کد USSD چیست

کد USSD چیست

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، کدهای Unstructured Supplementary Service Data که به اختصار USSD نیز نامیده می شوند ، پیام های حاوی دستور هستند که در شبکه های مخابراتی (GSM) استفاده می شوند. معنی Unstructured Supplementary Service Data در فارسی ، "ارسال پیام از طریق کد دستوری" می شود که در زبان محاوره نیز به USSD "کد دستوری" هم می گوییم. به نوعی می توانیم کدهای دستوری را جزئی از خدمات ارزش افزوده تلفن همراه نیز بنامیم.

هفت هشتادنمونه ای از USSD و سرویس های ارزش افزوده آن

ارسال و دریافت کدهای USSD در شبکه مخابراتی هیچگونه هزینه ای را دربرندارد مگر اینکه به درخواست اپراتور یا شرکت ارائه دهنده خدمات ، این کدها و دستورات شامل هزینه ای باشد که این هزینه از طریق درگاه بانکی ، شارژ تلفن همراه و یا قبض موبایل پرداخت می شود. این رد و بدل شدن پیام شباهت زیادی به SMS یا پیامک دارد ولی با همه این شباهت ها تغییرات عمده ای بین این دو است. در اصل بزرگترین اختلاف USSD و SMS در زمانی است که پیام های SMS در شبکه ذخیره شده ولی پیام های USSD به هیچ وجه ذخیره نشده و با هر بار استفاده از شبکه حذف می شود.

دستورات USSD نیاز به هیچ امکان خاصی در گوشی تلفن همراه شما ندارد و شما با هر مدل گوشی تلفن همراهی می توانید این دستورات را اجرا کنید. همچنین لازم به ذکر است که پیام های USSD همیشه مابین یک علامت * و یک علامت # قرار میگیرد که * همیشه در اول و # همیشه در آخر استفاده می شود.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید