قانون جدید اتحادیه اروپا در خصوص رومینگ

قانون جدید اتحادیه اروپا در خصوص رومینگ

به گزارش وب سایت خبری رند ، رومینگ یک سرویس بسیار کاربردی است که در زمان سفر مورد استفاده قرار می گیرد و هر اپراتور قوانین و شرایط خاص خود را در این خصوص ارائه می دهد. اتحادیه اروپا در تاریخ فوریه 2016 مصادف با بهمن 1394 ، قانون جدیدی را درباره رومینگ تعیین نمود و هزینه رومینگ برای کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا می باشند را حدودا به صفر رساند.

تصویب قانونی به نام Roam Like At Home این امکان را به شهروندان 28 کشور اروپایی می دهد که بدون پرداخت مبلغ اضافه در هر کدام از کشورهای عضو اتحادیه از تلفن همراه خود برای مکالمه و پیامک استفاده کنند.

رومینگ

پیش از تصویب قانون هزینه رومینگ ، شهروندان این 28 کشور برای استفاده از گوشی همراه خود در کشورهای دیگر مبلغی را به عنوان رومینگ پرداخت می کردند و این هزینه ها در هر منطقه ای طبق قوانین و سیاست های آن کشور تعیین می شد و شهروندان هزینه سنگینی را متحمل می شدند.

نکته جالب توجه این است که کشورهایی مانند ایسلند ، نروژ و لیختنشتاین که عضو اتحادیه اروپا نیستند اما در منطقه اقتصادی اروپا می باشند به زودی از این قانون پیروی خواهند کرد ، اما کشوری همچون سوئیس به دلیل عضو نبودن در این اتحادیه پیرو این قانون نخواهد بود و افراد در صورت سفر به این کشور مجبور به پرداخت هزینه رومینگ می باشند.

با اجرایی شدن قانون جدید اتحادیه اروپا ، همواره شرکت ها و نهادهایی که با این سیاست ضرر فراوانی می بینند در تلاش اند تا از اجرایی شدن آن جلوگیری نمایند اما با این حال احتمال موفقیتشان بسیار کم است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید