بهترین روش‌های ردیابی سیم کارت همراه اول، ایرانسل و رایتل

بهترین روش‌های ردیابی سیم کارت همراه اول، ایرانسل و رایتل

شاید فکر کنید با گم شدن یا سرقت سیم‌کارت، دیگر به آن دسترسی ندارید و باید قید خط رند عزیزتان را بزنید؛ اما خوشبختانه اپراتورهای تلفن همراه امکان ردیابی سیم‌کارت‌های گمشده یا سرقتی را فراهم می‌کنند. البته باید بدانید که اپراتورها صرفا نتیجه منفی یا مثبت ردیابی را به شما اعلام می‌کنند؛ نه مکان گوشی‌تان را! برای پیدا کردن گوشی و سیم‌کارت سرقت‌شده، باید پس از دریافت کد پیگیری ردیابی از اپراتور موردنظرتان، به مراجع قضایی شکایت کنید. در این مقاله، قصد داریم مراحل دقیق ردیابی سیم‌کارت‌های همراه اول، ایرانسل و رایتل را به شما آموزش دهیم. گم شدن و سرقت گوشی، موضوعی عجیب و دور از انتظار نیست؛ بنابراین با دانستن روش دقیق ردیابی، خود را برای روزهای سخت آماده کنید! 

ردیابی سیم کارت همراه اول؛ بررسی مرحله به مرحله

اگر گوشی موبایل شما گم یا سرقت شده و سیم‌کارت همراه اول روی آن فعال بوده است، نگران نباشید. اپراتور همراه اول امکان ردیابی سیم کارت را برای شما فراهم کرده است. مراحل ردیابی سیم‌کارت همراه اول به شرح زیر است:  

  1.  اولین قدم این است که به نزدیک‌ترین دفتر خدمات همراه اول بروید و درخواست سوزاندن خط همراه اول خود را ثبت کنید. این اقدام به‌معنای مسدودسازی سیم‌کارت شماست تا هیچ‌گونه سوءاستفاده‌ای از آن نشود. 
  2. بعد از مسدودسازی سیم‌کارت، باید ۱۰ روز صبر کنید تا بررسی‌های لازم توسط شرکت همراه اول انجام شود.
  3.  پس از گذشت این مدت، کد دستوری #۲۱۴۱*۱۱۱* (ستاره ۱۱۱ ستاره ۲۱۴۱ مربع) را از یک خط همراه اول دیگر شماره‌گیری کنید. این خط باید در طی ۶۰ روز گذشته، روی گوشی سرقت‌شده کار کرده باشد.  
  4.  شماره IMEI یا همان عدد ۱۵ رقمی که روی جعبه گوشی گم‌شده (که سیم‌کارت همراه اول روی آن بوده است) نوشته شده را در سامانه وارد کنید. این شماره به اپراتور همراه اول در شناسایی دستگاه شما کمک می‌کند.
  5.  بلافاصله پس از ثبت اطلاعات، این پیامک برایتان ارسال می‌شود: «درخواست شما ثبت شد، پاسخ در ۴۸ ساعت از طریق پیامک ارسال می‌شود.»

پس از حدود ۱۰ روز کاری، نتیجه ردیابی سیم‌کارت شما از طریق پیامک برایتان ارسال می‌شود. اگر ردیابی موفقیت‌آمیز بود، باید هزینه این فرایند را به اپراتور همراه اول بپردازید. در سال ۱۴۰۳ وقتی درخواست ردیابی گوشی گم‌شده یا سرقتی را در همراه اول ثبت می‌کنید، به‌ازای هر روز باید مبلغ ۵۰۰ تومان بپردازید. پس از تسویه حساب با همراه اول، شرکت کد رهگیری را در اختیار شما قرار می‌دهد. 

با استفاده از کد رهگیری، به مراجع قضایی مراجعه و مدارک لازم را دریافت کنید. اگر در شهر تهران هستید، با شماره ۹۹۹۰ تماس بگیرید و گزینه ۶ را انتخاب کنید. کارشناس همراه اول به شما محل تحویل مدارک را اعلام می‌کند. اگر در سایر استان‌ها هستید، مدارک را به اداره مشترکین تلفن همراه تحویل دهید. از زمان دریافت کد پیگیری، شما ۶ ماه برای تحویل مدارک فرصت دارید.

بااین‌حال اگر نتیجه ردیابی منفی بود، درخواست خود را مجدداً ثبت کنید. توجه داشته باشید که هر خط همراه اول فقط یک بار در هر دوره، امکان ثبت درخواست ردیابی را دارد. از‌آن‌جایی‌که قیمت سیم کارت همراه اول رند به‌ویژه پیش‌‌شماره‌های ۰۹۱۲ بسیار بالاست؛ اگر شماره‌ای رند با قیمت بالا خریده‌اید، مراقبت سرقت یا گم شدن آن باشید.

درخواست ردیابی سیم کارت همراه اول با کد دستوری

بررسی نحوه ردیابی سیم کارت ایرانسل گم شده 

اگر سیم‌کارت ایرانسل‌تان گم شده است، از خدمات ردیابی ایرانسل برای پیدا کردن آن استفاده کنید. در ادامه مراحل دقیق درخواست ردیابی سیم‌کارت ایرانسل را به شما توضیح می‌دهم:

  1. در ابتدا باید برای سوزاندن خط ایرانسل به نزدیک‌ترین دفتر خدمات این اپراتور مراجعه کنید. مسدودسازی سیم‌کارت از سواستفاده احتمالی از آن جلوگیری می‌کند. 
  2. پس از مسدودسازی سیم‌کارت، باید ۵ روز صبر کنید تا بررسی‌های لازم توسط شرکت ایرانسل انجام شود.
  3. بعد از گذشت ۵ روز، کد دستوری #۶۱۰۱* (ستاره ۶۱۰۱ مربع) را از یک خط ایرانسل دیگر شماره‌گیری کنید.
  4. در این مرحله، باید شماره ۱۵ رقمی IMEI که روی جعبه گوشی شما درج شده است را وارد کنید. این شماره برای شناسایی دستگاه‌تان توسط شبکه ایرانسل ضروری است.
  5. پس از ثبت اطلاعات، پیامکی با متن «درخواست شما ثبت شد، پاسخ ظرف ۴۸ ساعت از طریق پیامک ارسال خواهد شد» برایتان ارسال می‌شود.

پس از دریافت این پیامک در مدت ۲ روز کاری نتیجه ردیابی برای شما از طریق پیامک ارسال می‌شود. اگر نتیجه ردیابی موفقیت‌آمیز باشد، شما باید با کد پیگیری که در پیامک دریافت کرده‌اید، به مراجع قضایی مراجعه کنید و مدارک لازم را بگیرید.

سپس این مدارک را به یکی از دفترهای شرکت ایرانسل تحویل دهید تا با همکاری پلیس بتوانند گوشی و سیم‌کارت شما را پیدا کنند. اگر نتیجه ردیابی منفی بود، پس از گذشت ۵ روز کاری از دریافت پیامک، دوباره درخواست ردیابی را ثبت کنید. درصورتی‌که سیم‌کارت شما پیدا نشد، برای خرید خط ایرانسل جدید خود از سایت رند اقدام کنید. در سایت رند، انواع شماره‌های ایرانسل رند و خاص را با قیمت منصفانه می‌خرید.

نحوه ارسال درخواست ردیابی سیم کارت ایرانسل پس از مسدود کردن خط

روش گام به گام ردیابی سیم کارت رایتل 

اگر گوشی شما به‌همراه سیم‌کارت رایتل‌تان گم شده یا به سرقت رفته است، نگران نباشید! رایتل امکان ردیابی دستگاه شما را فراهم کرده است. با طی کردن چند مرحله ساده زیر درخواست ردیابی سیم کارت رایتل را ثبت کنید:

  1. ابتدا باید سیم‌کارت خود را مسدود کنید. برای این کار به مراکز خدمات رایتل بروید. علاوه‌بر این، اگر نگران دسترسی به اطلاعات شخصی‌تان هستید، از سرویس‌های مختلف پاک کردن اطلاعات گوشی از راه دور استفاده کنید. این سرویس‌ها شامل Find My Device برای گوشی‌های اندروید و Find My iPhone برای کاربران اپل می‌شوند.
  2. سپس شماره سریال ۱۵ رقمی (IMEI) دستگاه گم‌شده یا سرقتی خود را به سرشماره ۶۱۰۱ بفرستید.
  3. پس از ارسال موفقیت‌آمیز شماره IMEI، باید مشخص کنید که آیا در زمان گم‌شدن دستگاه، سیم‌کارت رایتل‌تان روشن بوده است یا خاموش. اگر سیم‌کارت فعال بود، شماره آن را بفرستید و در غیر این صورت عدد ۰ را ارسال کنید.
  4. در این مرحله، باید بازه زمانی موردنظر خود برای ردیابی دستگاه را مشخص کنید؛ از ۱۰ روز گذشته تا ابتدای روز جاری (عدد ۱)، از ابتدای روز جاری تا ۱۰ روز آینده (عدد ۲) و از ۱۰ روز گذشته تا ۱۰ روز آینده (عدد ۳).
  5. پس انتخاب یکی از گزینه‌های بالا، درخواست شما ثبت می‌شود. اگر عدد ۱ را انتخاب کرده باشید، نتیجه ردیابی در ۲۴ ساعت به شما اعلام می‌شود. اما اگر اعداد ۲ یا ۳ را انتخاب کنید، نتیجه مثبت یا منفی ردیابی حداکثر در ۱۰ روز به شما اطلاع داده می‌شود.

در صورت مثبت بودن نتیجه ردیابی، رایتل یک کد پیگیری از طریق پیامک برایتان می‌فرستد. باید این کد را تحویل مراجع قضایی بدهید. اگر نتیجه ردیابی منفی بود، دوباره درخواست خود را ثبت کنید. همچنین با ارسال عدد ۹ به سرشماره ۶۱۰۱، سابقه درخواست‌های ردیابی خود را می‌بینید.

ردیابی سیم کارت رایتل با کد دستوری مخصوص

آیا امکان ردیابی سیم کارت خاموش وجود دارد؟

بله، ردیابی سیم‌کارت حتی در صورت خاموش بودن نیز امکان‌پذیر است؛ اما با شرایط خاص. اگر سیم‌کارت شما روی گوشی گم‌شده‌تان فعال بوده، ولی حالا خاموش است، اپراتور همچنان می‌تواند از طریق آخرین مکان ثبت‌شده در شبکه، آن را ردیابی کند. بااین‌حال ردیابی سیم کارت خاموش بدون گوشی امکان‌پذیر نیست؛ چون دیگر به شبکه متصل نیست و هیچ اطلاعاتی از مکان آن ثبت نمی‌شود. در چنین حالتی، باید قید پیدا کردن خط خود را بزنید و برای خرید خط جدید اقدام کنید. 

امکان پذیر نبودن ردیابی سیم کارت خاموش بدون گوشی

خرید شماره خاص از رند درصورت دریافت نتیجه منفی از ردیابی سیم کارت

گم شدن یا سرقت سیم‌کارت و تلفن همراه، برای هرکسی تجربه‌ای استرس‌زا است؛ اما با استفاده از خدمات ردیابی اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل، می‌توانید به پیدا کردن آن امیدوار باشید. ما در این مقاله مراحل دقیق ردیابی هر سیم‌کارت را توضیح دادیم؛ از مسدودسازی خط تا پیگیری قضایی و استفاده از کدهای دستوری برای دریافت نتیجه. اما اگر سیم‌کارتتان پیدا نشد، نیازی به نگرانی نیست. شما می‌توانید از سایت رند شماره‌های خاص با قیمت‌های بسیار مناسب بخرید. رند با بهترین فروشندگان سراسر ایران همکاری می‌کند؛ بنابراین با خیال راحت سیم‌کارت جدید خود را بخرید. امنیت و اطمینان از خرید سیم‌کارت، در کنار تنوع شماره‌های خاص، سایت رند را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید خط تبدیل کرده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت گذاری سیم‌کارت تشخیص نوع رند اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت ایرانسل
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت رایتل
سامانتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت سامانتل
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت شاتل موبایل
آرین تل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت آرین تل
آپتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت آپتل