بازیابی مخاطبین سیم کارت؛ 3 روش متفاوت در اندروید و آیفون

بازیابی مخاطبین سیم کارت؛ 3 روش متفاوت در اندروید و آیفون

افراد بسیاری به دلایل مختلف از جمله خطاهای انسانی، خرابی‌های نرم‌افزاری یا مشکلات سخت‌افزاری اطلاعات مخاطبین (Contact) خود را از دست می‌دهند. چگونه مخاطبین سیم کارت را برگردانیم؟ خوشبختانه، روش‌های مختلفی برای بازیابی مخاطبین حذف شده از سیم کارت وجود دارد. کانتکت‌ریکاوری از طریق اپلیکیشن‌های اندروید، iOS و سایت‌های همگام‌سازی داده مانند: iCloud امکان‌پذیر است. با استفاده از این روش‌ها، می‌توانید مخاطبین خود را با امنیت و بدون از دست‌دان اطلاعات مهم بازیابی کنید. اگر شما هم به‌دنبال راه‌حل‌های برای برگرداندن مخاطبین حذف‌شده از سیم‌کارت هستید این مقاله مختص به شما است.

1. استفاده از Google Contacts؛ بازیابی مخاطبین سیم‌کارت در اندروید

Google Contacts یک برنامه مدیریت تماس است که به کاربران اندروید اجازه می‌دهد تا مخاطبین خود را سازمان‌دهی و مدیریت کنند. این برنامه به‌طورپیش‌فرض روی دستگاه‌های اندرویدی نصب شده و از طریق فروشگاه Google Play قابل دسترسی است. برای بازیابی مخاطبین سیم کارت، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • دسترسی به اپلیکیشن Contacts: اپلیکیشن Contacts را روی دستگاه اندرویدی خود باز کنید.

  • رفتن به بخش Fix & Management: این قسمت را در نوار ابزار اپلیکیشن پیدا کرده و ضربه بزنید.

  • مراجعه به سطل زباله (Trash): به قسمت Trash داخل اپلیکیشن بروید تا مخاطبین حذف‌شده را مشاهده کنید.

  • انتخاب مخاطب برای بازیابی: مخاطب مورد نظرتان را انتخاب کنید و روی آن ضربه بزنید.

  • بازیابی مخاطبین: گزینه Recover را برای بازیابی مخاطبین انتخاب کنید.

روش بازیابی شماره‌های حذف‌شده از سطل زباله در Google Contacts زمانی مفید است که کاربر به‌طورتصادفی و کمتر از 30 روز مخاطبی را حذف کرده باشد. اطمینان حاصل کنید که همیشه یک نسخه پشتیبان از مخاطبین خود دارید تا در صورت نیاز بتوانید آن‌ها را بازیابی کنید. همچنین موقع خرید خط، فارق از قیمت سیم کارت، همیشه به‌طور دوره‌ای، از مخاطبان خود پشتیبان گیری کنید.

بازیابی سریع مخاطبین حذف‌شده با Google Contacts در اندروید

2.استفاده از نرم‌افزار بازیابی مخاطبین FonePaw Android Data Recovery 

برنامه FonePaw Android Data Recovery یک راه‌حل قدرتمند برای بازیابی مخاطبین حذف‌شده از سیم‌کارت و سایر داده‌ها از دستگاه‌های اندرویدی است. این برنامه با ارائه دو حالت اسکن، «اسکن استاندارد» و «اسکن عمیق»، امکان بازیابی اطلاعات را فراهم کرده است. مراحل استفاده از FonePaw Android Data Recovery را به‌صورت زیر دنبال کنید:

  • نصب برنامه: ابتدا برنامه FonePaw Android Data Recovery را از وب‌سایت رسمی دانلود و نصب کنید.

  • اتصال دستگاه به کامپیوتر: دستگاه اندرویدی خود را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر متصل کنید و حالت اشکال‌زدایی USB را فعال سازید.

  • انتخاب نوع فایل برای بازیابی: در رابط کاربری برنامه، «مخاطبین» را از لیست انواع فایل‌های قابل بازیابی انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید.

  • اسکن دستگاه: در این مرحله نرم‌افزار اسکن دستگاه اندرویدی را برای پیدا کردن فایل حذف شده شروع می‌کند. 

  • پیش‌نمایش و بازیابی: پس از پایان اسکن، می‌توانید فایل‌های پیدا شده را مشاهده و مخاطبین دلخواه را بازیابی کنید.

FonePaw از بیش از 6000 دستگاه اندرویدی پشتیبانی می‌کند و امکان بازیابی انتقال مخاطبین به سیم کارت در شیائومی را نیز ممکن کرده است. این اپ اندرویدی برای مواردی نظیر حذف تصادفی، فرمت، بازنشانی کارخانه و حملات ویروسی مفید است.

بازیابی مخاطبین حذف‌شده با FonePaw در گوشی‌های اندروید

3. مراجعه به iCloud.com؛ بازیابی مخاطبین سیم‌کارت در آیفون (iOS)

برای بازیابی مخاطبین همگام‌سازی شده با iCloud، به سایت آی‌کلود مراجعه و مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از بخش Sign in با استفاده از اپل‌آیدی و پسورد خود لاگین شوید.

  • تب «Contact» را انتخاب کنید و وارد این بخش شوید.

  • در این بخش مخاطبین حذف‌شده را مشاهده و هرکدام را که مایل هستید انتخاب «Select» کنید.

  • در منوی کناری، گزینه «Restore Contacts» را انتخاب کنید تا مخاطبین حذف‌شده بازیابی شوند.

فرآیند بالا ممکن است چند دقیقه به طول انجامد؛ بنابراین صبور باشید. به این نکته دقت کنید که پس از خرید سیم‌کارت ایرانسل یا همراه اول، ممکن است نیاز به بازیابی مخاطبین ذخیره شده در iCloud خود داشته باشید تا بتوانید به‌راحتی ارتباطات خود را در دستگاه جدیدتان برقرار کنید. این فرآیند با استفاده از iCloud به‌آسانی امکان‌پذیر است و کاربران می‌توانند بدون دغدغه از دست دادن اطلاعات مخاطبین، سیم‌کارت جدید خود را فعال کرده و از آن استفاده کنند.

بازیابی مخاطبین حذف‌شده در آیفون

بکاپ‌گیری از شماره‌ها؛ ساده‌سازی فرایند بازیابی مخاطبین

در این مقاله، به بررسی روش‌های موثر و کاربردی برای بازیابی مخاطبین سیم کارت در دستگاه‌های اندرویدی و آیفون پرداختیم. برای کاربرانی که از سیم‌کارت‌های ایرانسل و همراه اول استفاده می‌کنند و اطلاعات تماس خود را از دست داده‌اند، دانلود برنامه ریکاوری مخاطبین سیم کارت برای اندروید یک گزینه ایده‌آل است. این برنامه‌ها به شما امکان می‌دهند تا به‌راحتی و با چند کلیک ساده، مخاطبین خود را بازیابی کنید. از آن‌جایی‌که برخی از این برنامه‌ها قابلیت بازیابی اطلاعات حذف شده از سیم کارت را دارند، کاربران می‌توانند به‎سرعت به اطلاعات مهم خود دسترسی پیدا کنند. 

امیدواریم که با استفاده از راهکارهای ارائه شده در این مقاله، دیگر نگران از دست دادن اطلاعات مهم خود نباشید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم از سایر از خدمات وب‌سایت ما مانند خرید سیم کارت با شماره دلخواه همراه اول و ایرانسل، استفاده کنید تا تجربه‌ای جامع و کامل از خدمات ارتباطی بی‌نظیر برای شما فراهم شود.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید