و حدود 12 درصد از اینترنت ثابت خانگی استفاده می‌کنند.

ضریب نفوذ اینترنت

تعداد افرادی که از اینترنت ثابت استفاده می‌کنند 9 میلیون و 718 هزار و 439 نفر می‌باشد که نسبت به زمان مشابه سال 98 فقط 300 هزار نفر افزایش داشته است که مقدار قابل ملاحظه‌ای نمی‌باشد و همچنان دارای ضریب‌نفوذ 11 درصدی می‌باشد.

علت اصلی استقبال نکردن کاربران از اینترنت ثابت، توسعه نیافتن این فناوزی در ایران بیان شده است. رشد نفوذ اینترنت ثابت نسبت به سال 98 حدود 1 درصد بوده است این در حالی می‌باشد که در سه ماهه گذشته بیش از یک میلیون نفر به تعداد مشترکان اینترنت موبایل اضافه شده است.

تعداد مشترکین اینترنت موبایل در پایان آذر ماه سال جاری بیش از 77 میلیون و 706 هزار و 885 نفر بوده در حالی که تعداد کاربران در سه ماهه دوم سال جاری 76 میلیون و 531 هزار نفر در کشور بوده است. ضریب نفوذ اینترنت سیار در 3 ماهه دوم سال 99 حدود 91 درصد بوده است.

طبق آمار منتشر شده توسط رگولاتوری 87 میلیون و 425 هزار و 324 نفر در کشور مشترک اینترنت پهن باند می‌باشند و  88.88 درصد مردم از اینترنت نسل سه و چهار موبایل استفاده می‌کنند و سهم اینترنت ADSL حدود 9 درصد است. مشترکین اینترنت  TDLTE بیش از یک درصد هستند.

ضریب نفوذ اینترنت پهن باند در پایان سال 98 به 94 درصد رسیده و  طی یک سال گذشته رشد نفوذ اینترنت موبایل نسبت به سال 98 حدود 10 درصد و رشد نفوذ اینترنت ثابت حدود یک درصد بوده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید