راهنمای کامل فعال سازی سیم کارت همراه اول (دائمی و اعتباری)

راهنمای کامل فعال سازی سیم کارت همراه اول (دائمی و اعتباری)

فعال سازی سیم‌کارت اعتباری و دائمی همراه اول هیچ تفاوتی باهم ندارد. اگر سیم‌کارت صفر باشد، با برقراری اولین تماس، سیم‌کارت فعال خواهد شد؛ اما برای سیم‌کارت‌های کارکرده چنین نیست و حتی گاهی اوقات سیم‌کارت‌های صفر نیز فعال نمی‌شود. ما در این مقاله، همه روش‌های فعال کردن سیم‌کارت را برای شما شرح خواهیم داد. پس اگر سیم‌کارت شما فعال نشده است، با استفاده از روش‌های نوشته شده در این مقاله، سیم کارت خود را فعال کنید.

انواع روش‌های فعال كردن سيم كارت همراه اول

پس از خرید یک سیم‌کارت نو، با اولین برقراری تماس، سیم‌کارت فعال می‌شود. اما اگر سیم‌کارت کارکرده است یا به‌هر دلیلی پس از برقراری تماس فعال نشد، با انجام یکی از روش‌های زیر می‌توانید سیم‌کارت خود را فعال کنید.

روش فعالسازی

توضیحات

فعال‌سازی از طریق کد دستوری

شماره‌گیری #141* (ستاره 141 مربع) برای دریافت راهنمای فعال‌سازی

شماره‌گیری #130* (ستاره 130 مربع) برای دریافت تنظیمات

ارسال پیامک به شماره 8900

کد ملی، شماره سیم کارت و شماره سریال سیم کارت خود را به شماره 8900 ارسال کنید.

تماس با مرکز خدمات مشتریان همراه اول با تماس با مرکز خدمات مشتریان همراه اول به شماره 9990 و ارائه اطلاعات لازم، سیم کارت شما فعال می‌شود.
مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوانبا در دست داشتن مدارک شناسایی به دفاتر همراه اول مراجعه کنید.

در نظر داشته باشید که این روش‌ها برای فعال کردن سیم‌کارت‌هایی است که تازه خریداری کرده‌اید؛ اما اگر سیم‌کارت قدیمی شما غیر فعال شده، باید از روش‌های فعال سازی سیم کارت همراه اول غیر فعال شده مانند ارسال  کد ملی به شماره 8980 استفاده کنید.

فعال‌سازی از طریق کد دستوری؛ کد فعال سازی سیم کارت همراه اول

ساده‌ترین نحوه فعال سازی سیم کارت همراه اول در خانه استفاده از کد فعال سازی سیم کارت همراه اول است. شماره گیری #141* (ستاره 141 مربع) برای دریافت راهنمای فعال‌سازی و #130* (ستاره 130 مربع) برای دریافت تنظیمات استفاده می‌شود. حتی اگر پس از خرید سیمکارت نو، موفق به برقراری تماس نشدید، با استفاده از این روش، می‌توانید در عرض چند دقیقه سیم‌کارت خود را فعال کنید.

فعال سازی سیم کارت همراه اول از طریق کد دستوری

ارسال پیامک به شماره 8900؛ روشی ساده و سریع

با ارسال یک پیامک به شماره 8900، می‌توانید سیم‌کارت خود را فعال کنید. کد ملی، شماره سیم کارت و شماره سریال سیم کارت اطلاعاتی هستند که برای فعال کردن سیم‌کارت می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر پس از فعال شدن خط، همچنان اینترنت برای شما فعال نشده است نیز با استفاده از یکی از روش‌های فعالسازی اینترنت همراه اول مانند شماره‌گیری #231*10* (ستاره ده، ستاره دویست و سی و یک، مربع)، می‌توانید اینترنت همراه خود را نیز فعال کنید.

ارسال پیامک به شماره 8900؛ روشی ساده و سریع

تماس با مرکز خدمات مشتریان همراه اول؛ راهی برای دریافت پشتیبانی

اگر با استفاده از روش‌های گفته شده موفق به فعالسازی سیمکارت نشدید، با تماس با مرکز خدمات مشتریان همراه اول به شماره 9990 و ارائه اطلاعات لازم، کارشناسان پشتیبانی همراه اول، به شما کمک خواهند کرد. در نظر داشته باشید که فعال نشدن دلایل مختلفی دارد و از سیم کارت 0912 کارکرده تا سیم کارت تازه خریداری شده صفر، ممکن است با این مشکل مواجه شود؛ اما در همه شرایط، به راحتی سیم‌کارت شما فعال می‌شود.

مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان؛ آخرین راه حل برای فعال‌سازی سیم‌کارت همراه اول

با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا نمایندگی مجاز همراه اول، می‌توانید به‌صورت حضوری، سیم‌کارت خود را فعال کنید. البته با مراجعه به این دفاتر، امکان بررسی و استعلام قیمت سیم کارت اعتباری همراه اول 0919 و خرید سیم‌کارت نیز وجود دارد. در چنین شرایطی، سیم کارت فعال شده و به شما تحویل داده می‌شود.

مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان؛ آخرین راه حل برای فعال‌سازی سیم‌کارت

دلایل فعال نشدن سيم كارت همراه اول

در برخی موارد علی رغم تلاش‌های شما، سیم‌کارت فعال نمی‌شود. در چنین شرایطی، ممکن است یکی از موارد زیر، دلیل فعال نشدن سیم‌کارت باشد:

  • به موجب ابلاغیه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر رعایت سقف مجاز واگذاری به مشترکین حقیقی، هر فرد حقیقی حداکثر 10 سیم کارت می‌تواند داشته باشد.
  • بعد از خریدن سیم کارت، ۱ سال وقت دارید تا خط رو به نام بزنید و فعال کنید. در غیر اینصورت شماره همراه موردنظر غیرفعال می‌شود.
  • سیم‌کارت حداکثر تا 2 ساعت پس از ثبت درخواست فعال می‌شود. اگر پس از این زمان فعال نشد، با شماره 9990 تماس بگیرید.
  • برای سیم‌کارت‌های اعتباری اگر بیش از 12 ماه سیم کارت غیر فعال باشد، سلب امتیاز می‌شود.

اگر یک سال از زمان خرید سیم‌کارت گذشته باشد و هنوز آن را فعال نکرده‌اید یا بیش از 1 سال غیرفعال بوده، بهتر است با مراجعه به نمایندگی‌های رسمی همراه اول، نسبت به فعالسازی سیم‌کارت خود، اقدام کنید. همچنین استفاده از کد دستوری اینترنت همراه اول و خرید بسته‌های اینترنتی برای سیم‌کارت نیز یکی از روش‌های فعال نگه داشتن سیم‌کارت است که از سلب امتیاز آن جلوگیری می‌شود.

دلایل فعال نشدن سيم كارت همراه اول

فعال‌سازی سیم کارت همراه اول فرآیندی ساده و سریع است که با دنبال کردن روش‌های متعدد، از جمله استفاده از کدهای دستوری، ارسال پیامک، تماس با مرکز خدمات مشتریان و مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان، می‌توان به راحتی انجام داد. اگر سیم‌کارت شما هنوز فعال نشده است، از یکی از روش‌های ذکر شده استفاده کنید و در صورت بروز هرگونه مشکل، با شماره 9990 تماس بگیرید تا کارشناسان همراه اول شما را راهنمایی کنند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید