مخابرات موظف است یک ماه پس از درخواست تلفن ثابت را تحویل دهد
به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، با توجه به قوانین وضع شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات، مخابرات موظف است از این پس برای مشترکینی که درخواست تلفن ثابت کرده اند ظرف مدت یک ماه خط تلفن را در نواحی شهری مورد نظر دایر کرده و تحویل درخواست کننده قرار دهد.
با توجه به صحبتهای وحید مختاری مدیرکل نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات، هر متقاضی به دو روش میتواند درخواست نصب تلفن ثابت بدهد، که در هر دو روش مخابرات موظف است طی یک ماه تلفن مورد نظر رابه صاحبش برساند.
روش اول: متقاضیان میتوانند با مراجعه به سامانه ثبتنام اینترنتی تلفن ثابت به صورت الکترونیکی برای تلفن ثابت ثبتنام کنند.
روش دوم: علاوه بر سامانه ثبتنام اینترنتی متقاضیان خط تلفن ثابت در سطح کشور میتوانند با مراجعه به دفاتر امور مشترکان و دفاتر پیشخوان دولت برای ثبتنام سرویس تلفن ثابت و دریافت کد رهگیری اقدام کنند و با استفاده از کد رهگیری وضعیت دایری خط تلفن درخواستی خود را پیگیری کنند.
گفتنی است مشترکینی که از زمان درخواست تلفن ثابتشان یک ماه میگذرد و که خط مورد نظر به دستشان نرسیده است میتوانند از مخابرات شکایت کنند.
مختاری تاکید کرد: در صورتی که عوامل فروش شرکت مخابرات ایران درخواست حضوری متقاضی را برای ثبت سرویس تلفن ثابت نپذیرند متقاضی میتواند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.195.cra.ir و یا تماس با سامانه تلفنی رسیدگی به شکایات 195، شکایت خود را ثبت کند.