دریافت کد پستی منزل؛ روی نقشه، پیامک، کدملی و تلفن گویا

دریافت کد پستی منزل؛ روی نقشه، پیامک، کدملی و تلفن گویا

برای خرید و بیمه کردن ملک، افتتاح حساب بانکی، خریدهای آنلاین، نیازمند دانستن کدپستی منزل یا محل کار هستید. کد پستی را از روش‌های مختلفی مانند مراجعه به سایت اداره پست یا از روی قبض‌های تلفن می‌توان پیدا کرد. با هوشمند شدن کارت‌های ملی، استعلام کد پستی از طریق کد ملی روشی منسوخ شده است. همچنین امکان دریافت کد پستی از طریق تلفن گویا نیز امکان‌پذیر نیست اما امروزه روش‌های دیگری مانند استعلام کدپستی از طریق پیامک، نقشه، سایت اداره پست و قبض تلفن ثابت وجود دارد. در این مقاله به بررسی روش‌های مختلف دریافت کد پستی خانه و محل کار می‌پردازیم.

دریافت کد پستی از روی نقشه؛ روشی کاربردی و آسان

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای دریافت کد پستی منزل یا محل کار، پیدا کردن آن از نقشه است. برای دریافت کد پستی منزل از روی نقشه یا لوکیشن ابتدا باید به سایت پست ملی به آدرس gnaf.post.ir مراجعه کنید. در ادامه مراحل قدم به قدم استعلام کد پستی از طریق سایت پست را برای شما آورده‌ایم:

  • از منو اصلی سایت گزینه دریافت کد پستی را انتخاب کنید.
  • پس از باز شدن پنجره جدید، آدرس خانه یا محل کار را وارد کنید. همچنین امکان پیدا کردن مکان موردنظر از روی نقشه نیز وجود دارد.
  • بعد از پیدا کردن ساختمان، در این مرحله باید شماره واحد مکان موردنظر را وارد کنید.

درنهایت با وارد کردن کد امنیتی، کد پستی مکان انتخابی، برای شما نمایش داده می‌شود. همچنین اگر علاوه‌بر دریافت کد پستی منزل، به دنبال پيدا كردن شماره تلفن ثابت با آدرس برای خانه جدید هستید؛ برای تهیه شماره تلفن ثابت موردنظر به قسمت راهنما جستجو تلفن ثابت در سایت مراجعه کنید. 

دریافت کد پستی از روی نقشه؛ روشی آسان

استعلام کد پستی از طریق پیامک؛ روشی در دسترس و بدون نیاز به اینترنت

پیدا کردن کدپستی از طریق پیامک یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای استعلام کد پستی خانه یا محل کار است. برای دریافت کد پستی از طریق پیامک باید شماره تلفن ثابت ملک موردنظر را به شماره ۸۰۸۷ بفرستید تا کد پستی آن مکان برای شما ارسال شود. همچنین این خدمت رایگان نبوده و برای دریافت کدپستی به‌صورت پیامک، هزینه آن محاسبه می‌شود.

دریافت کدپستی منزل از طریق sms؛ راهکاری در دسترس

استعلام کد پستی از طریق سایت اداره پست؛ راهکاری مطمئن

در این روش از منو پایین سایت اداره پست گزینه گواهی کد پستی را انتخاب کنید. سپس در صفحه باز شده آدرس سکونت خود که شامل نام استان، شهر، محله و کوچه است را وارد کنید. در مرحله بعد اگر ساختمان موردنظر شما آپارتمان است، واحدهای آن برای شما نمایش داده می‌شود.

درنهایت با انتخاب واحد موردنظر، کد پستی منزل یا محل کار به شما نمایش داده می‌شود. همانطور که راهکارهای متنوعی مانند مراجعه به سایت اداره پست ایران برای دریافت کدپستی امکان‌پذیر است، برای پرداخت قبض‌های تلفن ثابت نیز روش‌های جدیدی وجود دارد. به‌عنوان مثال برای پرداخت کردن هزینه قبض‌ها نیازی به روش‌های سنتی نیست و می‌تواان برای پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق 2000 اقدام کرد.

دریافت کد پستی خانه از طریق سایت اداره پست؛ روشی مطمئن

پیدا کردن کد پستی از قبض تلفن ثابت؛ روشی آسان بدون نیاز به اینترنت 

در همه قبض‌ها کدپستی ۱۰ رقمی خانه یا محل‌کار در قسمت بالا و سمت راست قبض درج می‌شود. از آن‌جایی‌که قبض‌ها به‌صورت کاغذی صادر نمی‌شوند و پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق 2020 یا سایر روش‌ها انجام می‌شود؛ درصورت نداشتن قبض‌های قدیمی باید از سایر روش‌ها استفاده کنید. چنانچه اجاره‌نشین هستید امکان پیدا کردن کد پستی ۱۰ رقمی منزل به روش‌های دیگری برای شما وجود دارد؛ درواقع کدپستی شما به‌صورت دقیق در اجاره نامه درج شده است.

دریافت کد پستی منزل از قبض تلفن؛ راهکاری طلایی

کد پستی منزل را به آسان‌ترین شیوه دریافت کنید

در گذشته کد پستی روی کارت ملی افراد وجود داشت اما با هوشمند شدن کارت‌های ملی این امکان دیگر وجود ندارد. بااین‌حال، کد پستی منزل را می‌توان از روش‌های مختلفی مانند سایت اداره پست ایران، از طریق پیامک، قبض‌های تلفن ثابت و از روی نقشه پیدا کرد. توجه داشته باشید کد پستی منزل براساس آدرس محل سکونت است و با فروش خط تلفن ثابت تغییر نمی‌کند. در قسمت نظرات به ما بگویید به نظر شما ساده‌ترین روش برای دریافت کدپستی کدام است؟

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید