چگونه سیمکارت گمشده ایرانسل را مسدود کنیم یا بسوزانیم

چگونه سیمکارت گمشده ایرانسل را مسدود کنیم یا بسوزانیم

گم شدن سیم کارت ایرانسل ممکن است مشکلاتی مثل سوء استفاده از خط را برای افراد به همراه داشته باشد. به‌این‌ترتیب در صورت گم كردن سيم كارت ايرانسل، در اولین فرصت برای غیرفعال کردن این سیمکارت اقدام کنید. مسدود كردن سيم كارت ايرانسل گم شده با شماره‌گیری پشتیبانی، مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان و دفترهای ارتباطی و استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من انجام می‌شود. غیر فعال شدن سیم کارت ایرانسل با هر یک از این روش‌ها شامل استفاده از مراحلی است که در این مقاله هر یک را به‌طورکامل توضیح می‌دهیم. 

روش‌های سوزاندن خط بعد از مفقودی سیم کارت ایرانسل

برای غیرفعال کردن سیمکارترندایرانسل و سیمکارت معمولی این اپراتور، چند راه حضوری و غیر‌حضوری وجود دارد که در ادامه به اختصار هر یک را بررسی می‌کنیم. 

روش غیر‌فعالسازی سیم کارت گم شده ایرانسلتوضیحات 
استفاده از اپلیکیشن ایرانسل مناز این برنامه برای مدیریت سیمکارت‌ها استفاده کنید.
تماس با پشتیبانی ایرانسل

کد 700 (هفتصد) یا 7033 (هفتاد سی و سه) را شماره‌گیری کنید. 

مراجعه به دفاتر ارتباطیبا مدارک هویتی برای سوزاندن سیمکارت به دفاتر ارتباطی مراجعه کنید. 

سوزاندن خط ایرانسل با هر یک از روش‌های نام برده نیازمند طی کردن مراحل یا به همراه داشتن مدارک خاصی است که در ادامه هر یک رابه‌طورکامل توضیح می‌دهیم.

مراجعه به دفترهای پیشخوان؛ راهکاری برای سوزوندن خط ایرانسل

تماس با پشتیبانی؛ یکی از روش‌های سوزاندن سیمکارت ایرانسل

برای مسدود کردن سیم کارت گمشده ایرانسل به روش تلفنی باید شماره سریال سیم کارت را بدانید. سریال سیم کارت کدی است که روی پوکه سیم کارت (قابی که سیم کارت در آن قرار دارد) درج شده است؛ فقط از طریق می‌توایند برای سوزاندن سیم کارت ایرانسل با کد اقدام کنید. در ادامه مراحل سوزاندن سیمکارت ایرانسل، از طریق تماس با پشتیبانی را بررسی می‌کنیم. 

  1. کد سوزاندن سیم کارت ایرانسل یعنی کد 700 (هفتصد) یا 7033 (هفتاد سی و سه) را شماره‌گیری کنید.

  2. بعد از برقراری تماس، بخش «تماس با اپراتور» را انتخاب و شماره سریال سیم کارت مورد‌نظر را وارد کنید. 

  3. درخواست سوزاندن و غیر فعال کردن سیم کارت مذکور به ثبت می‌رسد.

 اگر قصد دارید با یک خط و شماره غیر‌ایرانسلی برای استفاده از این روش استفاده کنید، با شماره 09377033000 تماس بگیرید. همچنین در ادامه لازم است با اپراتور صحبت کرده و بعد از اینکه سریال سیم کارت مورد نظر خود را ارائه کردید، درخواست سوزاندن آن را بدهید. به‌طورکلی انجام امور مربوط به مدیریت سیمکارت مثل استعلام شماره سیم کارت ایرانسل با کد ملی به روش برقراری تماس از سیمکارت ایرانسلی راحت‌تر است. 

تماس با پشتیبانی ایرانسل؛ روشی برای غیر فعال سازی سیم کارت دائمی ایرانسل

برای سوزاندن خط ایرانسل از اپلیکیشن ایرانسل من استفاده کنید

سوزاندن سیم کارت ایرانسل با استفاده از اینترنت بین روش‌های غیرحضوری غیرفعال کردن این خط قرار دارد. برای انجام این کار لازم است مراحل زیر را انجام دهید. 

  1. اپلیکیشن یا وب‌ اپلیکیشن ایرانسل من را دانلود کنید

  2. در این اپلیکیشن یک حساب کاربری ایجاد کرده و وارد آن شوید.

  3. بعد از ورود به اپلیکیشن یا وب‌ اپلیکیشن ایرانسل من لازم است به بخش «حساب من» وارد شوید. 

  4. وارد بخش «پروفایل» شده و میان همه گزینه‌ها، روی گزینه «مسدود کردن/رفع مسدودیت» کلیک کنید. 

  5. در صفحه بعدی باید انتخاب کنید که دلیلتان برای مسدود کردن سیم کارتتان چیست و در نهایت روی گزینه «قطع یک طرفه» ضربه بزنید.

  6. یکی از دو گزینه «درخواست قطع موقت سیم‌کارت را دارم» یا «دستگاه تلفن همراه/سیم‌ کارت را گم کرده‌ام» را انتخاب کنید تا درخواست شما به ثبت برسد.

اگر فقط برای مدت کوتاهی قصد مسدود کردن سیم کارت ایرانسل خود را داشتید، برای رفع این مسدودیت لازم است در اپلیکیشن ایرانسل من همین مراحل را طی کنید تا مجددا سیم کارتتان فعال شود. به‌طورکلی اپلیکیشن ایرانسل من، برنامه‌ای مناسب برای مدیریت چند سیم‌کارت پیش از فروش سیم کارت و در طول استفاده از خط به شمار می‌رود. 

استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من؛ روشی برای سوزاندن خط ایرانسل انلاین

سوزاندن سیم کارت ایرانسل به روش حضوری چگونه انجام می‌شود؟

برای سوزاندن سیم کارت مفقودی ایرانسل به صورت دائمی باید حضوری به یکی از دفاتر پیشخوان مراجعه یا نمایندگی‌های ایرانسل مراجعه کنید. بر‌اساس اعلام اپراتور ایرانسل حتی اگر به روش غیر حضوری نیز کد از دسترس خارج شدن گوشی را وارد کرده باشید، برای تکمیل این فرایند باید به نمایندگی این اپراتور مراجعه کنید. برای استفاده از این روش، کافی است کارت ملی خود را به همراه داشته باشید. 

 

بررسی نحوه صدور سیم کارت گم شده ایرانسل

اگر سیم کارت قبلی خود را سوزانده باشید و اکنون قصد دارید سیم کارت ایرانسل جدیدی بگیرید لازم است با کارت ملی و شناسنامه به یکی از دفاتر اصلی نمایندگی ایرانسل مراجعه کنید. یک بسته بازگشت خریداری کنید و در خواست بدهید که برای همان شماره پیشین، سیم کارت صادر جدید کنند. شرط این که سیم کارت سوزانده‌ شده و یا مفقود شده شما مجدداً صادر شود این است که سیم کارت شما قبل از مفقود و سوزانده شدن فعال بوده و مورداستفاده قرار گرفته باشد. 

براساس هزینه اعلام شده برای خدمات ایرانسل من، هزینه تعویض سیم کارت کاملا رایگان بوده و مشترکین فقط هزینه بسته بازگشت را می‌پردازند.

مراجعه به دفاتر پیشخوان؛ راهکاری برای سوزاندن خط ایرانسل

برای سوزاندن سیمکارت ایرانسل، روش‌های مختلفی از جمله استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من، شماره‌گیری پشتیبانی و مراجعه حضوری به نمایندگی‌های ایرانسل وجود دارد. هر یک از این روش‌ها به‌صورت حضوری و غیر‌حضوری انجام می‌شود. توجه داشته باشید که در صورت استفاده از روش‌های غیر‌حضوری نیز در نهایت برای تکمیل فرایند سوزاندن خط، به نمایندگی‌های ایرانسل مراجعه کنید. در صورت داشتن تجربه استفاده از روش‌های غیر‌فعال کردن خط، با سایت رند و سایر کاربران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید. 

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید