کد غیر فعال سازی رومینگ ایرانسل؛ چطوری رومینگ ایرانسل رو غیر فعال کنم؟

کد غیر فعال سازی رومینگ ایرانسل؛ چطوری رومینگ ایرانسل رو غیر فعال کنم؟

با فعال بودن سرویس رومینگ ایرانسل، مشترکین ساکن مناطق مرزی یا مشترکینی که در این مناطق حضور دارند، به‌علت ضعیف بودن پوشش شبکه در این مکان‌ها ممکن است بدون اطلاع، از خدمات اپراتورهای کشورهای همسایه استفاده کنند؛ ازاین‌رو هزینه مکالمات، پیامک‌ها و اینترنت همراه آن‌ها، با تعرفه خارج از کشور و گران‌تر محاسبه خواهد شد. به همین علت در این مقاله قصد داریم سه روش برای قطع کردن رومینگ (کد غیر فعال سازی رومینگ ایرانسل، اپلیکیشن ایرانسل من و تنظیمات گوشی) را بررسی کنیم. اگر شما هم می‌پرسید که «چطوری رومینگ ایرانسل رو غیر فعال کنم»، مطالعه این مقاله برایتان مفید خواهد بود.

روش‌های غیرفعال سازی رومینگ ایرانسل در یک نگاه

برای اینکه سرویس رومینگ ایرانسل را غیرفعال کنید می‌توانید یکی از راهکارهای زیر را انتخاب کنید:

روش غیرفعال سازی رومینگ ایرانسلنحوه انجام
کد دستوریاجرای کد دستوری #۲*۱۱۱۱* (ستاره ۱۱۱۱ ستاره ۲ مربع)
اینترنتیغیرفعال سازی گزینه «رومینگ» در اپلیکیشن ایرانسل من
تنظیمات گوشیخاموش کردن گزینه data roaming در گوشی

سرویس رومینگ ایرانسل امکان استفاده از خدمات این اپراتور (مکالمه، پیامک و اینترنت) در خارج از محدوده پوشش شبکه اصلی را می‌دهد؛ بنابراین اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید، با استفاده از رومینگ ایرانسل می‌توانید با داخل ایران در ارتباط باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع‌به این حالت می‌توانید مقاله «حالت رومینگ چیست» را مطالعه کنید.

ستاره ۱۱۱۱ ستاره ۲ مربع؛ کد دستوری غیر فعال سازی رومینگ ایرانسل

برای اجرای کد غیر فعال سازی رومینگ ایرانسل، باید از طریق شماره‌گیری#۲*۱۱۱۱* (ستاره ۱۱۱۱ ستاره ۲ مربع) در بخش شماره‌گیری یا keypad گوشی خود اقدام کنید. پس از وارد کردن این کد، درخواست شما توسط اپراتور ایرانسل بررسی و نتیجه از طریق پیام به گوشی شما اعلام می‌شود. به‌طورکلی از کد دستوری #۱۱۱۱* (ستاره ۱۱۱۱ مربع) می‌توانید برای تنظیمات سرویس رومینگ ایرانسل مانند کد فعالسازی رومینگ ایرانسل، كد غير فعال كردن رومينگ ايرانسل یا خرید بسته اینترنتی رومینگ ایرانسل استفاده کنید.

شماره گیری کد #۲*۱۱۱۱*؛ یکی از روش‌های قطع کردن رومینگ ایرانسل

چطوری رومینگ ایرانسل رو غیر فعال کنم؟ با اپلیکیشن ایرانسل من

علاوه‌بر کد لغو رومینگ ایرانسل، شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن «ایرانسل من» نیز برای غیرفعال کردن رومینگ اقدام کنید. برای این کار از مسیر زیر در جدیدترین ورژن این اپلیکیشن (۱۴۰۳) پیش بروید:

  • باز کردن اپلیکیشن ایرانسل من > رفتن به بخش «حساب من» > انتخاب بخش «پروفایل» > انتخاب گزینه غیرفعال‌سازی رومینگ 

با این کار می‌توانید به‌راحتی و به‌سرعت سرویس رومینگ سیم کارت ایرانسل خود را قطع کنید. شما همچنین با اپلیکیشن ایرانسل من می‌توانید اقدامات دیگر مانند خرید بسته رومینگ ایرانسل را نیز انجام دهید.

اپلیکیشن ایرانسل من؛ یکی از روش‌های لغو کردن رومینگ ایرانسل

غیرفعال کردن رومینگ ایرانسل با استفاده از تنظیمات گوشی

به‌غیر از کد قطع رومینگ ایرانسل و استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من، شما می‌توانید از طریق تنظیمات گوشی، به‌طورکلی تنظیمات رومینگ را برای سیم کارت فعال روی موبایل خود، خاموش کنید. ازاین‌رو اگر در سفرهای خارجی باشید دیگر سیم کارت شما در دسترس نخواهد بود؛ بنابراین حتی اگر رومینگ در سیم کارت ایرانسل شما فعال هم باشد، گوشی شما امکان استفاده از آن را نخواهد داشت. غیر فعال کردن رومینگ در تنظیمات گوشی‌های اندروید و ios به این شکل است:

نوع سیستم عاملروش غیرفعال کردن رومینگ سیم کارت
اندروید (این تنظیمات مخصوص گوشی سامسونگ است. ممکن است در سایر مدل‌ها، تنظیمات کمی فرق داشته باشد)رفتن به بخش تنظیمات (settings) گوشی > انتخاب بخش connections > انتخاب بخش mobile networks > خاموش کردن گزینه data roaming
آی او اس (ios)رفتن به بخش تنظیمات (settings) گوشی > انتخاب بخش cellular > خاموش کردن گزینه data roaming

به‌طورکلی برای دسترسی راحت‌تر به بخش رومینگ گوشی خود، می‌توانید عبارت «data roaming» را در تنظیمات موبایل وارد کنید. اگر در مناطق یا شهرهای مرزی زندگی می‌کنید، بعد از خرید سیم کارت ایرانسل 0901، حتما از این طریق داده رومینگ گوشی خود را خاموش کنید. با این کار دیگر رومینگ خودکار ایرانسل بر اپراتورهای کشورهای همسایه، روی گوشی و خط شما تاثیر نخواهد گذاشت.

قطع کردن رومینگ خط ایرانسل از طریق تنظیمات گوشی

فعال بودن رومینگ ایرانسل داخل کشور هزینه اضافی دارد؟

خیر؛ هنگامی که در داخل کشور به شبکه ایرانسل متصل هستید، به‌هیچ‌عنوان هزینه رومینگ بر خدمات این اپراتور اعمال نخواهد شد. فقط زمانی مکالمات، پیامک‌ها و اینترنت شما با هزینه رومینگ محاسبه می‌شود که به سایر اپراتورهای خارج از کشور طرف قرارداد با ایرانسل، متصل شده باشید. در واقع معمولا پس از خرید سیمکارت ایرانسل، سرویس رومینگ روی خط شما به‌طورخودکار فعال است؛ اما چون در داخل کشور از خدمات این اپراتور استفاده می‌کنید، هزینه رومینگ برای شما محاسبه نخواهد شد.

آیا روشن بودن تلفن همراه در حالت رومینگ، هزینه اضافی دارد؟

خیر؛ شما تا زمانی که در خارج از کشور از خدمات و سرویس‌های مخابراتی ایرانسل (مکالمه، ارسال پیامک و اینترنت همراه) استفاده نکنید، هیچ هزینه اضافی برای شما محاسبه نمی‌شود؛ بنابراین روشن بودن تلفن همراه با حالت رومینگ در خارج از کشور بدون استفاده از خدمات ایرانسل، برای شما هزینه‌ای نخواهد داشت.

بااین‌حال اگر پس از خرید سیم کارت ایرانسل به خارج از کشور سفر کردید و قصد استفاده از خدمات این اپراتور در خارج از کشور را نداشتید، امکان لغو رومینگ ایرانسل، از طریق روش‌های ذکر شده (کد دستوری، اپلیکیشن ایرانسل من و تنظیمات گوشی) را خواهید داشت.

غیرفعال سازی رومینگ ایرانسل؛ اقدامی مهم هنگام حضور در مناطق مرزی

غیرفعال کردن رومینگ ایرانسل یک اقدام ضروری برای افرادی است که ساکن مناطق مرزی هستند یا پس از پایان سفر در این مناطق حضور دارند؛ زیرا اگر پوشش شبکه ایرانسل در این مکان‌ها ضعیف شود، سرویس رومینگ به‌طورخودکار فعال و هزینه‌های مربوط به سرویس‌های مخابراتی، چند برابر محاسبه می‌شود. در این مقاله سه روش کد غیر فعال سازی رومینگ ایرانسل، اپلیکیشن ایرانسل من و تنظیمات گوشی را برای لغو کردن سرویس رومینگ ایرانسل معرفی کردیم. ساده‌ترین راه برای این کار اجرای کد غیر فعال سازی رومینگ ایرانسل، #۲*۱۱۱۱* (ستاره ۱۱۱۱ ستاره ۲ مربع)، است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید