آموزش گام به گام دایورت تلفن ثابت؛ انتقال تماس غیر حضوری تلفن

آموزش گام به گام دایورت تلفن ثابت؛ انتقال تماس غیر حضوری تلفن

ساده‌ترین روش برای پاسخ‌گویی به کلیه تماس‌ها فارغ از زمان و مکان، استفاده از روش دایورت خط ثابت روی تلفن همراه است! بسیاری از افراد به‌دلیل مشغله‌های روزانه نمی‌توانند همیشه در دسترس باشند. آیا شما نیز به دنبال روشی برای مدیریت تماس‌ها در زمان‌‌های مختلف هستید؟ دایورت تلفن ثابت سرویسی است که به شما این امکان را می‌دهد تا تماس‌ها را به خطوط دیگر منتقل کنید. در این مقاله، به‌صورت گام‌به‌گام دایورت تلفن ثابت را آموزش می‌دهیم و به شما کمک می‌کنیم تا به‌صورت غیرحضوری تماس‌های خود را مدیریت کنید. برای بهبود دسترسی و مدیریت هوشمندانه تماس‌ها، این مقاله را از دست ندهید.

دایورت تلفن ثابت به ثابت؛ راحتی مدیریت تماس‌ها در چندین خط

دایورت تلفن ثابت به ثابت به شما این امکان را می‌دهد تا تماس‌ها را بین خطوط مختلف مدیریت کنید. برای مثال اگر در منزل هستید و باید به تماس‌های مهم دفتر کار نیز پاسخ دهید، کافی است خط تلفن ثابت را دایورت کنید! در ادامه مراحل  دایورت تلفن ثابت به ثابت به‌صورت گام‌به‌گام آورده شده است:

  • گوشی تلفن خود را بردارید و کد # شماره مقصد *21* (ستاره 21 ستاره شماره موردنظر مربع) را شماره‌گیری کنید.
  • پس از شماره‌گیری کد، صدایی خواهید شنید که نشانگر فعال شدن دایورت است.

اگر پس از وارد کردن کد دایورت تلفن ثابت، خط شما دایورت نشد، این احتمال وجود دارد که سرویس انتقال تماس برای خط شما فعال نباشد. در این صورت، باید به مخابرات منطقه مراجعه کنید و درخواست فعال‌سازی دایورت تلفن ثابت بدهید. گاهی نیز مشکل به مخابرات منطقه مربوط می‌شود و تا زمانی که آن‌ها مشکل را حل نکنند، امکان استفاده از سرویس وجود ندارد. برای صرفه‌جویی در زمان، فقط کافی است از  پنل جستجوی تلفن ثابت  استفاده و وضعیت شماره مورد نظر خود را کاملا بررسی کنید. به‌این‌ترتیب دیگر با مشکلات دایورت کردن خط مواجه نخواهید شد. 

دایورت تلفن ثابت به ثابت؛ شماره‌گیری کد دستوری #21*

نحوه دایورت تلفن ثابت به موبایل؛ دسترسی همیشگی حتی در حرکت

دایورت تلفن ثابت روی موبایل یک روش موثر برای دسترسی به تماس‌ها در هر مکان است. نحوه دایورت تلفن ثابت به موبایل به شکل زیر است:

  •  ابتدا گوشی تلفن را بردارید و کد # شماره مقصد *21* (ستاره 21 ستاره شماره مقصد مربع) را شماره‌گیری کنید. 

زمانی که صدای بوق شنیده‌ شد، یعنی دایورت کردن کد با موفقیت انجام شده است. در روش دایورت تلفن ثابت روی موبایل باید شماره همراه خود را از رقم دوم (یعنی از 9) وارد کنید. پس از وارد کردن این کد و شماره، صدای بوق به معنای موفقیت‌آمیز بودن انتقال تماس به موبایل است. از آن لحظه به بعد، تماس‌های ورودی به تلفن ثابت، مستقیما به موبایل موردنظر منتقل خواهند شد. 

روش دایورت تلفن ثابت با کد دستوری #21*

آموزش دایورت تلفن ثابت در صورت مشغول بودن خط؛ کد دستوری #43*

در صورت مشغول بودن خط، می‌توانید تماس‌های خود را به خط ثابت دیگری منتقل کنید تا هیچ تماسی را از دست ندهید. برای این کار از  کد دایورت تلفن ثابت به تلفن ثابت در صورت اشغال خط استفاده کنید که به شرح زیر است:

  • کد # شماره مقصد * 43 * (ستاره 43 ستاره شماره مقصد مربع) را وارد کنید.

این روش به شما کمک می‌کند تا از تماس‌های مهم در صورت خرابی تلفن ثابت یا اشغال بودن خط نیز مطلع شوید و تماس‌های خود را به خطی دیگر منتقل کنید.

دایورت تلفن ثابت در صورت جواب ندادن؛ استفاده از USSD Code 65

در صورت جواب ندادن تلفن ثابت امکان این را دارید که تماس‌های خود را به خط دیگری منتقل کنید. این سرویس به شما کمک می‌کند که در مواقعی که نمی‌توانید پاسخگو باشید، تماس‌ها به خطی دیگر منتقل شوند. برای این کار از کد زیر استفاده کنید:

  • # شماره مقصد * 65 * (ستاره 65 ستاره شماره مقصد مربع) را شماره‌گیری کنید.

هم‌چنین شما می‌توانید شماره خط مقصد را بدون صفر وارد کرده و کلید مربع (#) را بزنید. این روش زمانی مفید است که نمی‌توانید به تماس‌ها پاسخ دهید و نیاز به انتقال آن‌ها دارید. اگر به فکر خرید خط تلفن ثابت تهران هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از قابلیت دایورت تماس‌ها مطمئن شوید؛ زیرا به‌این‌ترتیب مدیریت تماس‌ها برای شما آسان‌تر خواهد بود. 

نحوه لغو دایورت تلفن ثابت؛ بازگشت به حالت اولیه تماس‌ها در چند ثانیه

برای غیر فعال کردن دایورت تلفن ثابت و بازگشت تماس‌ها به خط اصلی، باید کد دستوری یکتایی را وارد کنید. مراحل از دایورت درآوردن تلفن ثابت به‌صورت زیر است:

  • گوشی تلفن را بردارید.
  • کد #21# (مربع 21 مربع) را شماره‌گیری کنید.
  • بعد از وارد کردن این کد، صدای بوق را خواهید شنید که نشانگر لغو دایورت است.

این فرآیند ساده به شما کمک می‌کند که در مواقع لزوم، تماس‌ها را به‌حالت اولیه برگردانید.

غير فعال كردن دايورت تلفن ثابت با #21#

هزینه‌های دایورت تماس تلفن ثابت؛ کنترل هزینه‌های جانبی و آگاهی از تعرفه‌ها

تعرفه دایورت تلفن ثابت بسته به نوع انتقال تماس و مقصد دایورت متفاوت است. هزینه‌های دایورت تماس به عهده خطی است که تماس‌ها از آن منتقل می‌شود. برای مثال، اگر تماس‌های تلفن ثابت شما به موبایل دایورت شود، هزینه مکالمه به‌عنوان هزینه‌ی اضافی به قبض تلفن ثابت اضافه می‌شود. 

تعرفه‌ها معمولا براساس نرخ مکالمه خط اول محاسبه می‌شود و این هزینه به قبض خط ثابت اضافه می‌شود. توجه داشته باشید که هنگام خرید خط تلفن ثابت، قابلیت دایورت به‌صورت پیش‌فرض غیرفعال است و باید به مخابرات مراجعه کنید تا این قابلیت را فعال کنید. البته این هزینه‌ها هیچ ربطی به قیمت خط تلفن ثابت یا سیم‌کارت ندارد.

دایورت تلفن ثابت به خط دیگر؛ مدیریت حرفه‌ای تماس‌های ورودی

در این مقاله به‌طورکامل به آموزش گام‌به‌گام دایورت تلفن ثابت و نحوه مدیریت تماس‌ها در شرایط مختلف پرداخته شد. دایورت تماس‌ها در مواقع اشغال خط یا حضور نداشتن در محل بسیار کمک‌کننده است. از نحوه دایورت تلفن ثابت به تلفن ثابت تا دایورت تماس‌ها به موبایل و در صورت مشغول بودن یا عدم پاسخگویی، همه مراحل و کدهای موردنیاز توضیح داده شدند. همچنین، نکات مهمی درباره هزینه‌های دایورت تماس و لغو این سرویس نیز بررسی شد. اگر به دنبال خرید شماره‌های ثابت از مناطق مختلف هستید، با مراجعه به قسمت بالا همین صفحه و کلیک روی گزینه تلفن ثابت، انواع شماره‌های ثابت برای کلیه مناطق را مشاهده خواهید کرد. 

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید