علت قطع شدن سیم کارت همراه اول؛ ۶ دلیل اصلی و پرتکرار

علت قطع شدن سیم کارت همراه اول؛ ۶ دلیل اصلی و پرتکرار

سیم‌کارت همراه اول به این سادگی‌ها قطع نمی‌شود! اگر خط شما غیرفعال شده است، حتماً دلیلی موجه و قانونی برای آن وجود دارد. شاید فراموش کرده‌اید قبض‌هایتان را پرداخت کنید، یا رمز شارژ را چند بار اشتباه وارد کرده‌اید. حتی ممکن است هیچ‌ کاری با سیم‌کارت نکرده و ۶ ماه آن را به حال خود رها کرده‌ باشید! آگاهی از علت قطع شدن سیم کارت همراه اول شما را از دردسرهای بعدی نجات دهد؛ اگر سیم‌کارت‌تان را فعال نکنید، بعد از مدتی امتیاز آن از شما سلب می‌شود. در این مقاله، 6 تا از رایج‌ترین دلایل قطعی خط همراه اول را به شما می‌گوییم و راهکارهایی جلوگیری از این اتفاق را نیز بررسی می‌کنیم. 

۱. وارد کردن شماره شارژ اشتباه؛ اولین علت قطع شدن سیم کارت همراه اول

اگر هنگام شارژ سیم‌کارت همراه اول، سه بار رمز شارژ را اشتباه وارد کنید، خط شما به‌طورموقت قطع (در اصطلاح یک‌طرفه) می‌شود. در واقع سیستم امنیتی اپراتور برای جلوگیری از سوءاستفاده، سیم‌کارت شما را وارد لیست سیاه می‌کند. در این حالت، شما نمی‌توانید تماس بگیرید یا پیامک بفرستید. رفع این مشکل بسیار ساده است. یکی از آسان‌ترین روش‌های رفع قطعی سیم‌کارت در این حالت، ورود به اپلیکیشن همراه من است. 

پس از ورود به حساب کاربری خود، به منوی شارژ بروید و اطلاعات موردنیاز را وارد کنید تا سیم‌کارت شما از لیست سیاه خارج شود. اگر به این برنامه دسترسی ندارید؛ با سیم کارت‌ غیرفعال‌شده، با شماره ۹۹۹۰ تماس بگیرید. پس از انتخاب گزینه خدمات مالی، پشتیبانی همراه اول در رفع مشکل به شما کمک می‌کنند. بااین‌حال حتی اگر هیچ‌کدام از این روش‌ها را انجام ندهید، خط‌ شما به‌طورخودکار پس از ۲۴ تا ۴۸ ساعت به حالت عادی بازمی‌گردد.

۲. استفاده نکردن از خط بیشتر از شش ماه، علت غیرفعال شدن سیم کارت همراه اول است.

اگر طی ۶ ماه از سیم‌کارت همراه اول خود هیچ استفاده‌ای نکنید؛ خط‌تان به‌طورخودکار یک‌طرفه و سپس کاملا قطع می‌شود. اگر اعتبار سیم‌کارت شما بیشتر از ۹۹۸۰ ریال باشد، همراه اول این مبلغ را از حسابتان کم می‌کند و خط همچنان فعال باقی می‌ماند. در غیر این صورت، سیم‌کارت به حالت یک‌طرفه درمی‌آید و امکان برقراری تماس یا ارسال پیامک وجود ندارد. 

همراه اول قبل از قطع کامل سیم‌کارت، با ارسال یک پیامک اطلاع‌رسانی، بازه زمانی مشخصی را برای شارژ سیم‌کارتتان اعلام می‌کند. کافیست در همان بازه زمانی، سیم‌کارت خود را شارژ کنید تا خط فعال باقی بماند. اگر سیم‌کارت‌تان را شارژ نکردید و خط‌تان یک‌طرفه شد، باید قبل از قطع شدن کامل و سلب امتیاز، به یکی از دفاتر همراه اول بروید. در غیر این صورت خط شما مسدود و سپس به فرد دیگری فروخته می‌شود. پس از فروش سیم کارت امکان بازگشت آن وجود ندارد. 

قطعی سیم کارت همراه اول به دلیل استفاده نکردن طولانی مدت

۳. داشتن بدهی، یکی از اصلی‌ترین دلایل قطع شدن سیم کارت همراه اول

اگر سیم‌کارت دائمی همراه اول دارید و به هر دلیلی صورت‌حساب خود را برای دو دوره متوالی پرداخت نکنید، خط شما به‌صورت موقت و به دلیل بدهی معوقه غیرفعال می‌شود. همراه اول هر ماه برای سیم‌کارت‌های دائمی صورت‌حساب صادر می‌کند؛ شما پس از تاریخ صدور ۲۱ روز فرصت دارید تا قبض‌تان را پرداخت کنید. اگر در این بازه زمانی اقدام به تسویه‌حساب نکنید، ابتدا پیام هشدار برایتان ارسال می‌شود. همراه اول معمولاً این پیام را ۷۲ ساعت قبل از پایان مهلت پرداخت برایتان می‌‌فرستد تا به شما یادآوری کند که زمان تسویه بدهی در حال تمام شدن است. اگر به این اخطار توجه نکنید، خط شما به‌طورموقت به حالت یک‌طرفه قطع می‌شود. 

راه بازگرداندن سیم‌کارت به حالت عادی، پرداخت قبض همراه اول است. شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن همراه من، سایت همراه اول یا حتی با شماره‌گیری کدهای دستوری مانند #۹* (ستاره ۹ مربع) و #۱* (ستاره یک مربع) قبض خود را پرداخت کنید. اگر در مدت تعیین‌شده بدهی خود را تسویه نکنید، خط شما از حالت قطعی موقت، به‌صورت دائم غیرفعال و سلب امتیاز می‌شود. 

پرداخت قبض معوقه برای رفع قطعی خط همراه اول دائمی

۴. توقیف قضایی سیم کارت به دلیل بدهی باعث قطع شدن خط شما می‌شود.

توقیف قضایی سیم‌کارت یعنی به دستور مراجع قانونی، خط شما غیرفعال می‌شود. این اتفاق دلایل مختلفی دارد. مثلاً اگر به دلیل بدهی مالی (مثل مهریه) فردی از شما شکایت کرده باشد؛ مراجع قانونی سیم‌کارت‌تان را قطع می‌کنند. اگر سیم‌کارتتان ارزش مالی بالایی دارد (مثل خط‌های ۰۹۱۲ یا شماره‌های رند)، معمولاً در فرآیند توقیف اموال به‌منظور پرداخت بدهی‌ها، خط‌تان نیز قطع می‌شود. تنها راه رفع این مسدودیت‌ها و فعال سازی سیم کارت همراه اول، پیگیری قانونی و حل‌وفصل مشکل در مراجع قضایی است.

۵. قطع شدن سیم کارت همراه اول به دلیل ناقص بودن اطلاعات مالک خط

اپراتورهای تلفن همراه باید اطلاعات هویتی کاربران خود را به‌طورکامل و دقیق داشته باشند؛ هرگونه مغایرت یا نقص در اطلاعات ثبت‌شده به منزله زنگ خطر برای اپراتور است! اگر اطلاعات شما ناقص باشد یا مدارکی که تحویل داده‌اید، درست و معتبر نباشد؛ اپراتور این حق را دارد که سیم‌کارت شما را قطع کند. این کار برای جلوگیری از هرگونه تخلف یا سوءاستفاده از سیم‌کارت صورت می‌گیرد.

اگر با این مشکل مواجه شدید، راه‌حل ساده است: کافی است به‌سرعت اطلاعات و مدارک خواسته‌شده را تکمیل کنید. همراه اول قبل از قطع سیم‌کارت از طریق پیامک یا تماس به شما اطلاع می‌دهد که مدارک‌تان ناقص هستند. در این صورت شما باید با کارت ملی و شناسنامه خود به دفترهای خدمات ارتباطی همراه اول بروید. در این مواقع هیچ‌کدام از شماره‌ها یا کد های دستوری همراه اول مشکل‌تان را رفع نمی‌کنند و فقط باید به‌صورت حضوری اقدام کنید. 

قطعی خط همراه اول به دلیل اطلاعات نادرست مالک سیم کارت

۶. قطع خط همراه اول به دلیل استفاده غیرقانونی از سیم‌کارت 

یکی از دلایل قطع سیم کارت همراه اول، استفاده غیرقانونی از آن یا ارسال پیامک‌های تبلیغاتی انبوه و بدون اجازه گیرندگان است. بسیاری از افراد از سیم‌کارت‌های شخصی برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند؛ این موضوع غیرقانونی است. اپراتورهای همراه اول به‌شدت با این مسئله برخورد می‌کنند. اگر چنین فعالیت‌هایی با سیم‌کارت شما صورت بگیرد، خط‌تان به‌سرعت قطع می‌شود. اگر سیم‌کارت شما به دلیل ارسال پیامک‌های تبلیغاتی یا هر نوع استفاده غیرقانونی (مانند دزدی از پهنای باند) قطع شود، بازگرداندن آن به حالت عادی بسیار سخت است. شما باید برای رفع مسدودی از طریق مراجع قضایی اقدام کنید. 

استفاده غیرقانونی از خط یک علت غیرفعال شدن سیم کارت همراه اول

اگر سیم‌کارت‌ همراه اول‌تان غیرفعال شد، از رند خط بخرید

در این مقاله با دلایل مختلف قطع شدن سیم‌کارت همراه اول آشنا شده‌اید؛ می‌دانید که عواملی مانند وارد کردن اشتباه رمز شارژ، پرداخت نکردن قبض‌ها، یا حتی استفاده نکردن طولانی‌مدت از سیم‌کارت باعث قطع موقتی یا دائمی خط شما می‌شود. اگر سیم‌کارتتان قطع شده است و تصمیم دارید یک خط جدید بخرید، پیشنهاد ما رند است. رند با همکاری بهترین فروشندگان سیم‌کارت در ایران، مجموعه‌ای از بهترین و خاص‌ترین خطوط دائمی و اعتباری را در اختیار شما قرار می‌دهد. امنیت خرید در رند تضمین‌شده است و شما می‌توانید با خیال راحت سیم‌کارت دلخواه‌تان را با مناسب‌ترین قیمت بخرید. چه به دنبال یک خط رند خاص باشید یا یک سیم‌کارت با شماره معمولی، رند بهترین گزینه‌ها را به شما ارائه می‌دهد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت گذاری سیم‌کارت تشخیص نوع رند اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت ایرانسل
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت رایتل
سامانتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت سامانتل
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت شاتل موبایل
آرین تل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت آرین تل
آپتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت آپتل