آموزش جامع فعالسازی دریافت پیامک همراه اول در خارج از کشور

آموزش جامع فعالسازی دریافت پیامک همراه اول در خارج از کشور

اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید، مهم است که بدانید دریافت پیامک در رومینگ همراه اول کاملا رایگان است. این سرویس به شما امکان می‌دهد تا بدون تغییر سیم‌کارت، ارتباط خود را با داخل کشور چه از طریق پیامک و چه از طریق تماس و اینترنت حفظ کنید. حتما شما هم با سوالاتی مانند نحوه فعال‌سازی رومینگ، هزینه‌ها و مشکلات احتمالی دریافت پیامک روبه‌رو هستید. در این مقاله، به همه این سوالات پاسخ می‌دهیم و شما را با روش‌های فعال‌سازی رومینگ همراه اول، مدیریت هزینه‌ها و تنظیمات دقیق آشنا می‌کنیم. اگر به‌زودی عازم سفر هستید و به دنبال اطلاعات جامع در این زمینه می‌گردید، مطالعه این راهنما برای شما ضروری است.

فعال‌سازی رومینگ همراه اول پیش از خروج از کشور

برای فعال‌سازی رومینگ همراه اول پیش از خروج از کشور، باید یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید. فعال‌سازی رومینگ پیش از سفر خارجی بسیار مهم است؛ زیرا پس از خروج از مرزهای ایران امکان فعال‌سازی وجود ندارد. در جدول زیر کلیه روش‌های فعال‌سازی رومینگ را مشاهده می‌کنید:

روش فعال‌سازی

توضیحات

کد دستوری

شماره‌گیری #291*10* (ستاره 10 ستاره 291 مربع) و تایید فعال‌سازی رومینگ.

پیامک

ارسال عدد 29 به سرشماره 10 برای فعال‌سازی سریع.

اپلیکیشن همراه من

ورود به اپلیکیشن، انتخاب بخش خدمات سیم‌کارت و فعال‌سازی رومینگ.

با استفاده از این روش‌های بالا می‌توانید بدون دغدغه از خدمات رومینگ استفاده و با خرید بسته‌های مخصوص از هزینه‌های بالا جلوگیری کنید. اگر سوال بیشتری در مورد خدمات رومینگ همراه اول دارید حتما مقاله «رومینگ چیست» را مطالعه کنید.

نحوه جست‌وجوی شبکه در کشورهای مختلف؛ تنظیمات خودکار و دستی

برای استفاده از رومینگ همراه اول و اطمینان از اتصال صحیح سیم‌کارت به شبکه‌های مخابراتی کشورهای خارجی، دو روش اصلی وجود دارد: فعال‌سازی خودکار و فعال‌سازی دستی. پس از فعال‌سازی سیم کارت همراه اول برای استفاده از رومینگ، تلفن همراه شما باید به شبکه‌های موجود در کشور میزبان متصل شود. در ادامه این دو روش را به‌صورت خلاصه توضیح می‌دهیم.

نحوه فعال‌سازی رومینگ سیمکارت همراه اول به‌صورت خودکار و دستی

فعال‌سازی خودکار شبکه در کشور میزبان

پس از فعال‌سازی سیم کارت همراه اول و روشن کردن رومینگ، تلفن همراه به‌طورخودکار به یکی از اپراتورهای محلی در کشور مقصد متصل می‌شود. این فرآیند معمولا بدون نیاز به تنظیمات اضافی انجام می‌پذیرد و سیم‌کارت شما به شبکه‌هایی که توسط همراه اول تایید شده‌اند، متصل خواهد شد. نکته مهم این است که این اتصال خودکار وابسته به فعال‌سازی خدمات رومینگ در داخل ایران است و در‌صورتی‌که قبل از خروج از کشور رومینگ خود را فعال کرده باشید، این سرویس به‌راحتی کار می‌کند.

ازاین‌رو، در کشور مقصد دریافت پیامک بعد از روشن شدن گوشی همراه اول به‌صورت خودکار انجام خواهد شد؛ حتی اگر شبکه رومینگ هنوز به‌صورت کامل فعال نشده باشد. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا در لحظات اولیه سفر از وضعیت تماس‌ها و پیامک‌های خود مطلع شوید و به اپراتورهای محلی متصل شوید.

جست‌وجوی دستی شبکه در کشورهای خارجی

مواقعی که اتصال خودکار برقرار نمی‌شود، به‌صورت دستی شبکه‌های مخابراتی را جست‌وجو کنید. در ادامه نحوه جستجو دستی شبکه‌های مخابراتی برای اندروید و آی او اس را شرح داده‌ایم:

کاربران اندروید:

  • به قسمت تنظیمات (Settings) بروید.
  • به بخش اتصالات (Connections) رفته و گزینه شبکه‌های تلفن همراه (Mobile Networks) را انتخاب کنید.
  • گزینه جست‎وجوی دستی (Manual Search) را پیدا کرده و یکی از اپراتورهای محلی را انتخاب کنید.

کاربران آیفون:

  • به تنظیمات (Settings) بروید.
  • وارد قسمت Carrier شوید و گزینه جست‎وجوی شبکه را فعال کنید.
  • اپراتور موردنظر را به‌صورت دستی انتخاب کنید.

با استفاده از این روش‌ها، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تلفن همراه شما در هر کشوری به بهترین شکل به شبکه‌های موجود متصل می‌شود و امکان برقراری تماس و دریافت پیامک فراهم است.

هزینه‌ها و تعرفه‌های استفاده از خدمات رومینگ همراه اول

هنگام استفاده از خدمات رومینگ همراه اول، دریافت پیامک به‌صورت رایگان است و شما هیچ هزینه‌ای بابت آن پرداخت نمی‌کنید. تعرفه‌های رومینگ بسته به کشور میزبان و نوع خدمات متفاوت بوده و به شرح زیر است:

خدمات

تعرفه‌ها

دریافت پیامک

رایگان

ارسال پیامک

بسته به کشور مقصد (به‌طورمعمول حدود 3000 تا 5000 تومان برای هر پیامک)

مکالمه با ایران

تعرفه براساس کشور مقصد، معمولا از 9000 تا 20000 تومان در دقیقه متغیر است

استفاده از اینترنت

تعرفه رومینگ اینترنت براساس هر مگابایت متفاوت است، حدود 2000 تا 3000 تومان برای هر مگابایت

برای مدیریت بهتر هزینه‌ها، توصیه می‌کنیم بسته‌های رومینگ همراه اول را خریداری کنید. با استفاده از این بسته‌ها می‌توانید از هزینه‌های اضافی حین سفر جلوگیری کنید. در تنظیمات تلفن همراه خود، در بخش تنظیمات ارسال پیامک، می‌توانید از ارسال صحیح پیامک‌های خود اطمینان حاصل کنید.

مدیریت هزینه‌های سفر با بسته‌های رومینگ همراه اول

مدیریت داده‌های تلفن همراه در حالت رومینگ؛ جلوگیری از هزینه‌های اضافی

برای مدیریت بهتر هزینه‌های رومینگ در سفرهای خارجی، پیشنهاد می‌شود از بسته‌های رومینگ همراه اول استفاده کنید. انواع بسته‌های رومینگ همراه اول به شرح زیر است:

نوع بسته

حجم و مدت زمان

قیمت (سال ۱۴۰۳)

نحوه فعال‌سازی

بسته تماس 20 دقیقه‌ای

20 دقیقه مکالمه، معتبر تا 7 روز

50,000 تومان

از طریق کد #291*10* (ستاره 10 ستاره 291 مربع) یا اپلیکیشن همراه من

بسته اینترنت 200 مگابایت

200 مگابایت اینترنت، معتبر تا 7 روز

100,000 تومان

فعال‌سازی از طریق اپلیکیشن همراه من

بسته اینترنت 1 گیگابایت

1 گیگابایت اینترنت، معتبر تا 30 روز

300,000 تومان

خرید از طریق اپلیکیشن یا سایت همراه اول

بسته اینترنت 500 مگابایت

500 مگابایت اینترنت، معتبر تا 7 روز

150,000 تومان

فعال‌سازی از طریق اپلیکیشن همراه من

بسته تماس 50 دقیقه‌ای

50 دقیقه مکالمه، معتبر تا 15 روز

120,000 تومان

از طریق اپلیکیشن یا کد دستوری  #291*10* (ستاره 10 ستاره 291 مربع)

بسته اینترنت 2 گیگابایت

2 گیگابایت اینترنت، معتبر تا 30 روز

400,000 تومان

خرید از طریق سایت همراه اول یا اپلیکیشن

استفاده از این بسته‌ها باعث می‌شود تا از هزینه‌های سنگین و پیش‌بینی نشده جلوگیری کنید؛ ازاین‌رو برای تماس با ایران در مسافرت‌های خود می‌توانید اقدام به خرید خط همراه اول کنید یا استفاده از خدمات این اپراتور در تماس بمانید.

نحوه غیرفعال‌سازی رومینگ همراه اول پس از بازگشت به ایران

پس از بازگشت به ایران، برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی، توصیه می‌شود سرویس رومینگ همراه اول خود را غیرفعال کنید. این کار به‌راحتی از طریق شماره‌گیری کد دستوری #29*10* (ستاره 10 ستاره 29 مربع) یا ارسال عدد 292 به شماره 10 قابل انجام است. همچنین می‌توانید از اپلیکیشن «همراه من» استفاده کنید و در بخش خدمات، رومینگ را غیرفعال کنید.

اگر به دنبال خرید خط جدید هستید یا قصد دارید قیمت سیم کارت همراه اول را بررسی کنید، به بخش فروشگاهی سایت رند مراجعه کنید. برای جلوگیری از هزینه‌های ناخواسته در سفرهای آینده، همین حالا اقدام و سرویس رومینگ خود را مدیریت کنید.

مدیریت رومینگ با ارسال عدد 292 به شماره 10

چگونه از رومینگ ناخواسته جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از رومینگ ناخواسته، به‌خصوص در مناطق مرزی، مهم است که تنظیمات شبکه موبایل خود را از حالت اتوماتیک به دستی تغییر دهید. این امر به شما کمک می‌کند تا به‌جای اتصال به شبکه‌های کشورهای همسایه، شبکه اپراتور خود را به‌صورت دستی انتخاب کنید. این مشکل در مناطق مرزی ایران مانند آستارا، شلمچه و مناطق مرزی غربی به‌دلیل همپوشانی شبکه‌های خارجی به‌وفور اتفاق می‌افتد.

برای جست‌وجوی دستی و اتصال به شبکه همراه اول در مناطق مرزی یا هنگام سفر، ابتدا به بخش تنظیمات تلفن همراه خود بروید. مسیر زیر را دنبال کنید:

Menu > Setting > Phone setting > Network select > Manual > IR-TCI

سپس شبکه (IR-TCI) یا (IR-MCI) یا (43211) را انتخاب کنید تا از اتصال به شبکه صحیح اطمینان حاصل شود و از هزینه‌های ناخواسته رومینگ جلوگیری کنید.

تداوم تماس و ارتباط با خدمات رومینگ همراه اول در خارج از کشور

در این مقاله، به‌طورجامع به بررسی فعال‌سازی دریافت پیامک همراه اول در خارج از کشور و نکات مرتبط با مدیریت رومینگ پرداخته‌ایم. فعال‌سازی رومینگ همراه اول پیش از خروج از کشور و انتخاب روش‌های دستی یا خودکار برای اتصال به شبکه‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا در سفرها ارتباط خود را با ایران حفظ کنید. با استفاده از بسته‌های رومینگ همراه اول، می‌توانید هزینه‌های تماس، پیامک و اینترنت را مدیریت کرده و از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید. همین‌حالا برای خرید انواع شماره و پیش‌شماره‌های همراه اول رند و معمولی به صفحه اول سایت مراجعه و تجربه بی‌نظیری داشته باشید.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید