فعالسازی سیمکارت رایتل (غیرحضوری، برای اولین بار و غیرفعال شده)

اگر برای اولین بار سیمکارت رایتل خریدهاید، معمولا همان لحظه فعال است و نیاز نیست کار خاصی انجام دهید؛ اما اگر خط شما مسدود شده، سوخته یا بهدلیل وارد کردن اشتباه PUK، غیرفعال شده است، باید خودتان برای فعالسازی سیمکارت رایتل اقدام کنید. برای این کار روشهای مختلفی پیش روی شماست؛ بهصورتحضوری به نمایندگیهای رایتل یا دفترهای پیشخوان دولت بروید یا با پشتیبانی رایتل تماس بگیرید. در ادامه این مطلب همه روشهای فعالسازی سیمکارت رایتل را بهصورتکامل به شما توضیح میدهیم.
اگر سیمکارت شما بهدلیل استفاده نکردن طولانیمدت غیرفعال شده و امکان برقراری تماس و ارسال پیامک برایتان وجود ندارد، یا خط شما سوخته یا مسدود شده است؛ در چنین شرایطی باید برای فعالسازی سیمکارت رایتل اقدام کنید.
روشهای مختلفی برای فعالسازی سیمکارت رایتل پیش روی شماست؛ بهصورتحضوری به نمایندگیها بروید یا با پشتیبانی رایتل تماس بگیرید. البته اگر اولین بار برای خرید سیم کارت رایتل اقدام میکنید، پس از دریافت خط، شماره شما فعال است. در جدول زیر روشهای فعالسازی سیمکارت رایتل غیر فعال شده را به شما میگوییم.
وضعیت سیمکارت رایتل | نحوه فعالسازی سیمکارت رایتل
|
فعالسازی سیمکارت رایتل برای اولین بار | اگر بهصورتحضوری برای خرید سیمکارت رایتل اقدام کرده باشید، خط همان لحظه فعال میشود. اگر برای تهیه سیمکارت رایتل از طریق سایت این اپراتور اقدام کرده باشید، شماره شما پس از دریافت، فعال است و نیاز به اقدام خاصی ندارد. |
فعالسازی سیمکارت رایتل غیر فعال شده | اگر سیمکارت رایتل شما غیرفعال شده است، باید بهصورتحضوری به دفترهای خدماتی یا پیشخوان دولت مراجعه کنید و کارت ملی و پوکه سیمکارت را با خود ببرید. البته میتوانید با پشتیبانی با شماره 200 تماس بگیرید و درخواست فعالسازی مجدد خط خود را ثبت کنید. |
فعالسازی سیمکارت سوخته یا مسدود شده | اگر سیمکارت شما سوخته است، بهصورتحضوری به دفتر خدماتی رایتل بروید و با ارائه کارت ملی و پوکه سیمکارت، خط المثنی با همان شماره دریافت کنید. |
توجه کنید که برای فعالسازی سیمکارت رایتل باید به دلیل قطع شدن خط خود توجه کنید؛ برای مثال اگر بدهی خط دائمی خود را پرداخت نکنید، سیمکارت شما قطع میشود. در این صورت باید حتما بدهی را بپردازید تا شماره شما مجددا وصل شود. اگر قصد خرید سیمکارت رایتل دارید یا شماره شما مسدود شده و نگران فعال کردن آن هستید، در ادامه مطلب به شما میگوییم که چگونه سیمکارت رایتل را فعال کنیم.

نحوه فعالسازی سیمکارت رایتل تازه خریداری شده
اگر بهصورتحضوری از نمایندگیها سیمکارت رایتل بخرید، اپراتور همه مراحل راهاندازی شماره را انجام میدهد؛ بنابراین خط شما حداکثر تا 24 ساعت بعد از خرید بهطورخودکار فعال میشود و لازم نیست کار خاصی انجام بدهید. البته در بیشتر مواقع، سیمکارت شما همان لحظه تحویل از نمایندگی فعال است.
اگر قصد خرید سیمکارت رایتل با شماره دلخواه 0920 یا سایر پیششمارهها را بهصورت آنلاین دارید، باید بدانید که پس از دریافت خط، شماره شما فعال و قابلاستفاده است. اگر شمارهتان فعال نبود، تا ۲۴ ساعت صبر کنید تا فعال شود. اگر میخواهید استعلام وضعیت سیمکارتهای خود را بگیرید، با خط رایتل کد دستوری #۲۱۰* (ستاره ۲۱۰ مربع) را شمارهگیری کنید. با این کار شماره سیمکارتهای ثبتشده به نام شما در اپراتور رایتل را میبینید.

روش فعالسازی سیمکارت رایتل غیر فعال شده
برای رفع مسدودی سیمکارت رایتل میتوانید هم بهصورت غیرحضوری و هم حضوری اقدام کنید. اگر بهدلیل بدهی، اشتباه وارد کردن کدهای PIN یا استفاده نکردن طولانیمدت، خط شما قطع شده باشد؛ امکان فعالسازی سیمکارت رایتل غیر حضوری وجود دارد. بااینحال اگر مدارک شناسایی شما ناقص باشند یا تخلف مخابراتی و شکایت حقوقی روی خط شما باشد، باید حتما بهصورتحضوری اقدام کنید.
- روش فعالسازی سیمکارت رایتل حضوری: مطمئنترین روش برای فعالسازی سیمکارت غیرفعال، مراجعه به مرکز خدمات رایتل یا دفترهای پیشخوان دولت است. برای این کار باید کارت ملی و پوکه سیمکارت را با خودتان ببرید. اگر خط دائمی دارید، باید آخرین قبض پرداختی نیز همراه شما باشد.
- فعالسازی سیمکارت رایتل غیر حضوری: برای این کار باید از خط رایتل با شماره ۲۰۰ و از سایر خطها با شماره ۰۹۲۰۲۰۰۰۰۰۰ به پشتیبانی رایتل تماس بگیرید. سپس اطلاعات هویتی و شماره سیمکارت خود را به اپراتور بگویید و درخواست فعالسازی مجدد خط خود را بدهید.
در بیشتر مواقع علت غیرفعال شدن خط رایتل، داشتن بدهی معوقه است. در این شرایط چه بخواهید بهصورتحضوری و چه غیرحضوری برای فعالسازی مجدد سیمکارت رایتل اقدام کنید، باید در ابتدا بدهی خود را بپردازید. برای این کار کد دستوری #۲۰۰* (ستاره ۲۰۰ مربع) را شمارهگیری کنید.

روش فعالسازی سیمکارت رایتل سوخته یا مسدود شده
گاهی سیمکارت شما به دلیل وارد کردن اشتباه کدهای PIN یا PUK یا آسیب فیزیکی میسوزد و قابلاستفاده نیست. اگر خط شما سوخته باشد، پیامهایی مانند «Insert SIM» یا «Card Rejected» روی صفحه گوشی ظاهر میشوند. در این شرایط باید حتما خودتان (یا نماینده قانونی با داشتن وکالتنامه معتبر) بهصورتحضوری به یکی از دفترهای خدماتی رایتل یا دفتر پیشخوان دولت بروید. هنگام مراجعه برای فعالسازی سیمکارت رایتل سوخته، اصل کارت ملی، پوکه سیمکارت و آخرین قبض پرداختی خط خود را بههمراه داشته باشید.
در دفتر خدماتی رایتل باید فرم درخواست سیمکارت المثنی را تکمیل کنید. سپس اپراتور سیمکارت سوخته شما را باطل میکند و خطی جدید با همان شماره به شما تحویل میدهد. سیمکارت شما همان روز فعال و قابلاستفاده است. پس از قرار دادن سیمکارت روی گوشی، حتما دوباره برای دریافت تنظیمات اینترنت رایتل، کلمه «net» را به سرشماره ۲۰۲۰ ارسال کنید.

فعالسازی سیمکارت رایتل پس از تهیه شماره جدید از رند
در این مقاله بهصورتکامل بررسی کردیم که برای فعال سازی سیمکارت رایتل چه کنیم. اگر سیمکارت را تازه خریدهاید، همان لحظه فعال است. اگر بهدلیل استفاده نکردن طولانیمدت یا بدهی، شماره شما غیرفعال شده است، بهصورتحضوری به دفتر خدماتی رایتل بروید یا با پشتیبانی تماس بگیرید. بااینحال اگر دلیل قطع شدن سیمکارت شما، تکمیل نبودن مدارک یا شکایت حقوقی باشد، باید حتما بهصورتحضوری به نمایندگیهای رایتل بروید و مراحل فعالسازی مجدد را از اپراتور بپرسید. در نهایت اگر سیمکارت شما سوخته است، باید به یکی از دفترهای رایتل بروید و با همان شماره خط المثنی بگیرید.
اگر به هر دلیلی امکان فعالسازی مجدد سیمکارت برایتان وجود ندارد، از سایت rond.ir خط جدید بخرید. سایت رند پلتفرمی قدیمی و بسیار معتبر برای معامله سیمکارت است. اگر میخواهید خط جدید بخرید، طیف وسیعی از شمارههای رند و معمولی پیش روی شماست. اگر میخواهید خط خود را بفروشید، وارد سایت شوید و آن را آگهی کنید. ازآنجاییکه سایت رند روزانه میزبان هزاران خریدار واقعی است، فرایند فروش سیمکارت شما خیلی سریع طی میشود.