مزایای تلفن ثابت آسیاتل
شرکت آسیاتک بعنوان برترین اپراتور ارتباطات ثابت کشور و دارنده گواهینامه 4 ستاره از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با تکیه بر توسعه سیستمهای مدیریت کیفیت و تحت مجوز FCP به شماره 16-94-100 و به منظور رفع محدودیت جابجایی خطوط تلفن سنتی، اقدام به ارائه تلفن ثابت مبتنی بر IP با نام تجاری آسیاتل نموده است. این فناوری امکان استفاده از خط تلفن مبتنی بر IP را با نامبرینگ مخصوص خود پدید خواهد آورد.
تلفن ثابت نسل جدید شبکههای مخابراتی بر بستر اینترنت است که در این تکنولوژی سافت سوییچها جایگزین تجهیزات قدیمی مخابراتی خواهند شد و ضمن برقراری ارتباط با کیفیتتر و به مراتب ارزانتر از خطوط تلفن کنونی، امکان بهرهگیری از خدمات ارزش افزوده برای این خدمت را نیز فراهم خواهد آورد.
مزایای آسیاتل
مزایای آسیاتل عبارتند از:
- امکان تخصیص هر تعداد خط تلفن در یک مکان به درخواست مشتری؛
- رفع محدودیت جابجایی خطوط تلفن ثابت با ایجاد قابلیت ترابردپذیری استانی و کشوری و بدون نیاز به تغییر شماره تلفن؛
- امکان تخصیص چندین خط و کانال بصورت سیپ ترانک به شرکتها، سازمانها و مراکز تماس آنها؛
- کاهش هزینه تماس یا ایجاد امکان مکالمه رایگان درون شبکهای (آسیاتل به آسیاتل)، بین مشترکین آسیاتک در هر کجای کشور؛
- امکان راهاندازی تلفن آسیاتل با نصب POTS و PBX؛
- امکان ارائه تلفن آسیاتل روی سرورهای اجارهای و میزبانی شده مشتری در دیتاسنترهای آسیاتک،
- افزایش کیفیت تماس بدلیل استفاده از بستر اینترنت؛
- تعرفه اقتصادی مکالمات برون شبکهای با توجه به بهرهگیری از 2 نوع نامبرینگ استانی و کشوری؛
- امکان انتخاب شماره توسط مشتری؛
- قابلیت برقراری و دریافت تماس با هر شمارهای از شبکه ثابت و همراه در هر نقطه از ایران و جهان؛
- امکان انجام مکالمه توسط تلفن همراه هوشمند به کمک اپلیکیشن اختصاصی آسیاتل؛
- امکان انجام مکالمه با استفاده از Soft Phoneها (3CX، Zoiper، EyeBeem، Xlite و ...) بدون نیاز به خرید تجهیزات اضافه؛
- امکان ارائه خدمات متنوع مبتنی بر IP و قابلیتهای IVR as Service؛
- پشتیبانی فنی شبانهروزی 7/24
سرشمارههای آسیاتل
نحوه استفاده از آسیاتل
- استفاده از App اختصاصی آسیاتل (روی گوشی تلفن همراه هوشمند) بدون نیاز به خرید هیچ تجهیزات جانبی؛
- از طریق دستگاه ATA و اتصال آن بین تلفن آنالوگ و مودم؛
- از طریق دستگاه IAD که یک مودم با قابلیت اتصال به تلفن ثابت است
- از طریق دستگاه IP-Phone و اتصال آن به مودم؛
- راه اندازی شماره روی مرکز تلفن PBX
- راه اندازی تلفن روی سرورهای اجارهای و میزبانی شده مشتری در دیتاسنترهای آسیاتک،
شرایط واگذاری آسیاتل
متقاضیان آسیاتل برای دریافت شماره و برقراری تماس میبایست مشترک یکی از خدمات ارتباطی آسیاتک باشند:
- اینترنت پرسرعت ADSL2+
- اینترنت وایرلس اشتراکی (OWA)
- اینترنت پرسرعت نسل 4 ثابت (TD-LTE)
- اینترنت اختصاصی وایرلس، فیبر یا XDSL
- سرور اختصاصی در یکی از دیتاسنترهای آسیاتک
- میزبانی سرور مشتری در یکی از دیتاسنترهای آسیاتک
سرویسهای ارزش افزوده قابل ارائه روی آسیاتل
- انتقال تماس در زمان اشغال بودن (Forward on Busy)
- انتقال تماس در زمان عدم پاسخگویی (Forward on No Answer)
- انتقال تماس در زمان در دسترس نبودن (Forward on Unavailable)
- انتقال تمامی تماسها (All Forwarding)
- پشت خطی (Call Waiting)
- آوای انتظار (CRBT)
- کنفرانس (Conferrence)