معرفی بهترین سیم کارت برای گیم؛ مقایسه اینترنت هرکدام

معرفی بهترین سیم کارت برای گیم؛ مقایسه اینترنت هرکدام

در دنیای بازی‌های آنلاین، سرعت اینترنت تفاوت بین برد و باخت را رقم می‌زند! برای علاقه‌مندان به بازی‌های آنلاین موبایلی، انتخاب سیم‌کارت مناسب یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت است. هنگام بازی آنلاین، دیتای بالایی از سرور شما آپلود می‌شود. این موضوع سرعت اینترنت را کاهش می‌دهد؛ بنابراین باید از سیم‌کارت‌هایی با اینترنت فوق‌العاده قوی استفاده کنید. آماده‌اید تا بهترین سیم کارت برای گیم را بشناسید و لذت بازی‌های آنلاین خود را چند برابر کنید؟ در این مقاله، اینترنت سیم کارت‌های ایرانسل، همراه اول و رایتل را با هم مقایسه کرده‌ایم تا ببینیم کدام‌یک بهترین انتخاب برای گیمرهاست.

سیم کارت گیمینگ ایرانسل؛ بهترین سیم کارت برای بازی آنلاین

سیم کارت گیمینگ ایرانسل با اینترنت TD-LTE یکی از بهترین گزینه‌ها برای علاقه‌مندان به بازی‌های آنلاین است. این نوع سیم کارت، اینترنت ثابت نسل ۴ و ۴.۵ (TD-LTE) دارد که سرعت بالا و پایداری بی‌نظیر هنگام بازی‌های آنلاین فراهم می‌کند. اگر درحال‌حاضر از اینترنت ADSL استفاده می‌کنید ولی از کیفیت و سرعت آن هنگام گیمینگ رضایت ندارید، اینترنت پرسرعت ۴ و ۴.۵ ثابت ایرانسل بهترین جایگزین برای شماست. این سرویس با دامنه‌ سرعتی از ۱ تا ۸۰ مگابیت بر ثانیه، تجربه‌‌ای بی‌نظیر از بازی‌های آنلاین برای شما فراهم می‌کند.

یکی از ویژگی‌های برجسته‌ خط رند ایرانسل گیمینگ، بیشینه سرعت ۸۰ مگابیت بر ثانیه است که به شما امکان اجرای بازی‌های آنلاین بدون تاخیر و قطعی را می‌دهد. همچنین بسته‌های اینترنت متنوع این سرویس، متناسب با نیازهای مختلف کاربران پرمصرف طراحی شده‌اند. علاوه‌بر این، پایداری بالا در آپلود و دانلود باعث می‌شود که بازی‌های آنلاین بدون قطعی اجرا شوند. باتوجه‌به همه این ویژگی‌ها، ایرانسل بهترین اینترنت سیم کارت برای گیم را ارائه می‌دهد. 

استفاده از اینترنت پرسرعت ایرانسل برای بازی آنلاین

روش خرید سیم کارت گیمینگ ایرانسل با اینترنت TD-LTE 

برای استفاده از اینترنت ثابت نسل ۴ و ۴/۵ (TD-LTE)، به یک سیم‌کارت، مودم و بسته اینترنت نسل ۴ ثابت نیاز دارید. دریافت سیم‌کارت اعتباری اینترنت ثابت هزینه‌ای ندارد و رایگان است. با داشتن این تجهیزات، می‌توانید از اینترنت پرسرعت و پایدار برای بازی‌های آنلاین برخوردار شوید. باید بدانید که سیم‌کارت TD-LTE ایرانسل فقط برای استفاده از اینترنت نسل ۴ ثابت طراحی شده است و امکان برقراری تماس یا ارسال و دریافت پیامک با آن وجود ندارد؛ بنابراین همه ظرفیت آن به اینترنت اختصاص یافته است.

برای خرید بسته‌های اینترنت ثابت نسل ۴ و ۴/۵ (TD-LTE) روش‌های مختلفی وجود دارد. می‌توانید به صفحه بسته‌های اینترنت نسل ۴ ثابت (TD-LTE) در وب‌سایت ایرانسل مراجعه کنید یا از اپلیکیشن ایرانسل‌من استفاده کنید. همچنین با شماره‌گیری کدهای #۷* (ستاره هفت مربع) یا #۵۵۵* (ستاره ۵۵۵ مربع) نیز می‌توانید بسته‌های موردنظر خود را بخرید. 

امکان بازی آنلاین با سیم کارت گیمینگ ایرانسل

آیا اینترنت سیم‌کارت‌های معمولی ایرانسل، برای گیم مناسب هستند؟

سرعت اینترنت ایرانسل برای بازی‌های آنلاین در شبکه ۴G بین ۱۴.۵ تا ۲۶ مگابیت بر ثانیه متغیر است؛ این سرعت امکان دانلود سریع و بدون وقفه فایل‌ها و داده‌های بازی را فراهم می‌کند. با‌این‌حال، سرعت آپلود (حدود ۱۰ مگابیت بر ثانیه) برای برخی بازی‌های آنلاین که نیاز به بارگذاری سریع داده‌ها دارند، کمی محدودکننده است! پینگ اینترنت ایرانسل در شبکه ۴G بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلی ثانیه متغیر است؛ این میزان گاهی باعث تاخیر در بازی‌های آنلاین می‌شود.

در حالت ۴.۵G، سرعت اینترنت بهبود می‌یابد؛ سرعت دانلود به حدود ۴۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد که به‌معنای دانلود بسیار سریع‌تر و تجربه بهتر بازی است. سرعت آپلود در این حالت بین ۵ تا ۱۰ مگابیت بر ثانیه تغییر می‌کند؛ با وجود نوسان، این میزان برای بیشتر بازی‌های آنلاین مناسب است. پینگ در حالت ۴.۵G حدود ۱۵۰ میلی ثانیه است. به‌طورکلی، شبکه ۴.۵G ایرانسل می‌تواند تجربه بهتری برای بازی‌های آنلاین ارائه دهد. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به‌جای خرید سیم‌کارت TD-LTE، یک شماره رند ایرانسلی بخرند و در کنار استفاده از اینترنت آن، از مزایای امکان برقراری تماس و ارسال پیامک نیز بهره‌مند شوند.

استفاده از سیم کارت ایرانسل برای گیمینگ

استفاده از اینترنت گیمینگ همراه اول از طریق شرکت مبین‌نت

اپراتور همراه اول از طریق همکاری با شرکت مبین‌نت، اینترنت TD-LTE را به مشترکین ارائه می‌دهد. برخلاف تصور برخی کاربران که فکر می‌کنند فقط ایرانسل اینترنت TD-LTE دارد، همراه اول نیز این خدمات را ارائه می‌دهد اما از طریق شرکت مبین‌نت! در واقع ایرانسل به‌طورمستقیم فروش بسته‌های اینترنت TD-LTE را آغاز کرد. درحالی‌که همراه اول این بخش را به مبین‌نت واگذار کرد؛ بنابراین، مشترکان مبین‌نت در واقع به زیرساخت‌های همراه اول متصل می‌شوند و از دکل‌های TD همراه اول استفاده می‌کنند. برای استفاده از اینترنت TD-LTE همراه اول، نیاز به مودم و سیم کارت همراه اول مخصوص دارید که توسط مبین‌نت عرضه می‌شوند. 

آیا سیم‌کارت‌های همراه اول معمولی برای گیمینگ مناسب هستند؟

در کنار استفاده از بهترین مودم سیم کارتی برای گیم در مبین‌نت، اینترنت سیم کارت همراه اول معمولی نیز سرعت بسیار بالایی دارد. این سیم‌کارت‌ها با سرعت دانلود بین ۶۰ تا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه، گزینه‌ای بسیار مناسب برای گیمرها هستند. سرعت دانلود بالا به‌معنای بارگیری سریع‌تر بازی‌ها و به‌روزرسانی‌هاست، در‌حالی‌که سرعت آپلود بالا به بهبود تجربه بازی‌های چندنفره کمک می‌کند. 

علاوه‌بر سرعت بالا، پینگ یا تأخیر اینترنت همراه اول بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلی‌ثانیه ثبت شده است؛ اگرچه این میزان پینگ در بعضی مواقع کمی بالا به‌نظر ‌می‌رسد، اما برای بیشتر بازی‌های آنلاین مناسب است. پینگ مناسب، از مشکل‌هایی مانند قطع و وصل شدن‌های ناگهانی جلوگیری می‌کند. 

همراه اول بهترین اینترنت سیم کارت برای گیم

اینترنت همراه سیم کارت رایتل؛ پینگ و سرعت مناسب برای گیم

بااین‌که درحال‌حاضر، اپراتور رایتل اینترنت TD-LTE ندارند اما اینترنت سیم‌کارت‌های معمولی این اپراتور نیز پاسخگوی نیازهای گیمرها است. در شبکه ارتقاء یافته‌ ۳G، سرعت دانلود اینترنت همراه رایتل بین ۹ الی ۱۳ مگابیت متغیر است؛ این مقدار برای بازی‌های آنلاین سبک موبایلی، عملکردی خوب دارد. سرعت آپلود در این شبکه به ۴.۵ مگابیت بر ثانیه می‌رسد؛ این میزان به‌ویژه برای بازی‌هایی که نیاز به ارسال داده‌های زنده دارند، بسیار مناسب است. پینگ یا تاخیر این شبکه بین ۱۵۵ تا ۲۵۵ میلی‌ثانیه تغییر می‌کند، این میزان برای بازی‌هایی که حساسیت کمتری به تاخیر زمانی دارند، کافی است.

در شبکه نسل چهارم (۴G) سیم کارت رایتل، سرعت دانلود به ۳۵ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود به ۳.۵ مگابیت بر ثانیه می‌رسد؛ این سرعت‌ها برای اجرای بازی‌های آنلاین سنگین با گرافیک بالا بسیار مناسب هستند. پینگ در این شبکه به ۱۵۰ میلی‌ثانیه کاهش‌ یافته است؛ این موضوع تجربه‌ بازی را بهبود می‌بخشد و تاخیرهای کمتری را به‌همراه دارد. این ویژگی‌ها سیم کارت‌های معمولی رایتل را برای گیمرها، چه در شبکه ۳G و چه در شبکه ۴G، به گزینه‌ای کارآمد و قابل‌اعتماد تبدیل می‌کنند.

امکان بازی آنلاین با اینترنت پرسرعت رایتل

مقایسه اینترنت سیم کارت‌های ایرانسل، همراه اول و رایتل برای گیم

می‌خواهید بدانید چه سیم کارتی برای اینترنت بهتر است؟ برای مقایسه راحت‌تر سرعت آپلود، دانلود و پینگ اینترنت در اپراتورهای مختلف ایرانسل، همراه اول و رایتل، این اطلاعات را به‌‌صورت خلاصه در جدول زیر برایتان آورده‌ایم:

اپراتور        

سرعت دانلود

سرعت آپلود

پینگ

نوع اینترنت

ایرانسل

سرعت دانلود در شبکه TD-LTE بین ۱ تا ۸۰ مگابیت بر ثانیه و در شبکه ۴G و ۴.۵G بین ۱۴.۵ تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه

سرعت آپلود در شبکه ۴G و ۴.۵G بین ۵ تا ۱۰ مگابیت بر ثانیه و در شبکه TD-LTE پایدار 

پینگ در شبکه ۴G بین ۱۵۰  تا ۲۵۰ میلی‌ثانیه و در شبکه ۴.۵G حدود ۱۵۰ میلی‌ثانیه

این اپراتور از اینترنت TD-LTE، ۴G و ۴.۵G پشتیبانی می‌کند

همراه اول

سرعت دانلود در شبکه ۴G بین ۶۰ تا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه 

سرعت آپلود در شبکه ۴G تا ۳۰ مگابیت بر ثانیه

پینگ در شبکه ۴G بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلی‌ثانیه

این اپراتور از اینترنت ۴G پشتیبانی می‌کند

رایتل

سرعت دانلود در شبکه ۳G بین ۹ تا ۱۳ مگابیت بر ثانیه و در شبکه ۴G تا ۳۵ مگابیت بر ثانیه

سرعت آپلود در شبکه ۳G تا ۴.۵ مگابیت بر ثانیه و در شبکه ۴G تا ۳.۵ مگابیت بر ثانیه

پینگ در شبکه ۳G بین ۱۵۵ تا ۲۵۵ میلی‌ثانیه و در شبکه ۴G حدود ۱۵۰ میلی‌ثانیه

این اپراتور از اینترنت ۳G و ۴G پشتیبانی می‌کند

باتوجه‌به جدول بالا، برای گیمرها، سیم‌کارت ایرانسل با اینترنت TD-LTE بهترین گزینه است. این سیم‌کارت با بیشینه سرعت دانلود ۸۰ مگابیت بر ثانیه و پایداری بالا در آپلود و دانلود، تجربه‌ای بدون وقفه و با کیفیت را برای بازی‌های آنلاین فراهم می‌کند. از طرفی، همراه اول با سرعت دانلود ۶۰ تا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود ۳۰ مگابیت بر ثانیه، گزینه مناسبی برای گیمرهاست، اما پینگ ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلی‌ثانیه ممکن است در برخی مواقع کمی ناامیدکننده باشد.

رایتل با سرعت‌های نسبتاً پایین‌تر در شبکه ۳G و ۴G و پینگ متغیر بین ۱۵۵ تا ۲۵۵ میلی‌ثانیه، همچنان برای بازی‌های سبک و موبایلی مناسب است اما برای بازی‌های سنگین، ایرانسل و همراه اول بهتر هستند. البته باید بدانید به‌جز این سیم‌کارت‌ها، اپراتور سامانتل خدمات اینترنت TD-LTE را در قالب مودم‌های بی‌سیم، ارائه می‌دهد. اگر قصد خرید سیم کارت سامانتل را دارید، باید بدانید این سیم‌کارت‌ها فقط از فناوری‌های نسل چهارم شبکه اینترنتی پشتیبانی می‌کنند (نه خدمات اینترنت TD-LTE!). بااین‌حال سامانتل بهترین مودم سیم کارت خور برای گیم را عرضه می‌کند. 

اینترنت پرسرعت ایرانسل بهترین گزینه برای بازی آنلاین

خرید بهترین سیمکارت برای گیم با شماره‌های خاص در سایت رند

با بررسی اینترنت سیم‌کارت‌های ایرانسل، همراه اول و رایتل، دانستید که هر کدام از این اپراتورها ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی برای گیمرها دارند. ایرانسل با اینترنت TD-LTE و سرعت دانلود تا ۸۰ مگابیت بر ثانیه، همراه اول با سرعت دانلود بین ۶۰ تا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه در شبکه ۴G، و رایتل با سرعت مناسب در شبکه‌های ۳G و ۴G گزینه‌هایی مناسب برای گیمرهای موبایلی هستند. 

پایداری و سرعت بالای اینترنت ایرانسل آن را به بهترین انتخاب برای گیمرها تبدیل می‌کند. اگر به‌دنبال سیم‌کارت‌هایی با شماره‌های منحصربه‌فرد و خاص هستید، تا علاوه‌بر اینترنت پرسرعت، یک شماره رند نیز داشته باشید، سایت خرید و فروش سیم کارت رند بهترین گزینه برای شماست. با تنوعی بی‌نظیر از شماره‌های رند با قیمت‌های مناسب، تجربه‌ای متفاوت از خرید و فروش سیم‌کارت را تجربه می‌کنید.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید