چگونه تلفن ثابت را روی موبایل دایورت کنیم

چگونه تلفن ثابت را روی موبایل دایورت کنیم

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، در این مقاله به شما خواهیم گفت که چه اقداماتی برای دایورت کردن تلفن ثابت خود روی گوشی باید انجام دهید و کد دستوری آن کدام است. شما می‌توانید به سادگی و با شماره گیری کد دستوری #شماره‌ی مورد نظر*21* (ستاره بیست و یک ستاره شماره مورد نظر مربع) تماس خود را روی شماره دیگر دایورت کنید و یا فعال کردن آن در تنظیمات گوشی موبایل امکان‌پذیر است.

دایورت شماره

حتما شما هم تا به حال درباره‌ی انتقال مکالمه یا به اصطلاح دایورت کردن تماس شنیده‌اید. این امکان برای صاحبان کسب‌وکاری که نیاز دارند تماس‌هایشان را از دست ندهند و یا کسانی که زمان‌های طولانی در خانه نیستند راه‌حل مناسبی است. با این روش شما در هر مکانی که آنتن داشته باشید می‌توانید تماس‌های دایورت شده را دریافت کنید و تماسی را از دست ندهید.

آیا دایورت تلفن ثابت به گوشی ممکن است؟

دایورت کردن یا انتقال مکالمه یکی از خدمات ویژه‌ی مخابراتی است که زمانی برای انجام آن باید حتما به مخابرات مراجعه می‌کردید اما در حال حاضر می‌توانید با وارد کردن چند کد به راحتی از آن استفاده کنید. علاوه بر اینکه می‌توانید تلفن ثابت را روی گوشی دایورت کنید، امکان اینکه شماره تلفن همراه خود را روی تلفن ثابت دایورت کنید یا مکالمات تلفن ثابت را روی یک خط دیگر منتقل کنید هم وجود دارد.

دایورت تلفن ثابت به همراه اول، ایرانسل، رایتل، تالیا

تفاوتی بین انتقال مکالمه از تلفن ثابت به خط ثابت دیگر یا اپراتورهای مختلف همراه وجود ندارد و این سرویس با هر دستگاه تلفن دکمه‌ای که به سیستم تن مجهز باشد انجام می‌شود. شما با این روش می‌توانید تماس‌های خود را از تلفن ثابت به همراه، ثابت به ثابت و همراه به همراه انجام دهید.

یکی از بهترین و ساده‌ترین راه، استفاده از کد *21* است. ابتدا گوشی تلفن را بردارید و کد *21* را شماره‌گیری کنید، سپس شماره‌ای که می‌خواهید خط شما روی آن دایورت شود وارد کنید و در انتها کلید # را فشار دهید.

پس از وارد کردن کد صدایی که از گوشی تلفن ثابت می‌شنوید فرق خواهد کرد که نشان دهنده این است که خط شما دایورت شده است.

همچنین می‌توانید در این روش به جای کد *21* از کد *57* استفاده کنید. در این روش فاصله‌ای 30 ثانیه‌ای از زمانی که تلفن شما زنگ بخورد تا زمان انتقال تماس وجود دارد.

دایورت از شماره‌های تلفن همراه

ابتدا لازم است این سرویس در شماره شما فعال شده باشد، برای فعال‌سازی سرویس انتقال مکالمه می‌توانید 243 را به 00981 پیامک کنید و یا کد دستوری #2422*10* (ستاره ده ستاره بیست و چهار بیست و دو مربع) را شماره‌گیری کنید.

پس از فعال‌سازی می‌توانید کد دستوری #شماره مقصد*21* (ستاره بیست و یک ستاره شماره مقصد مربع) را شماره‌گیری کنید و از این طریق مکالمات خود را دایورت کنید. بعد از آن پیامی دریافت می‌کنید و نوتیفیکیشن هدایت تماس برایتان در قسمت بالای صفحه نشان داده می‌شود و هر بار که تلفن شما زنگ بخورد پس از گذشت مدت زمان 5 ثانیه تماس منتقل می‌شود.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که می‌خواهید تماس‌های شما فقط در زمانی که خط‌ شما مشغول بود به خط دیگری دایورت شود، کد دستوری #شماره‌ی مورد نظر*61* (ستاره شصت و یک ستاره شماره مورد نظر مربع) را شماره‌گیری کنید.

همچنین ممکن است بخواهید فقط در صورت‌عدم پاسخگویی تماستان به شماره‌ی دیگری دایورت شود کد دستوری #شماره‌ی مورد نظر*65* (ستاره شصت و پنج ستاره شماره مورد نظر مربع) را شماره گیری کنید.

راه‌حل دیگر برای دایورت کردن، استفاده از تنظیمات گوشی‌تان است. برای این کار در صفحه‌ی شماره‌گیری تلفن همراه خود، گزینه‌ی سه‌نقطه را در بالا انتخاب کنید تا وارد قسمت settings شوید. در اینجا در گوشی‌های به روز‌تر و جدید‌تر گزینه‌ی Supplementary services را مشاهده می‌کنید و در گوشی‌های قدیمی‌تر وارد More Settings می‌شوید و در آنجا گزینه‌ی Call forwarding را انتخاب می‌کنید.

لغو کردن سرویس انتقال مکالمه یا دایورت

پس از این انتخاب چند گزینه برای شما نشان داده می‌شود که برای هر کدام می‌توانید یک شماره تماس برای دایورت شدن پیشنهاد کنید.

Always forward (همیشه دایورت شود)

Forward when busy (هنگام مشغول بودن خط دایورت شود)

Forward when unanswered (در صورت پاسخ ندادن دایورت شود)

Forward when un reachable (در صورت در دسترس نبودن دایورت شود)

با انتخاب هر یک از این گزینه‌ها و وارد کردن شماره تماس مورد نظرتان، تماس شما به آن شماره انتقال پیدا می‌کند.

دایورت تلفن ثابت روی موبایل چقدر هزینه دارد؟

خط انتقال دهنده باید هزینه‌ی دایورت کردن یا انتقال مکالمه را پرداخت کند و مقدار آن به میزان تعرفه‌ی تماس معمولی آن خط یا همان فعال‌کننده‌ی سرویس خواهد بود. اگر کسی با خطی که شما روی یک شماره‌ی دیگر دایورت کرده‌اید تماس بگیرد، او تعرفه‌ی تماس معمولی را می‌پردازد و شما مابه‌التفاوت آن را با شماره‌ای که روی آن دایورت کرده‌اید پرداخت می‌کنید.

اگر زمانی تصمیم گرفتید که دیگر از سرویس انتقال مکالمه استفاده نکنید کافیست با گرفتن کد‌های دستوری و به راحتی آن را غیر فعال کنید.

برای اینکار لازم است ابندا گوشی را بردارید، در این حالت باید همان صدای مخصوص را بشنوید، سپس کد دستوری #21# یا #57# (مربع پنجاه و هفت مربع) را وارد کنید. با استفاده از این کد می‌توانید سرویس انتقال مکالمه را غیر فعال کنید و پس از شماره‌گیری آن همچنان صدای بوق مخصوص را می‌شنوید. حالا گوشی را قطع کرده و دوباره بردارید یا روشن کنید، خط شما کاملا از حالت دایورت خارج شده و دوباره همان صدای سابق و آشنای بوق تلفن را می‌شنوید.

همچنین اگر جزو کاربران همراه اولی هستید می‌توانید با شماره‌گیری کد دستوری #002## (مربع مربع صفر صفر دو مربع) سرویس دایورت یا انتقال تماس را غیر فعال کنید.

اگر از راه دوم یعنی از طریق تنظیمات گوشی موبایل خود دایورت یا سرویس انتقال تماستان را فعال کرده‌اید، دوباره به همان بخش که پیش از این برایتان توضیح دادیم بروید و تنظیمات را به حالت اولیه برگردانید.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید