چگونه تنظیمات شبکه را در گوشی اندروید ریست کنیم

چگونه تنظیمات شبکه را در گوشی اندروید ریست کنیم

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، اگر مشکلات شبکه‌ای در گوشی اندرویدی شما به وجود آمده تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا یاد بگیرید که چگونه باید تنظیمات گوشی خود را ریست کنید.

تاکنون برای همه ما مشکلاتی مانند وصل نشدن شبکه وای فای یا داده تلفن، قطع شدن بلوتوث و نبود آنتن پیش آمده و اکثرا اولین کاری که انجام می‌دهیم فعال کردن حالت هواپیما است و بعد از آن اگر مشکل برطرف نشد گوشی خود را ری‌ استارت می‌کنیم اما اگر با انجام دادن این موارد باز هم مشکل برقرار بود در ادامه با ما همراه باشید.

بعد از اینکه گوشی را ری‌استارت کردید یا حالت هواپیما آن را فعال کردید ولی مشکل برقرار بود و از طرفی دوست نداشتید که خیلی زود تسلیم شوید و اقدام به انجام ریست‌ فکتوری گوشی کنید یکی از راهکارهای مناسب ریست کردن تنظیمات شبکه است.

در این مقاله شما را با نحوه‌ی ریست کردن تنظیمات اندروید آشنا می‌کنیم همچنین به شما می‌گوییم در صورت انجام این کار چه اتفاقی می‌افتد.

چه مواردی با ریست کردن تنظیمات شبکه در اندروید حذف می‌شوند؟

قبل از این که به شما ریست کردن تنظیمات شبکه گوشی اندروید را آموزش دهیم لازم است بدانید که با انجام این کار در دستگاه شما چه اتفاقی می‌افتد. اگر گوشی یا تبلتتان به شبکه‌ی وای‌فای ذخیره‌شده، بلوتوث و شبکه‌ی تلفن‌ همراه متصل نشد و یا دستگاه‌های موجود را پیدا نکرد تنظیمات شبکه را باز نشانی کنید و مجددا امتحان کنید اما قبل از انجام این کار لازم است بدانید که با انجام این کار تمامی تنظیمات و رمزهای عبوری که روی گوشی شما ذخیره‌شده ماننده رمز Wi-Fi، پروفایل‌های بلوتوث و پروفایل‌های VPN به طور کامل از دستگاهتان حذف می‌شود.

بنابراین قبل از ریست‌ کردن لازم است گذرواژه‌های ذخیره‌ شده‌ خود مانند رمز وای‌فای را در جایی مطمئن مانند اپلیکیشن‌های مدیریت پسورد نگهداری کنید.

ریست کردن شبکه روی برنامه‌ها، ویدیوها، عکس‌ها و فایل‌های مختلف گوشی هیچ تاثیری ندارد و لازم نیست نگران پاک شدن چیزی از گوشیتان باشید.

چگونه تنظیمات شبکه اندروید را ریست کنیم؟

- وارد Setting شوید.

- وارد قسمت General management شوید.

- روی Reset کلیک کنید.

- گزینه‌ی Reset network settings را انتخاب کنید.

- پس از انتخاب سیمکارت روی Reset settings ضربه بزنید.

* تنظیمات بلوتوث، وای فای و داده‌های تلفن‌ همراه برای سیم کارت انتخابی به طور کامل حذف خواهد شد.

ما با استفاده کردن از یک گوشی سامسونگ مراحل ریست کردن شبکه را به شما آموزش دادیم؛ بنابراین اگر پیدا کردن گزینه Reset networks settings در گوشی اندرویدتان سخت است وارد برنامه‌ی Settings گوشی شوید و در کادر جست و جو کلمه network را وارد کنید.

جمع‌ بندی:

در بیشتر اوقات ریست کردن تنظیمات شبکه می‌تواند مشکلاتی مانند متصل‌ نشدن گوشی به شبکه‌ی وای‌فای یا شبکه داده تلفن همراه، قطع‌ شدن بلوتوث، قطع‌ شدن مکرر تماس‌ها، برقرار نشدن تماس و در بعضی موقعیت‌ها عملکرد نادرست VPN را برطرف کند با این‌ حال اگر با این روش نتوانستید مشکلتان را حل کنید و همچنان با این گونه مشکلات مواجه بودید پس از بک آپ گرفتن از گوشی به منظور برطرف کردن مشکل به‌ سراغ بازنشانی به تنظیمات کارخانه بروید.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید