چگونه پرینت پیامک و سابقه سیم کارت را حذف کنیم؟ (ایرانسل و همراه اول)

چگونه پرینت پیامک و سابقه سیم کارت را حذف کنیم؟ (ایرانسل و همراه اول)

فرقی نمی‌کند به‌تازگی سیم کارتی خریده، یا قصد فروش شماره‌تان را داشته باشید؛ تخلیه سیم کارت و پاک کردن پیامک‌های آن بسیار مهم است؛ تخلیه سیم کارت یعنی چه؟ با این‌کار، پیامک‌ها و مخاطبان شما از سیم کارت پاک می‌شوند. چهار روش کلی برای این کار وجود دارد: استفاده از تنظیمات گوشی، بخش پیامک‌ها، دستگاه‌های سیم‌کارت‌خوان و برنامه‌های مخصوص. در این مقاله، در ابتدا امکان پاک کردن کامل پیامک‌ها از اپراتورها را بررسی می‌کنیم و طرز گرفتن پرینت مکالمات و پیامک همراه اول را به‌صورت قانونی به شما می‌آموزیم و سپس به‌سراغ معرفی روش‌های حذف سابقه سیم کارت می‌رویم.

بررسی امکان حذف سابقه پیامک به‌صورت کامل در اپراتورها

اگر به‌دنبال راهی برای حذف پرینت پیامک همراه اول یا ایرانسل هستید؛ باید بدانید که حتی با پاک کردن کلیه اطلاعات از سیم کارت، داده‌های شما همچنان در سرورهای اپراتورها ذخیره می‌شوند. به‌عبارت‌دیگر، در پاسخ به پرسش: «چگونه پرینت پیامک را حذف کنیم؟» باید بگوییم که حذف پرینت سیم کارت ایرانسل و همراه اول فقط درصورت داشتن مجوز قضایی امکان‌پذیر است. در نتیجه، هیچ ابزار یا نرم‌افزاری به شما در حذف کامل این اطلاعات از سرورهای اپراتورها کمک نمی‌کند. همچنین شما برای گرفتن پرینت مکالمات و پیامک‌های همراه اول و ایرانسل باید با مراجعه به مراجع قضایی، نامه رسمی دریافت کنید.

همچنین در پاسخ به پرسش «آیا بعد از سوزاندن سیم کارت میشود پرینت گرفت؟» باید بگوییم، بله! یکی از دلایل اصلی ذخیره اطلاعات در سرورهای اپراتورها، مسائل امنیتی است. این اطلاعات در موارد قضایی و حقوقی مورداستفاده قرار می‌گیرند و ازاین‌رو، اپراتورها موظف به نگهداری آن‌ها هستند؛ بنابراین، حتی با سوزاندن سیم کارت نیز، این داده‌ها همچنان در سرورهای اپراتور باقی می‌مانند و جلوگیری از پرینت سیم کارت، فقط با دستور قضایی امکان‌پذیر است. بااین‌حال، حذف پیامک تبلیغاتی برای همیشه نیازی به دستور قانونی ندارد، اما حذف کامل پیام‌های بانک پلیس و مقامات قضایی امکان‌پذیر نیست.

امکان حذف همه پرینت سیم کارت فقط با دستور مقام قضایی

چگونه سابقه سیم کارت را پاک کنیم؟ استفاده از تنظیمات گوشی!

گاهی پس از خرید سیم کارت ایرانسل و همراه اول باید اطلاعات آن را حذف کنید؛ استفاده از تنظیمات گوشی یکی از راهکارهای عالی و ساده برای پاک کردن اطلاعات سیم کارت است. برای این‎کار، مراحل زیر را قدم‌به‌قدم اجرا کنید:

  1. ورود به بخش تنظیمات (Settings): ابتدا سیم کارتی که قصد پاک کردن اطلاعات آن را دارید، در گوشی خود قرار دهید. سپس به منوی تنظیمات (Settings) گوشی بروید.
  2. انتخاب گزینه‌های عمومی یا بازنشانی: در بخش تنظیمات، گزینه‌ای به نام General (عمومی) یا Backup & Reset (پشتیبان‌گیری و بازنشانی) را پیدا کنید. این گزینه‌ها براساس مدل و برند هر گوشی نامی متفاوت دارند.
  3. ریست فکتوری (Reset Factory): در مرحله بعد، گزینه Reset Factory (بازنشانی به تنظیمات کارخانه) را انتخاب کنید. این گزینه معمولاً در انتهای فهرست تنظیمات عمومی یا پشتیبان‌گیری و بازنشانی قرار دارد. با انتخاب این گزینه، هشداری ظاهر می‌شود که همه اطلاعات گوشی شامل تاریخچه پیامک‌ها، مخاطبین و اپلیکیشن‌ها پاک می‌شوند.
  4. تأیید و اجرای ریست فکتوری: پس از مطالعه هشدار، برای ادامه فرایند باید گزینه تأیید را انتخاب کنید. با این‌کار، گوشی شما به حالت کارخانه بازمی‌گردد و همه اطلاعات موجود در آن حذف می‌شوند.

پیش از انجام ریست فکتوری، از اطلاعات مهم خود مانند مخاطب‎ها و عکس‌ها پشتیبان‌گیری کنید. فراموش نکنید که با انجام این فرایند، علاوه‌بر اطلاعات سیم کارت، کلیه محتواهای دیگر گوشی نیز پاک می‌شوند؛ بنابراین، پس از بازنشانی به تنظیمات کارخانه، باید دوباره گوشی خود را راه‌اندازی و برنامه‌های موردنیاز را دوباره دانلود کنید.

استفاده از تنظیمات گوشی برای حذف پیامک های سیم کارت

حذف سابقه سیم کارت در بخش پیامک‌های گوشی

حذف سابقه پیامک‌ها به‌صورت دستی یکی از روش‌های موثر اما وقت‌گیر برای پاک کردن اطلاعات سیم کارت همراه اول و ایرانسل است. این روش به شما اجازه می‌دهد تا به‌صورت مستقیم و بدون نیاز به ابزارهای اضافی، سابقه پیامک‌های سیم کارت خود را حذف کنید. برای این‌کار به مراحل زیر دقت کنید:

  1. ورود به بخش پیامک‌ها: ابتدا به برنامه پیامک‌های گوشی خود بروید.
  2. انتخاب گزینه ویرایش (Edit): پس از ورود به برنامه پیامک‌ها، گزینه‌ ویرایش (Edit) را در قسمت بالا و سمت راست صفحه انتخاب کنید.
  3. حذف دستی پیامک‌ها: در این مرحله، کنار هر پیامک، دایره‌‌های کوچک ظاهر می‌شود که با تیک زدن آن‌ها، می‌توانید پیامک‌های موردنظر خود را انتخاب و سپس با زدن گزینه حذف (Delete)، آن‌‌ها را به‌صورت کامل از سیم کارت و گوشی خود حذف کنید.

حال که دانستیم چگونه پرینت پیامک را حذف کنیم همراه اول و ایرانسل فرقی ندارند. البته این روش به‌دلیل نیاز به انتخاب دستی هر پیامک، زمان‌بر است؛ بنابراین، اگر تعداد فراوانی پیام دارید، باید زمان کافی برای انجام این‌کار را در نظر بگیرید یا از سایر روش‌های ادامه مطلب استفاده کنید!

حذف پیام ها به صورت درستی در بخش پیامک های گوشی

حذف سابقه سیم کارت با دستگاه‌های سیم‌کارت‌خوان

حذف سابقه سیم کارت با استفاده از دستگاه‌های سیم ‌کارت‌خوان یکی از روش‌های عالی و سریع برای پاک کردن کامل اطلاعات از سیم کارت است. برای استفاده از این روش باید کامپیوتر، کابل USB و دستگاه سیم‌کارت‌خوان داشته باشید و مراحل زیر را طی کنید:

  1. قرار دادن سیم کارت در سیم‌کارت‌خوان: ابتدا سیم کارت خود را از گوشی خارج کنید و آن را در دستگاه سیم‌کارت‌خوان قرار دهید. این دستگاه معمولاً به‌اندازه یک کارت حافظه کوچک است.
  2. اتصال به کامپیوتر: با استفاده از کابل USB، سیم‌کارت‌خوان را به کامپیوتر متصل کنید. البته برخی از مدل‌های جدید این دستگاه، خودشان به کامپیوتر شما وصل می‌شوند. پس از اتصال، کامپیوتر باید آن را به‌عنوان یک دستگاه خارجی شناسایی کند.
  3. مدیریت محتوای سیم کارت: پس از اتصال موفق، نرم‌افزار مدیریت محتوای سیم‌ کارت را اجرا کنید. این نرم‌افزار معمولاً به‌همراه دستگاه سیم‌کارت‌خوان به شما ارائه می‌شود؛ در غیر این‌ صورت، باید آن را از وب‌سایت سازنده دستگاه دانلود کنید. در نرم‌افزار، گزینه‌ای برای مشاهده و مدیریت محتوای سیم کارت وجود دارد؛ برای دسترسی به اطلاعات ذخیره‌شده، روی آیکون آن کلیک کنید.
  4. حذف محتوا: در بخش مدیریت محتوای سیم کارت، همه اطلاعات ذخیره‌شده مانند تاریخچه مخاطب‌ها، پیامک‌ها و سایر محتواها نمایش داده می‌شوند. شما می‌توانید به‌صورت دستی اطلاعاتی که می‌خواهید پاک شوند را انتخاب و سپس با کلیک روی گزینه Delete All همه داده‌ها را حذف کنید!

هنگام استفاده از این روش، در انتخاب اطلاعاتی که می‌خواهید حذف شوند، دقت کنید تا اطلاعات مهم و موردنیاز خود را به‌اشتباه پاک نکنید؛ البته اگر با روش‌های دریافت پیامک در دو گوشی یک کپی از پیام‌های‌تان را برای سیم کارت دیگری فرستاده‌اید، باید همه این مراحل را با همان سیم کارت دوباره انجام دهید.

استفاده از دستگاه های سیم کارت خوان برای حذف اطلاعات سیم کارت

استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص پاک کردن سابقه سیم کارت

برای حذف سابقه سیم کارت، علاوه‌بر روش‌های دستی، می‌توانید از نرم‌افزارهای مخصوص نیز استفاده کنید. یکی از این نرم‌افزارها Mobikin Eraser برای اندروید است که سه سطح مختلف دسترسی دارد:

  • سطح Low: این سطح برای کاربرانی مناسب است که می‌خواهند با سرعت بالا و بدون نیاز به تأییدهای متعدد، همه اطلاعات خود را حذف کنند.
  • سطح Medium: در این سطح، برنامه از شما می‌خواهد قبل از حذف اطلاعات، از برخی داده‌ها پشتیبان‌گیری کنید؛ این سطح برای کاربرانی که قصد حفظ بخشی از اطلاعات خود را دارند، مناسب است.
  • سطح High: در این سطح قبل از حذف، برنامه از همه اطلاعات پشتیبان‌گیری می‌کند.

این نرم‌افزار با سه سطح دسترسی متفاوت، علاوه‌بر افزایش امنیت، به شما در حفظ اطلاعات موردنیازتان نیز کمک می‌کند. حال که دانستیم با نرم‌افزار چگونه پرینت پیامک را حذف کنیم ایرانسل و همراه اول فرقی در استفاده از این روش ندارند.

آشنایی با روش‌های آسان برای حذف سابقه پیامک و سیم کارت

در این مقاله، ۴ روش عالی و آسان برای پاک کردن پیامک‌ها و حافظه سیم کارت به شما آموخیتم. البته باید بدانید که پاك كردن اس ام اس از مخابرات و اپراتورهای ایرانسل و همراه اول به‌طور کامل و دائمی امکان‌پذیر نیست! این اطلاعات حداقل ۶ ماه در سرورهای اپراتورها ذخیره می‌شوند و فقط با مجوز قضایی قابل‌حذف هستند. بااین‌حال اگر قصد فروش شماره‌تان را دارید یا به‌تازگی سیم کارت خریده‌اید، از روش‌های استفاده از تنظیمات گوشی، حذف دستی پیامک‌ها، دستگاه‌های سیم‌کارت‌خوان و نرم‌افزارهای مخصوص استفاده کنید. با این روش‌ها به‌طور موقت، اطلاعات را از سیم کارت خود پاک و از دسترسی غیرمجاز به آن‌ها جلوگیری می‌کنید.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید