ترابرد به همراه اول چیست؟ نحوه ترابرد از ایرانسل و رایتل به همراه اول

ترابرد به همراه اول چیست؟ نحوه ترابرد از ایرانسل و رایتل به همراه اول

اگر از اپراتور فعلی‌تان رضایت کافی ندارید و فقط به دلیل حفظ شماره فعلی‌تان، در تغییر اپراتور مردد هستید؛ ترابرد به همراه اول، راهکار مشکل شماست! با این روش بدون تغییر شماره‌تان، اپراتور خود را به همراه اول تغییر می‌دهید؛ برای این کار دو روش انلاین و حضوری پیش روی شماست. اگر می‌خواهید از فرصت ترابرد استفاده کنید، با ما همراه باشید و همه جزئیات لازم را در این مقاله بخوانید. در ادامه روش‌ها، نکته‌های مهم و نحوه لغو ترابرد را به شما می‌گوییم.

ترابرد به همراه اول؛ آشنایی با قوانین مهم قبل از تعویض اپراتور

ترابرد شماره، به شما اجازه می‌دهد بدون تغییر شماره‌تلفن، اپراتورتان را عوض کنید؛ ترابرد به همراه اول، به‌معنای تغییر اپراتور (از ایرانسل یا رایتل) به همراه اول است. این امکان برای کسانی‌که به هر دلیلی تمایل به تغییر اپراتورشان را دارند و مایل به استفاده از خدمات همراه اول هستند، بسیار مفید است. اگر یک شماره رند در سایر شرکت‌های مخابراتی دارید؛ امکان ترابرد بدون تغییر شماره، مزیتی بزرگ برایتان محسوب می‌شود. قبل از اقدام به ترابرد، باید نکته‌های مهم زیر را بدانید: 

  • امکان ترابرد فقط ۲ بار در سال برای یک خط وجود دارد؛ البته اگر قصد بازگشت به اپراتور قبلی را داشته باشید، این مورد ترابرد محسوب نمی‌شود.
  • باید از زمان فعال شدن سیم کارت فعلی شما، حداقل ۳ ماه گذشته باشد.
  • وقتی ترابرد تأیید شد، همراه اول سیم کارتی جدید برایتان می‌فرستد. 
  • همه اعتبار و بسته‌هایی که از اپراتور قبل خریده‌اید؛ بعد از ترابرد به همراه اول، غیرفعال می‌شوند. 
  • اگر خط دائم دارید، امکان ترابرد قبل از تسویه کامل بدهی وجود ندارد.

با دانستن این شرایط، تصمیم نهایی خود را برای تغییر اپراتور رایتل و ایرانسل به همراه اول می‌گیرید. در بخش بعدی روش‌های ترابرد به همراه اول را به شما می‌گوییم. 

ضرورت تسویه بدهی برای ترابرد به همراه اول

آشنایی با نحوه ترابرد به همراه اول از سایر اپراتورها در یک نگاه

اگر پس از خرید سیم کارت رایتل یا ایرانسل، خواستید به همراه اول ترابرد کنید؛ دو روش آنلاین و حضوری پیش روی شماست. در جدول زیر این روش‌ها را به‌صورت خلاصه توضیح داده‌ایم: 

روش ترابرد

توضیحات

ترابرد آنلاین 

ورود به سایت join.mci.ir و ثبت درخواست به‌صورت غیرحضوری 

ترابرد حضوری

مراجعه حضوری با داشتن کارت ملی به یکی از نمایندگی‌های همراه اول

برای آشنایی با همه مراحل، روش ترابرد حضوری و غیرحضوری را به‌صورت کامل و گام‌به‌گام در ادامه مطلب به شما می‌گوییم. 

ترابرد ایرانسل به همراه اول به‌صورت آنلاین 

اگر قصد دارید برای استفاده از خدمات عالی به همراه اول ترابرد کنید، به‌صورت آنلاین درخواست دهید. شما باید برای خرید سیم کارت همراه اول 0912 و سایر پیش‌شماره‌ها، هزینه‌ای نسبتا بالا بپردازید. امکان ترابرد خط با هزینه‌ای کم بدون تغییر شماره فعلی‌تان، خط ایرانسل یا رایتل را به همراه اول تغییر می‌دهد. در ادامه مراحل ترابرد به همراه اول را طریق سایت گام‌به‌گام توضیح می‌دهیم. 

  1. ابتدا وارد سایت join.mci.ir شوید.
  2. پس از ورود به سایت، نوع کاربر را مشخص کنید (حقیقی یا حقوقی) و روی گزینه «مرحله بعد» بزنید. 
  3. در این مرحله، اپراتور فرستنده (ایرانسل یا رایتل) و نوع سیم کارت (دائمی یا اعتباری) خود را وارد کنید. همچنین شماره‌تلفن‌تان و کد امنیتی را در کادر مربوط بنویسید و به مرحله بعد بروید.
  4. در مرحله بعد، مشخصات هویتی خود را دقیق وارد کنید و سپس روی گزینه «مرحله بعد» بزنید.
  5. حالا باید نشانی محل سکونت خود را بنویسید و نحوه دریافت سیم کارت جدید را مشخص کنید.
  6. در نهایت، درخواست خود را بفرستید. پس از ثبت درخواست، یک کد پیگیری برای شما صادر می‌شود.

پس از تأیید ترابرد، سیم کارت جدید همراه اول برای شما ارسال می‌شود. فرایند ترابرد سیم‌کارت‌های اعتباری ۲ روز و سیم کارت‌های دائمی ۳ روز طول می‌کشد. پس از این مدت، همراه اول سیم کارت را به آدرس شما می‌فرستد. 

ارسال درخواست ترابرد به همراه اول در سایت به صورت آنلاین

ترابرد به همراه اول با مراجعه حضوری به نمایندگی این اپراتور

اگر پس از خرید سیم کارت ایرانسل یا رایتل، تصمیم به استفاده از خدمات همراه اول گرفته‌اید؛ باید در ساعت اداری به یکی از نمایندگی‌های همراه اول بروید و درخواست ترابرد را ثبت کنید. مراحل ترابرد حضوری به همراه اول به شرح زیر است:

  1. ابتدا به یکی از نمایندگی‌های همراه اول بروید و فرم درخواست ترابرد سیم کارت را تکمیل کنید، اثر انگشت خود را نیز پایین فرم بزنید. 
  2. در مرحله بعد، کارت ملی و فرم تکمیل‌شده را به مسئول نمایندگی همراه اول بدهید.
  3. در این مرحله باید روش تحویل سیم‌کارت جدید (حضوری یا پستی) را مشخص کنید. 
  4. سپس مسئول نمایندگی یک کد پیگیری ترابرد به شما می‌دهد؛ باید این کد را تا زمان دریافت خط جدیدتان نگه دارید.  

همان‌طور که در بخش قبل گفتیم، فرآیند ترابرد خط اعتباری حدود ۲ روز و دائمی حدود ۳ روز طول می‌کشد. پس از این مدت، سیم‌کارت جدید همراه اول شما، برایتان ارسال می‌شود. در طی این چند روز، برای اطلاع از وضعیت ترابرد سیم کارت به همراه اول، چند روش پیش روی شماست که در بخش بعدی برایتان توضیح می‌دهیم.

مراجعه حضوری به نمایندگی برای ترابرد به همراه اول

روش‌های پیگیری درخواست ترابرد به همراه اول

اگر به‌جای خرید خط همراه اول، شماره فعلی خود را به این اپراتور منتقل کرده‌اید؛ برای پیگیری وضعیت ترابرد ۳ راه مختلف زیر پیش روی شماست:

  • پیگیری از طریق سایت همراه اول: به سایت همراه اول مراجعه کنید و وارد بخش «پیگیری ترابرد» در صفحه اصلی سایت شوید. در این قسمت، شماره تلفن، کد پیگیری ترابرد و عبارت امنیتی را بنویسید تا وضعیت درخواست شما نمایش داده شود.
  • پیگیری از طریق تماس با ۹۹۹۰: با شماره ۹۹۹۰ تماس بگیرید. پس از ارتباط با پشتیبانی، کد پیگیری خود را به او بگویید؛ پشتیبان همراه اول، وضعیت ترابرد را به شما می‌گوید. 
  • مراجعه حضوری به دفاتر همراه اول: در صورت تمایل، به یکی از نمایندگی‌های همراه اول بروید. کارشناسان دفتر با دریافت کد پیگیری شما، وضعیت درخواست ترابرد را بررسی می‌کنند.

فرایند ترابرد به همراه اول معمولا سریع و بدون هیچ‌گونه مشکلی انجام می‌شود؛ بااین‌حال در صورت نیاز، از یکی از روش‌های بالا برای پیگیری وضعیت انتقال سیم‌کارت‌تان استفاده کنید. در بخش بعدی روش بازگشت از ترابرد را به شما می‌گوییم. 

معرفی روش‌های انصراف از ترابرد به همراه اول

اگر پس از ثبت درخواست ترابرد به همراه اول، از تصمیم خود منصرف شده‌اید؛ تا قبل از تایید درخواست شما از سوی اپراتور، امکان لغو آن وجود دارد. برای این کار باید کد پیگیری ترابرد را داشته باشید. برای لغو درخواست تعویض اپراتور، سه روش زیر پیش روی شماست:

  • لغو درخواست از طریق سایت همراه اول: برای لغو درخواست، به سایت همراه اول به آدرس join.mci.ir بروید. در بخش لغو درخواست ترابرد، شماره تلفن و کد پیگیری خود را وارد کنید و روی گزینه لغو بزنید. 
  • مراجعه حضوری به دفاتر همراه اول: برای انصراف از ترابرد به یکی از دفترهای نمایندگی همراه اول بروید و با داشتن کد پیگیری و کارت شناسایی خود، به‌سرعت درخواست‌تان را لغو کنید. 
  • تماس با مرکز پشتیبانی ۹۹۹۰: با تماس با مرکز پشتیبانی همراه اول (۹۹۹۰) پس از دادن کد پیگیری به اپراتور، درخواست انصراف ترابرد خود را به‌صورت تلفنی ثبت کنید. 

در سال ۱۴۰۳، چه فرآیند ترابرد و چه بازگشت از آن کاملاً رایگان است؛ درحالی‌که خدماتی مانند تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی‎ هزینه‌ای جزئی دارند.

تماس با مرکز پشتیبانی ۹۹۹۰ سریع ترین راه انصراف از ترابرد به همراه اول

ترابرد یا خرید خط همراه اول از رند؛ راه‌های بهره‌مندی از امکانات همراه اول

ترابرد به همراه اول یک راهکار عالی برای تغییر اپراتور و حفظ شماره فعلی شماست. این فرآیند به‌راحتی به‌صورت آنلاین از طریق سایت همراه اول و همچنین به‌صورت حضوری در دفاتر این اپراتور انجام می‌شود. با ترابرد، شما می‌توانید بدون نیاز به خرید سیم کارت جدید، شماره خود را از اپراتورهای دیگر مثل ایرانسل و رایتل به همراه اول منتقل کنید. باید توجه داشته باشید که اعتبار و بسته‌های قبلی شما باطل می‌شوند.

اگر به‌جای ترابرد به همراه اول، می‌خواهید سیم کارتی با شماره رند بخرید، سایت رند بهترین بستر خرید برای شماست. ما با معتبرترین فروشندگان سیم کارت در سراسر ایران همکاری می‌کنیم و سیم‌کارتهایی با پیش‌شماره‌های متنوع برای خرید در سایت قرار می‌دهیم. برای داشتن یک شماره رند و خاص با قیمت رقابتی به رند اعتماد کنید. 

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت گذاری سیم‌کارت تشخیص نوع رند اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت ایرانسل
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت رایتل
سامانتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت سامانتل
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت شاتل موبایل
آرین تل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت آرین تل
آپتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت آپتل