کد برگرداندن اس ام اس همراه اول و ایرانسل؛ راهنمای گام به گام

کد برگرداندن اس ام اس همراه اول و ایرانسل؛ راهنمای گام به گام

اطلاعات متنی بخش ضروری از ارتباطات روزمره ما هستند و از دست دادن پیام‌های مهم به صورت غیر عمد یا عمدی، مشکل‌ساز خواهد شد. خوشبختانه با پیشرفت‌های فناوری و ظهور سرویس‌های ابری، امکان بازیابی این پیام‌ها حتی پس از حذف شدنشان وجود دارد. در این مقاله با روش‌های مختلفی برای بازگرداندن اس ام اس‌های پاک شده از گوشی‌های آیفون و سامسونگ، به وسیله ابزارهایی چون iCloud، iTunes و Samsung Cloud آشنا خواهید شد. 

برای آشنایی بیشتر با این روش‌ها و حفاظت بهتر از داده‌های خود، مقاله‌ی ما را دنبال کنید تا به شما نشان دهیم چگونه اطلاعات از دست رفته خود را بازیابی کنید.

آیا ریکاوری اس ام اس های پاک شده ممکن است؟

بازیابی اس ام اس‌های پاک شده در گوشی‌های سامسونگ و آیفون، فارغ از نوع اپراتور، ممکن است. در حقیقت، نمی‌توان کد برگرداندن اس ام اس ایرانسل را برای همه گوشی‌ها استفاده کرد و باید نسبت به نوع سیستم عامل، مراحل ریکاوری اس ام اس های پاک شده را انجام داد. برای گوشی‌های سامسونگ می‌توان از طریق Samsung Cloud پیام‌های پاک شده را بازیابی کرد، به شرطی که فضای ابری سامسونگ فعال بوده و یک نسخه از پیام‌ها روی آن وجود داشته باشد. در گوشی‌های آیفون نیز از طریق iCloud و iTunes پیام‌ها قابل بازیابی هستند، البته اگر سیستم ‌آی‌کلود فعال باشد. در جدول زیر به‌صورت خلاصه روش‌های برگرداندن اس ام اس برای گوشی‌ها را نام برده‌ایم و در ادامه مقاله به بررسی دقیق‌تر آن‌ها می‌پردازیم. 

روش بازیابی اس ام اس از سیم کارت

توضیحات

بازیابی پیام‌های پاک شده در پیام‌رسان گوگل

اگر پیام‌ها پیش از این در گوگل درایو بکاپ گرفته شده باشند، می‌توان با استفاده از گزینه بازیابی هنگام تنظیم مجدد دستگاه، پیام‌ها را بازیابی کرد.

بازیابی اس ام اس پاک شده سیم کارت در گوشی‌های اندرویدی سامسونگ

با استفاده از Samsung Cloud می‌توان اس ام اس‌ها را بازیابی کرد. همچنین می‌توان از Google Drive یا بکاپ موجود از پیام‌ها در کارت حافظه برای بازیابی اس ام اس پاک شده استفاده کرد.

بررسی مراحل برگرداندن اس ام اس‌های پاک شده آیفون

در iOS 16 به بالا، می‌توان پیام‌های اخیرا پاک شده را مستقیما از برنامه پیام‌ها بازیابی کرد. برای نسخه‌های پایین‌تر نیز بازیابی از طریق iCloud ممکن است. 

 

توجه داشته باشید این روش‌ها برای سیم کارت 912 معمولی، دائمی و سایر سیم‌کارت‌های ایرانسل و اپراتورهای دیگر امکان پذیر است. در ادامه به بررسی جزئیات این روش‌ها و مراحل انجام آن‌ها می‌پردازیم.

مراحل و روش‌های بازیابی اس ام اس از سیم کارت

برگرداندن اس ام اس با بازیابی پیام‌ها در پیام‌رسان گوگل

برای بازیابی اس ام اس‌های پاک شده از پیام‌رسان گوگل، فرآیندی وجود دارد که موثر است؛ اما اگر از داده‌های خود بک‌آپ گرفته باشید! بازیابی اس ام اس از سیم کارت با استفاده از پیام‌رسان گوگل به شرح زیر است:

  • باز کردن تنظیمات: در گوشی هوشمند خود به بخش تنظیمات بروید.
  • دسترسی به گوگل: به بخش سرویس‌ها و تنظیمات گوگل بروید.
  • انتخاب بکاپ: روی گزینه بکاپ کلیک کنید.
  • بررسی بکاپ‌ها: بررسی کنید بکاپ‌ها، آخرین پیام‌های پاک شده باشد.
  • ریست فکتوری: اگر پیام‌ها در بکاپ موجود است، نیاز به ریست کردن کامل گوشی و بازگردانی داده‌ها از بکاپ خواهد بود.

ریست فکتوری کردن گوشی، خطر از دست دادن داده‌های روی گوشی که بک آپ ندارند را به همراه دارد؛ بنابراین قبل از انجام ریست فکتوری، اطمینان حاصل کنید که از همه داده‌های مهم خود بکاپ گرفته‌اید. پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از این اتفاق، حتما به‌صورت منظم از داده‌ها بک‌آپ بگیرید یا بک‌آپ خودکار گوگل را فعال کنید. همچنین توجه داشته باشید برای انجام اقدامات دیگر روی پیامک‌ها از جمله حذف پیامک ارسال شده، به برنامه حذف اس ام اس ارسال شده نیاز دارید. این برنامه امکانی را فراهم کرده تا پیامک‌های فرستاده شده را حذف کنید!

برگرداندن اس ام اس با استفاده از پیام رسان گوگل

بازیابی اس ام اس پاک شده سیم کارت؛ در گوشی‌های اندرویدی سامسونگ

برای بازیابی اس ام اس‌های پاک شده از سیم کارت در گوشی‌های اندرویدی سامسونگ، چند روش مختلف وجود دارد که به شرح زیر هستند:

  • استفاده از سطل زباله در اپلیکیشن پیام‌های سامسونگ: شما می‌توانید پیام‌های پاک شده را مستقیما از سطل زباله بازیابی کنید. برای این کار به اپلیکیشن پیام‌های سامسونگ بروید، روی آیکون سه نقطه ضربه بزنید و گزینه «Recycle bin» یا «Trash» را انتخاب کنید. سپس، پیام‌های موردنظر خود را برای بازیابی انتخاب کنید و روی دکمه «Restore» ضربه بزنید.
  • استفاده از نرم‌افزارهای ثالث: برخی از نرم‌افزارهای بازیابی داده مانند Apeaksoft Android Data Recovery وجود دارند که پیام‌های حذف شده را بدون نیاز به بکاپ بازیابی می‌کنند. این نرم‌افزارها به شما امکان مشاهده پیش‌نمایش را قبل از بازیابی می‌دهند تا پیام‌های دلخواه را برگردانید. 

این روش‌ها به شما کمک می‌کنند تا پیام‌های پاک شده خود را در گوشی‌های سامسونگ بازیابی کنید. اما توصیه می‌کنیم که از داده‌های خود به‌طورمنظم بکاپ بگیرید تا در مواقع ضروری به‌راحتی قابل دسترس باشند. این روش برای سیم کارت همراه اول، ایرانسل و رایتل روی گوشی‌های سامسونگی قابل استفاده است.

بازیابی اس ام اس از سیم کارت

از طریق Samsung Cloud بازیابی اس ام اس پاک شده را انجام دهید

برای بازیابی اس ام اس‌های پاک شده از سیم کارت خود در گوشی‌های سامسونگ، می‌توانید از برنامه Samsung Cloud استفاده کنید. این برنامه فضای ابری اختصاصی برای هر گوشی سامسونگ است و فقط مالک گوشی با وارد کردن پسورد به آن دسترسی خواهد داشت. 

  1. به تنظیمات گوشی خود بروید.
  2. گزینه «Accounts and backup» را انتخاب کنید.
  3. به بخش «Samsung Cloud» بروید.
  4. گزینه «Restore data» را انتخاب کنید.
  5. پیام‌های مورد نظر خود را برای بازیابی انتخاب کنید و سپس گزینه »Restore» را فشار دهید.

توجه داشته باشید که فقط پیام‌هایی بکاپ گرفته شده با استفاده از این روش قابل بازیابی هستند. استفاده از  Samsung Cloud، راه‌حلی سریع و ساده برای بازیابی اس ام اس های پاک شده از سیم کارت در اپراتورهای مختلف مانند همراه اول و ایرانسل است. 

همچنین با فعال‌سازی این بخش، در آینده از پیام‌های مهم خود مانند پیام رجیستری همتا، یک کپی خواهید داشت. اگر پس از روشن کردن گوشی این پیام و تنظیمات آن برای شما ارسال نشده است، در مقاله «دریافت پیامک بعد از روشن شدن گوشی همراه اول» مشکلات احتمالی و راه‌حل‌های پیشنهادی را بررسی کرده‌ایم. 

بررسی مراحل برگرداندن اس ام اس های پاک شده آیفون

برای بازیابی اس ام اس‌های پاک شده در آیفون، کد برگرداندن اس ام اس های پاک شده به‌صورت مستقیم کاربرد ندارد و باید از طریق تنظیمات گوشی اقدام کنید. روش‌های بازیابی اس ام اس پاک شده سیم کارت در گوشی آیفون به شرح زیر است:

  • بازیابی از طریق بکاپ iCloud: اگر از داده‌های خود قبلاً در iCloud بکاپ‌ ذخیره کرده‌اید با استفاده از این بکاپ‌ها، می‌توان پیام‌ها را بازگرداند. 
  • بازیابی از طریق بکاپ iTunes: اگر برای بکاپ گیری از برنامه iTunes استفاده کرده‌اید با استفاده از گزینه «Restore Backup» ریکاوری اس ام اس های پاک شده را انجام دهید. 

با‌توجه‌به اینکه هیچ کد مستقیمی برای برگرداندن اس ام اس های پاک شده وجود ندارد، مهم است که همیشه از داده‌های خود بکاپ بگیرید. به‌این‌ترتیب اقدامات فوری برای بازیابی پیام‌های پاک شده به سرعت انجام می‌شود تا احتمال بازیابی پیام‌ها افزایش پیدا کند. حتما توصیه می‌کنیم پس از خرید سیمکارت و راه‌اندازی آن روی گوشی جدید، پکاب‌گیری از پیام‌ها را فعال کنید. 

ریکاوری اس ام اس های پاک شده در آیفون

Icloud؛ بهترین ابزار برای برگرداندن اس ام اس حذف شده

iCloud یک ابزار موثر برای بازیابی اس ام اس پاک شده است که به‌صورت پیش‌فرض روی همه گوشی‌های آیفون نصب است. برای استفاده از iCloud به منظور بازیابی پیام‌های خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. دسترسی به تنظیمات iCloud: به بخش تنظیمات آیفون رفته و روی نام پروفایل خود ضربه بزنید و سپس iCloud را انتخاب کنید.
  2. بازیابی پیام‌ها: در زبانه «APPS USING ICLOUD»، گزینه «Messages» را پیدا و مطمئن شوید که همگام‌سازی خودکار پیام‌ها فعال است. سپس اگر گزینه «Sync this iPhone» فعال است، آن را خاموش کنید و سپس «Disable and Download Messages» را انتخاب کنید تا فرآیند بازیابی پیام‌ها آغاز شود.
  3. دانلود و بازیابی پیام‌ها: پس از غیرفعال کردن همگام‌سازی، برای بازیابی پیام‌های پاک شده موردنظر، روی گزینه «Recover» ضربه بزنید. به این ترتیب پیام‌ها به فهرست اصلی برنامه «Messages» باز گردانده می‌شوند. 

بازیابی اس ام اس پاک شده با این روش نیاز به اتصال قوی به اینترنت دارد؛ توصیه می‌کنیم از شبکه وای‌فای یا اینترنت پرسرعت استفاده کنید تا فرآیند سریع‌تر و ایمن‌تر انجام شود. هم‌چنین، اگر نسخه بکاپ پیام‌ها وجود نداشته باشد، بازگردانی آن‌ها غیر ممکن خواهد شد. توجه داشته باشید نه‌تنها برای پیام‌ها، بلکه برای بازیابی مخاطبین سیم کارت نیز مهم است نسخه پشتیبان روی آی‌کلود داشته باشید. 

بازیابی اس ام اس پاک شده نسبت به سیستم عامل گوشی متفاوت است!

بازیابی اس ام اس پاک شده به نوع سیستم عامل گوشی بستگی دارد. در دستگاه‌های آیفون، با استفاده از بکاپ‌های iCloud یا iTunes و همچنین اپلیکیشن‌های ثالث می‌توان اطلاعات را بازیابی کرد. این در حالی است که در اندروید، روش‌ها شامل استفاده از بکاپ‌های Google Drive، استفاده از اپلیکیشن‌های بازیابی داده و بررسی پوشه‌های بازیابی درون دستگاه می‌شود؛ مهم است که بدانید بدون داشتن بکاپ قبلی، احتمال بازیابی پیام‌های حذف شده نزدیک به صفر خواهد بود. به همین دلیل، توصیه می‌شود که به‌طورمنظم از داده‌های خود بکاپ بگیرید تا در مواقع ضروری، با چند کلیک پیام‌ها، عکس‌ها یا مخاطبین پاک شده را بازگردانید. 

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید