راهنمای قدم به قدم فعال سازی رومینگ همراه اول در خارج از کشور

راهنمای قدم به قدم فعال سازی رومینگ همراه اول در خارج از کشور

چگونه رومینگ همراه اول را فعال کنیم؟ این سوالی است که مشترکین همراه اول معمولا پیش از سفر به خارج از کشور می‌پرسند. برای فعال سازی رومینگ همراه اول در خارج از کشور دو روش استفاده از کد دستوری و مراجعه به اپلیکیشن همراه من وجود دارد. در این مقاله نحوه فعال‌سازی رومینگ همراه اول از طریق این روش‌ها را قدم به قدم توضیح خواهیم داد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد استفاده از رومینگ همراه اول در سفرهای خارجی خود را دارید، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

روش‌های فعال سازی رومینگ همراه اول در خارج از کشور در یک نگاه

برای فعال‌سازی سرویس رومینگ همراه اول باید قبل از خروج از کشور از روش‌های زیر استفاده کنید:

روش فعال‌سازی رومینگ همراه اولنحوه فعال‌سازی
کد دستوریشماره‌گیری #۲۹۱*۱۰* (ستاره ۱۰ ستاره ۲۹۱ مربع)
اینترنتیاپلیکیشن همراه من

با فعال‌سازی رومینگ همراه اول از طریق روش‌های ذکر شده، مشترکین این اپراتور می‌توانند بدون نیاز به تعویض سیم‌کارت به‌راحتی در سفرهای خارجی خود از خدمات مخابراتی همراه اول نظیر مکالمه، پیامک و اینترنت بهره‌مند شوند. اگر به‌دنبال کسب اطلاعات بیشتر راجع‌به مفهوم رومینگ هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «رومینگ چیست» را مطالعه کنید.

ستاره ۱۰ ستاره ۲۹۱ مربع؛ کد دستوری رومینگ همراه اول

یکی از راحت‌ترین روش‌های فعال‌سازی رومینگ همراه اول استفاده از کد های دستوری همراه اول است؛ کافی است کد دستوری #۲۹۱*۱۰* (ستاره ۱۰ ستاره ۲۹۱ مربع) را در صفحه شماره موبایل خود وارد کنید. سپس با انتخاب عدد ۱، سرویس رومینگ همراه اول برای استفاده شما در خارج از کشور فعال خواهد شد. با شماره‌گیری کد دستوری #۲۹۱*۱۰* (ستاره ۱۰ ستاره ۲۹۱ مربع) و انتخاب عدد ۲ نیز می‌توانید نسبت به غیرفعال‌سازی رومینگ همراه اول اقدام کنید.

کد دستوری رومینگ همراه اول

نحوه فعال سازی رومینگ همراه اول از طریق اینترنت

یکی دیگر از راهکارهای فعال‌سازی رومینگ و دریافت پیامک همراه اول در خارج از کشور مراجعه به بخش «خدمات» در منوی اصلی اپلیکیشن همراه من است. در این بخش گزینه «رومینگ» را انتخاب و دکمه «وضعیت» را لمس کنید تا این سرویس برای شما فعال شود (رنگ دکمه سبز شود). برای غیرفعال‌سازی رومینگ نیز می‌توانید از همین طریق به بخش رومینگ بروید و دکمه «وضعیت» را لمس کنید. با این کار رنگ دکمه از سبز به خاکستری تغییر پیدا می‌کند و سرویس رومینگ سیم کارت شما غیرفعال خواهد شد.

فعال سازی رومینگ همراه اول از طریق اینترنت

چرا رومینگ همراه اول فعال نمیشود؟

اگر با وجود انجام روش‌های ذکر شده هنوز امکان استفاده از رومینگ را ندارید، احتمالا قبلا سرویس «محدودیت مکالمه بین‌الملل» را فعال کرده بودید. ازاین‌رو درحال‌حاضر باید علاوه‌بر فعال‌سازی رومینگ، سرویس محدودیت مکالمه بین‌الملل را نیز غیرفعال کنید. این کار از طریق شماره‌گیری کدهای دستوری #۲*۲۹۲۲*۱۰* (ستاره ۱۰ ستاره ۲۹۲۲ ستاره ۲ مربع) یا #۲*۸*۸۰۰* (ستاره ۸۰۰ ستاره ۸ ستاره ۲ مربع) و همچنین مراجعه به اپلیکیشن همراه من، امکان‌پذیر است.

رومینگ همراه اول در چه کشورهایی فعال است؟

برای مشاهده لیست کامل کشورهایی که طرف قرارداد سرویس رومینگ همراه اول هستند، شما می‌توانید به وب‌سایت این اپراتور (mci.ir) مراجعه کنید. بااین‌حال در این بخش تعدادی از کشورهای مهم که رومینگ همراه اول در آن‌ها فعال است را معرفی کرده‌ایم:

  • عراق
  • امارات
  • ترکیه
  • عربستان
  • آذربایجان
  • ارمنستان
  • افغانستان
  • آلمان
  • انگلستان

لازم به ذکر است، درحال‌حاضر (سال ۱۴۰۳) همراه اول با هیچ‌کدام از اپراتورهای کانادا و آمریکا قرارداد ندارد. ازاین‌رو امکان فعال‌سازی رومینگ همراه اول و استفاده از آن در این دو کشور بزرگ وجود نخواهد داشت. به همین علت اگر قصد خرید سیم کارت جدید همراه اول برای استفاده از سرویس رومینگ این اپراتور در سفرهای خارجی خود را دارید، بهتر است پیش از خرید خط ۹۱۲ یا سایر سرشماره‌های همراه اول، فعال بودن آن را در کشور مقصد خود بررسی کنید.

بررسی تعرفه رومینگ همراه اول در خارج از کشور

تعرفه خدمات سرویس رومینگ همراه اول در هر کشور متفاوت است؛ بنابراین برای مطلع شدن از تعرفه‌های کشور مقصد خود باید به وب‌سایت این اپراتور مراجعه کنید. همچنین امکان استعلام قیمت سیم کارت همراه اول در وب‌سایت این اپراتور یا وب‌سایت رند وجود دارد. برای استعلام قیمت انواع سیم کارت کارکرده و صفر همراه اول در وب‌سایت رند می‌توانید به منو اصلی همین صفحه مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که هزینه مکالمات رومینگ به‌طورکلی برای همه کشورها، به دقیقه رند خواهد شد. در واقع برای تماس‌های کمتر از ۶۰ ثانیه، هزینه یک دقیقه مکالمه کامل از شما کسر می‌شود. همچنین در همه کشورها برای ارسال پیامک به کشور سوم باید هزینه ۵۵۰۰ تومان علاوه‌بر تعرفه ارسال پیامک کشور مقصد، پرداخت کنید. این مبلغ برای ارسال پیامک به کشور انگلیس به‌عنوان کشور سوم برابر با ۷۵۰۰ تومان خواهد بود. منظور از کشور سوم در محاسبه تعرفه رومینگ نیز، کشوری غیر از ایران و کشور مقصد (کشوری که به آنجا سفر کردید) است. 

تعرفه رومینگ همراه اول در خارج از کشور

نحوه فعالسازی بسته‌های رومینگ همراه اول

همراه اول برای کشورهای عراق، ترکیه، امارات، قطر و عربستان بسته‌های خدماتی جداگانه‌ای را طراحی کرده است. همچنین بسته‌های اختصاصی رومینگ برای اقامت و ترانزیت برای کشورهای امارات، ترکیه و قطر دارد. بسته‌های مکالمه و اینترنت دور دنیا نیز برای همه کشورهای طرف قرارداد این اپراتور قابل‌استفاده هستند. در بخش زیر می‌توانید نحوه فعال سازی بسته‌های رومینگ همراه اول در ترکیه و سایر کشورها را مشاهده کنید:

نوع بستهکد دستوری
بسته‌های رومینگ عراق۰#*۲۹۱۳*۱۰* (ستاره ۱۰ ستاره ۲۹۱۳ ستاره ۰ مربع)
بسته‌های مکالمه و اینترنت رومینگ دور دنیا۱#*۲۹۱۳*۱۰* (ستاره ۱۰ ستاره ۲۹۱۳ ستاره ۱ مربع)
بسته‌های رومینگ ترکیه۲#*۲۹۱۳*۱۰* (ستاره ۱۰ ستاره ۲۹۱۳ ستاره ۲ مربع)
بسته‌های رومینگ امارات۳#*۲۹۱۳*۱۰* (ستاره ۱۰ ستاره ۲۹۱۳ ستاره ۳ مربع)
بسته‌های رومینگ قطر۴#*۲۹۱۳*۱۰* (ستاره ۱۰ ستاره ۲۹۱۳ ستاره ۴ مربع)
بسته‌های رومینگ عربستان۵#*۲۹۱۳*۱۰* (ستاره ۱۰ ستاره ۲۹۱۳ ستاره ۵ مربع)
بسته های رومینگ ترانزیت۶#*۲۹۱۳*۱۰* (ستاره ۱۰ ستاره ۲۹۱۳ ستاره ۶ مربع)
بسته های رومینگ اقامت۷#*۲۹۱۳*۱۰* (ستاره ۱۰ ستاره ۲۹۱۳ ستاره ۷ مربع)

علاوه‌بر شماره‌گیری کد دستوری، می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن همراه من و فروشگاه اینترنتی همراه اول نیز بسته رومینگ موردنظر خود را فعال کنید. همچنین امکان فعالسازی این بسته‌ها برای شماره همراه اول دوستان و خانواده خود را خواهید داشت.

بسته‌های رومینگ پس از اتمام قابلیت تمدید خودکار ندارند. ازاین‌رو اگر پیش از فروش سیم کارت همراه اول خود، از این بسته‌ها استفاده می‌کردید، جای نگرانی احتساب هزینه اضافه برای صاحب جدید سیم کارت وجود نخواهد داشت. برای دریافت اطلاعات بیشتر راجع‌به قواعد استفاده از این بسته‌ها می‌توانید به وب‌سایت همراه اول مراجعه کنید. 

بهره‌مندی از خدمات گسترده با فعال سازی رومینگ همراه اول در خارج از کشور

در این مقاله نحوه فعال سازی رومینگ همراه اول در ترکیه و سایر کشورها را به‌طورکامل توضیح دادیم. در واقع برای استفاده از این سرویس در کشورهای طرف قرارداد با اپراتور همراه اول، باید پیش از سفر خود، سرویس رومینگ همراه اول را از طریق کد دستوری یا اپلیکیشن همراه من فعال کنید. تعرفه‌های خدمات این اپراتور در کشورهای مختلف، متفاوت در نظر گرفته شده است. ازاین‌رو برای آگاهی کامل از تعرفه کشور مقصد خود بهتر است به وب‌سایت همراه اول مراجعه کنید.

توجه داشته باشید برای استفاده از این سرویس نیازی به خرید سیم‌کارت‌های گران‌قیمت همراه اول ندارید؛ زیرا استفاده از این سرویس برای همه مشترکین اعتباری و دائمی همراه اول با هر پیش‌شماره‌ای امکان‌پذیر است. به همین علت اگر تابه‌الان سیم کارت همراه اول نداشته‌اید، همین حالا می‌توانید از منوی اصلی همین صفحه، قیمت انواع سیم‌کارت‌های کارکرده و صفر همراه اول را مشاهده کنید. با خرید سیم‌کارت همراه اول و فعال‌سازی رومینگ این اپراتور، از سفر خود نهایت لذت را خواهید برد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت گذاری سیم‌کارت تشخیص نوع رند اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت ایرانسل
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت رایتل
سامانتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت سامانتل
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت شاتل موبایل
آرین تل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت آرین تل
آپتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت آپتل