علت ارسال نشدن پیامک چیست؟ بررسی سیم کارت ایرانسل و همراه اول

علت ارسال نشدن پیامک چیست؟ بررسی سیم کارت ایرانسل و همراه اول

وقتی با ارسال نشدن پیامک روبه‌رو می‌شوید، چه می‌کنید؟ بسیاری از مردم در چنین مواقعی اقدام به خاموش و روشن کردن گوشی می‌کنند، برخی به دنبال تنظیمات شبکه می‌گردند و عده‌ای نیز با پشتیبانی اپراتور تماس می‌گیرند. دلیل ارسال نشدن پیامک به عوامل متعددی، از مشکلات شبکه و سیگنال‌دهی گرفته تا تنظیمات نادرست گوشی، وابسته است. در این مقاله، قصد داریم به بررسی علت ارسال نشدن پیامک در سیم کارت‌های ایرانسل و همراه اول بپردازیم و راه‌حل‌های عملی برای رفع این مشکل ارائه دهیم. اگر به دنبال علت ارسال نشدن پیامک هستید، ادامه مطلب را مطالعه کنید تا با نکات و راهکارهای مفید آشنا شوید.

چرا اس ام اس ارسال نمیشه؟ اختلال در شبکه و ایراد در دریافت سیگنال

یکی از دلایل اصلی ارسال نشدن پیامک، اختلالات شبکه و مشکل دریافت سیگنال است. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که فرستنده یا گیرنده در محدوده‌ای بدون پوشش سیگنال باشد یا شبکه اپراتور با مشکلات فنی مواجه شود. در این مواقع، بهترین راه‌حل صبر و ارسال مجدد پیام در زمانی دیگر است. 

همچنین، در نظر داشته باشید که قیمت سیمکارت‌ براساس خدمات اپراتورها تعیین نمی‌شود؛ چرا که اپراتورها معمولا خدمات یکسانی را برای همه سیم‌کارت‌های تولیدشده در نظر می‌گیرند. این مساله برای سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی یک اپراتور نیز صدق می‌کند. از این‌رو مضامینی هم‌چون قیمت بالاتر به دلیل کیفیت بالا را برای سیم‌کارت‌ها قبول نکنید.

اختلالات شبکه و ایراد در دریافت سیگنال؛  علت ارسال نشدن پیامک

مشکلات سیم کارت و گوشی؛ علت عدم ارسال پیامک 

مشکلات مختلفی باعث ارسال نشدن پیامک می‌شود. از جمله این مشکلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • غیرفعال بودن سیم کارت
  • بدهی به اپراتور
  • تنظیمات نادرست گوشی

به‌عنوان مثال، تنظیم نادرست شماره SMSC در گوشی‌های اندرویدی باعث ارسال نشدن پیامک می‌شود. در این مواقع، بررسی و تنظیم صحیح شماره SMSC ضروری است. همچنین، بازنشانی تنظیمات شبکه نیز به حل این مشکل کمک می‌کند. به‌این‌صورت که همه تنظیمات مربوط به شبکه و پیامک به حالت اولیه بازگردانده و مشکلات احتمالی رفع می‌شود. 

مشکلات سیم کارت و گوشی در ارسال نشدن SMS

اعتبار ناکافی؛ علت ارسال نشدن پیام در گوشی سامسونگ و سایر گوشی‌ها

یکی از علت‌های ساده و شایع ارسال نشدن پیامک، ناکافی بودن اعتبار سیم کارت است. هنگامی که اعتبار سیم کارت شما کافی نباشد، پیامک‌ها ارسال نمی‌شوند و شما با خطای مربوط به اعتبار مواجه خواهید شد. برای رفع این مشکل، ابتدا باید اعتبار سیم کارت خود را بررسی کنید. شارژ سیم‌کارت به‌راحتی با شماره‌گیری کدهای USSD مربوط به اپراتور یا از طریق اپلیکیشن‌های مربوط به اپراتورها قابل انجام است.

شماره مرکز پیام نادرست؛ مشکل ارسال نشدن پیام در همه اپراتورها

شماره مرکز پیام نادرست منجر‌به ارسال نشدن پیامک‌ها می‌شود. شماره مرکز پیام، شماره‌ای است که توسط اپراتورهای تلفن همراه برای ارسال و دریافت پیامک‌ها استفاده می‌شود. این شماره معمولاً به‌طورخودکار در تنظیمات گوشی همراه بعد از قرار دادن سیم‌کارت، اعمال می‌شود. در ادامه به بررسی اصلاح این شماره در دو اپراتور همراه اول و ایرانسل می‌پردازیم:

بررسی و اصلاح شماره مرکز پیام در سیم‌کارت همراه اول

استفاده از شماره مرکز پیام نادرست در سیم کارت‌ همراه اول منجر به ارسال نشدن پیامک‌ها می‌شود. اگر این شماره نادرست تنظیم شده باشد، پیامک‌های شما ارسال نخواهند شد.

برای رفع این مشکل، می‌توانید شماره مرکز پیام همراه اول را به 9891100501+ تغییر دهید. این تنظیمات معمولاً در بخش تنظیمات پیامک‌های گوشی شما قابل دسترسی است. مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد برنامه پیام‌رسان گوشی خود شوید.
  • به تنظیمات پیشرفته (Advanced Settings) بروید.
  • گزینه SMS Center Number را پیدا کنید و شماره 9891100501+ را وارد کنید.
  • تغییرات را ذخیره کنید و گوشی خود را ری‌استارت کنید.

همچنین، اگر با این روش مشکل شما حل نشد، با شماره 9990 می‌توانید تماس بگیرید و از پشتیبانی همراه اول کمک بگیرید. این شماره مخصوص پشتیبانی و رفع مشکلات کاربران همراه اول است و در حل مشکل شما موثر است.

بررسی و تنظیم شماره SMSC برای حل مشکل پیامک

تنظیم مجدد شماره مرکز پیام در اپراتورهای ایرانسل 

شماره صحیح مرکز پیام سیم کارت ایرانسل 09377000000+ است. برای تغییر این شماره در گوشی‌های اندرویدی مراحل زیر را دنبال کنید:

  •  به برنامه پیامک گوشی خود بروید 
  • روی منوی سه نقطه‌ای کلیک کرده و Advanced Settings را انتخاب کنید
  • به بخش SMS center number رفته و شماره 09377000000+ را وارد و تغییرات را ذخیره کنید. 
  • در نهایت، گوشی خود را ری‌استارت کنید تا تنظیمات اعمال شود.

همچنین، اطمینان از فعال بودن گزینه MMS/SMS Messaging و پاک کردن حافظه پنهان (Cache) برنامه پیامک مفید است. در نهایت، برای کمک بیشتر می‌توانید با شماره 700 تماس بگیرید و مشکل را گزارش دهید. همچنین در گوشی‌های آیفون برای تغییر دادن شماره مرکز پیام کددستوری #7672*5005#* (ستاره مربع پنج هزار و پنج ستاره هفتاد و شش هفتاد و دو مربع) را شماره‌گیری کنید.

همین حالا با اصلاح تنظیمات مشکلات پیامکی را رفع کنید

در این مقاله به بررسی علل ارسال نشدن پیامک پرداخته شد. از جمله دلایل اصلی می‌توان به مشکلات شبکه، تنظیمات نادرست شماره مرکز پیام (SMSC) و اعتبار ناکافی اشاره کرد. همچنین راه‌حل‌هایی برای رفع مشکل نرفتن SMS در گوشی‌های اندرویدی عنوان کردیم که حل مشکل ارسال نشدن پیام در گوشی شیائومی و ارسال نشدن اس ام اس در سامسونگ مانند سایر دیوایس‌ها است. برای کاربران همراه اول و ایرانسل نیز روش‌های اصلاح شماره مرکز پیام بیان شد. اگر راه‌حل‌های دیگری درباره مشکل عدم ارسال پیامک همراه اول و سایر اپراتورها می‌دانید با ما به اشتراک بگذارید.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید