دایورت پیامک؛ دریافت پیامک در دو گوشی (ایرانسل)

دایورت پیامک؛ دریافت پیامک در دو گوشی (ایرانسل)

برای همه افراد موقعیت‌هایی پیش آمده که گوشی تلفن‌شان آنتن نداشته، یا به هر دلیلی خاموش شده است؛ اگر منتظر دریافت پیامکی مهم باشید، راه‌حل رفع این مشکل چیست؟ انتقال پیامک به شماره‌ای دیگر! روش‌‌های متعددی برای دریافت پیامک در دو گوشی وجود دارد؛ استفاده از کدهای دستوری مخصوص ایرانسل، نرم‌افزارهای گوشی و تنظیمات دستی سیستم‌عامل آی‌او‌اس از بهترین و مطمئن‌ترین روش‌ها هستند. اگر می‌خواهید بدون هیچ نگرانی گوشی تلفن‌تان را خاموش، ولی همچنان پیام‌های مهم را دریافت کنید، باید با سه روش زیر آشنا شوید.

جدول معرفی روش‌های مختلف دریافت پیامک در دو گوشی ایرانسل

برای آشنایی شما با انواع روش‌های دایورت پیامک در ایرانسل، این راه‌حل‌ها را در جدول زیر آورده‌ام:

روش دایورت پیامک

نحوه فعالسازی

نحوه لغو

استفاده از کد دستوری

شماره‌گیری کد دستوری #شماره مقصد*31*10* (ستاره ده ستاره سی و یک ستاره شماره مقصد مربع) 

شماره‌گیری کد #۲۱# (مربع بیست و یک مربع)

استفاده از نرم‌افزارهای موبایل برای دایورت پیامک

استفاده از تنظیمات برنامه‌های SMS Divert و SMS Forwarder

لغو با استفاده از تنظیمات برنامه

انتقال پیامک با استفاده از تنظیمات اختصاصی گوشی‌های آیفون

رفتن به بخش پیام‌ها در تنظیمات گوشی و وارد کردن شماره مقصد در بخش text message forwarding

از طریق تنظیمات گوشی آیفون

اگر با استفاده از این روش‌ها، پیام‌های خود را انتقال داده‌اید و حال می‌پرسید: «چگونه پرینت پیامک را حذف کنیم؟» باید بدانید که حتی اگر همه پیام‌های خود را از هر دو گوشی تلفن همراه حذف کنید؛ باز هم همه اطلاعات شما از اپراتورها پاک نمی‌شوند و برای پاک کردن پرینت پیام‌ها باید نامه از مراجع قانونی داشته باشید. 

انتقال اس ام اس به سیم کارت دیگر ایرانسل با کد دستوری

دایورت پیامک از سیم کارت ایرانسل به شماره ایرانسلی دیگر، یکی از امکانات مفید برای مدیریت پیامک‌هاست. برای انجام این کار، باید از کد دایورت اس ام اس ایرانسل *۱۰*۳۱* شماره مقصد# (ستاره ده ستاره سی و یک ستاره شماره مقصد مربع) استفاده کنید. همچنین با شماره‌گیری کد #31*10*  (ستاره ده ستاره سی و یک مربع) صفحه‌ای شامل گزینه‌های زیر، روی گوشی شما باز می‌شود:

  • اعلام وضعیت بسته فعلی با وارد کردن عدد ۰
  • انتقال پیامک با وارد کردن عدد ۱
  • کپی پیامک با وارد کردن عدد ۲

برای انتقال پیامک‌ها به شماره مقصد، باید عدد ۱ را وارد کنید. سپس، شماره تلفنی که قصد دارید پیامک‌های خود را روی آن دریافت کنید، بنویسید. پس از تایید، پیامک‌های شما به شماره جدید منتقل می‌شوند.

با وارد کردن عدد ۲، وارد مرحله دیگری می‌شوید که در آن یک کپی از پیامک‌های شما به شماره تلفن دیگری، ارسال می‌شود. این امکان برای کسانی که می‌خواهند پیامک‌های‌شان به دو شماره مختلف ارسال شود، بسیار کاربردی است. البته باید بدانید کد لغو دایورت ایرانسل، #۲۱# (مربع بیست و یک مربع) است. این روش‌ برای کسانی که به مدیریت پیامک‌های خود نیاز دارند، بسیار مفید است؛ با استفاده از این کدهای دستوری، هیچ پیامکی را از دست نمی‌دهید!

دایورت پیامک در ایرانسل با کد دستوری مخصوص

انتقال پیامک به خط دیگر ایرانسل با نرم‌افزارهای تلفن همراه

یکی‌دیگر از روش‌های دایورت پیامک ایرانسل، استفاده از اپلیکیشن‌های مخصوص تلفن‌ همراه است؛ این اپلیکیشن‌ها با فراهم‌ آوردن امکان ارسال پیامک‌های دریافتی به شماره دیگر، زمانی‌که شما به تلفن‌ همراه‌تان دسترسی یا آنتن ندارید، بسیار کاربردی هستند.

البته برای این کار، نیازی به اینترنت نیز ندارید و حتی اگر تنظیمات اینترنت ایرانسل روی گوشی‌تان فعال نباشد، باز هم پیام‌های‌تان به شماره مقصد ارسال می‌شود. دو مورد از نرم‌افزارهای معروف در این زمینه، SMS Divert و SMS Forwarder هستند. این برنامه‌ها با داشتن قابلیت‌های متعدد، به شما اجازه می‌دهند تا به‌راحتی فرایند دایورت پیامک‌ها را مدیریت کنید.

امکانات نرم‌افزارهای تلفن همراه برای دایورت پیامک مخفی چیست؟

قطع و وصل کردن دایورت پیامک‌ها در این برنامه‌ها بسیار آسان است؛ شما می‌توانید در بخش تنظیمات این اپلیکیشن‌ها، زمان مشخصی برای فوروارد پیامک‌های‌تان در نظر بگیرید. اگر به‌دلیل آنتن‌دهی، امکان فوروارد در همان لحظه‌ ممکن نباشد، SMS Forwarder به‌صورت خودکار در زمان مناسب‌تری پیامک‌ را مجدد ارسال می‌کند؛ برای این کار، فقط باید در قسمت تنظیمات برنامه، گزینه‌ Resend fail messages را فعال کنید.

از دیگر ویژگی‌های مهم این نرم‌افزارها، قابلیت ارسال پیامک‌های اپراتورهای مختلف است؛ بنابراین حتی اگر اپراتور شما همراه اول است و سرویس انتقال پیامک همراه اول برای شما فعال نیست، به‌راحتی با استفاده از این برنامه، پیامک‌های خود را مدیریت کنید.

برنامه های انتقال پیامک به گوشی دیگر

دایورت اس ام اس به روش دستی در گوشی‌های سیستم‌عامل IOS

گوشی‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS امکانات گسترده‌ای برای مدیریت پیامک‌ها دارند. یکی از این امکانات، دایورت پیامک به شماره دیگر از طریق تنظیمات اختصاصی گوشی است. این ویژگی به‌طور پیش‌فرض در گوشی‌های آیفون وجود دارد و شما می‌توانید به‌راحتی از آن استفاده کنید.

برای دایورت پیامک‌ها در گوشی‌های آیفون، باید به قسمت تنظیمات گوشی و بخش Messages بروید. سپس، گزینه Text Message Forwarding را بیابید و آن را انتخاب کنید. در این مرحله، شماره مقصد را بنویسید و پس از تأیید، پیامک‌های دریافتی به شماره مقصد ارسال می‌شوند. این ویژگی برای کسانی که دو گوشی دارند یا می‌خواهند پیامک‌های خود را به شماره دیگری منتقل کنند، بسیار کاربردی است.

آموزش روش دایورت پیامک در گوشی آیفون

آشنایی با روش‌های دریافت پیامک در دو گوشی؛ راه‌حلی مطمئن برای دریافت همه پیامک‌ها!

در این مقاله شما را به‌طور کامل با روش‌های انتقال پیامک در اپراتور ایرانسل آشنا کردیم. با استفاده از کدهای دستوری مخصوص ایرانسل، نرم‌افزارهای گوشی و تنظیمات دستی سیستم‌عامل آی‌او‌اس می‌توانید از دریافت همه پیامک‌های‌تان مطمئن شوید! با این امکانات می‌توانید به‌راحتی یک سیم کارت رند ایرانسل به‌عنوان خط کاری خود بخرید و در روزهای غیرکاری، با دایورت کردن پیامک‌ها روی خط اصلی خود، با خیال راحت تلفن همراه کاری خود را خاموش کنید.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید