ترابرد به ایرانسل از اپراتور رایتل و همراه اول (راهنمای قدم به قدم)

ترابرد به ایرانسل از اپراتور رایتل و همراه اول (راهنمای قدم به قدم)

ترابرد به ایرانسل، راهکار استفاده از خدمات بی‌نظیر این اپراتور بدون تغییر شماره‌ تلفن است. با ترابرد، خط‌تان را بدون تعویض شماره، از اپراتور فعلی به ایرانسل منتقل می‌کنید و از مزایای فوق‌العاده‌ مثل قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه، پوشش‌دهی گسترده، کیفیت بالا در آنتن‌دهی و تنوع خدمات ایرانسل بهره‌مند می‌شوید. در این مقاله، همه شرایط و نکته‌های مهم برای ترابرد ایرانسل را بررسی می‌کنیم. همچنین دو روش حضوری و آنلاین برای این کار را قدم به قدم به شما آموزش می‌دهیم. اگر می‌خواهید همه مراحل ترابرد را راحت و سریع طی کنید؛ ادامه مطلب را بخوانید.

نکته‌های مهم که باید قبل از ترابرد به ایرانسل بدانید.

با ترابرد به ایرانسل، بدون تغییر شماره، از مزایای این اپراتور مانند اینترنت پرسرعت، تعرفه‌های مقرون‌به‌صرفه و پوشش‌دهی عالی بهره‌مند می‌شوید. فرایند ترابرد در همه اپراتورها امکان‌پذیر است؛ بااین‌حال هر اپراتور شرایط خاص خود را برای انتقال شماره دارد. برای مثال در ترابرد به همراه اول، باید از زمان فعال‌سازی سیم‌کارت ۳ ماه گذشته باشد. شرایط انتقال به ایرانسل شامل موارد زیر می‌شود: 

  • درخواست ترابرد به ایرانسل فقط در ساعت اداری (شنبه تا چهارشنبه از ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر و پنج‌شنبه‌ها تا ۳ بعدازظهر) انجام می‌شود. درخواست‌هایی که خارج از این زمان ثبت شوند، در اولین فرصت در ساعت اداری بررسی خواهند شد.
  • هر مشترک می‌تواند فقط ۲ بار در سال برای هر خط درخواست ترابرد دهد؛ بازگشت به اپراتور پایه ترابرد محسوب نمی‌شود.
  • برای اولین ترابرد باید ۳ ماه از فعال‌سازی سیم‌کارت در اپراتور پایه گذشته باشد؛ برای ترابردهای بعدی هیچ محدودیت زمانی وجود ندارد.
  • مشترکان دائمی باید صورت‌حساب خط خود را تسویه کنند و سپس برای انتقال به ایرانسل درخواست دهند. در صورت تسویه‌ نکردن حساب نهایی، اپراتور پذیرا (ایرانسل) می‌تواند شماره شما را غیرفعال کند.
  • شماره‌های اعتباری پس از ترابرد همچنان به‌صورت اعتباری و شماره‌های دائمی به‌صورت دائمی در ایرانسل باقی خواهند ماند.
  • پس از ترابرد، اعتبار سیم‌کارت‌های اعتباری صفر می‌شود. همچنین همه بسته‌های خدماتی (اینترنت، پیامک و غیره) که در اپراتور فرستنده فعال بوده‌اند، به‌جز پیامک‌های بانکی و دولتی، قطع می‌شوند.
  • پس از ترابرد، هزینه مکالمه و پیامک شما طبق تعرفه‌های ایرانسل محاسبه می‌شود.
  • اگر سیم‌کارت ترابردشده به مدت ۶ ماه غیرفعال باشد، اپراتور پایه امتیاز شماره را سلب و به فرد دیگری واگذار می‌کند.
  • امکان ترابرد از شاتل به ایرانسل وجود ندارد؛ درحال‌حاضر فقط اپراتورهای همراه اول و رایتل امکان انتقال به ایرانسل را دارند. 

البته باید قبل از ترابرد به همراه اول بدانید که هر فرد فقط امکان داشتن ۱۰ شماره ایرانسل را دارد؛ بنابراین اگر تعداد سیم‌کارت‌های شما بیشتر از این تعداد است، امکان ترابرد وجود ندارد. احتمالا می‌پرسید: «برای استعلام شماره سیم کارت های به نام من با کد ملی باید چکار کنم» کافی است در برنامه ایرانسل من، در بخش مدیریت سیم‌کارت وارد منو خدمات شوید و در بخش اطلاعات، شماره‌های ثبت‌شده به نام خودتان را ببینید. اگر باتوجه‌به این شرایط، تصمیم خود را برای ترابرد ایرانسل گرفته‌اید؛ در بخش بعدی روش‌های این کار را توضیح می‌دهیم. 

محاسبه هزینه مکالمه پس از ترابرد به ایرانسل براساس تعرفه این اپراتور

بررسی روش‌ها و نحوه ترابرد به ایرانسل در یک نگاه

اگر از خدمات اپراتور فعلی خود رضایت کافی ندارید یا سیم‌کارتتان با مشکلات فنی مواجه شده است، به‌جای تعویض سیم کارت همراه اول یا رایتل، کافی است به ایرانسل ترابرد کنید. ترابرد ایرانسل به شما این امکان را می‌دهد تا با همین شماره‌ای که سال‌ها از آن استفاده کرده‌اید، به اپراتور ایرانسل بپیوندید. روش‌های تغییر اپراتور به ایرانسل در جدول زیر می‌بینید:

روش ترابرد

توضیحات

ترابرد آنلاین

مراجعه به سایت ایرانسل، تکمیل فرم ثبت‌نام به‌صورت غیرحضوری و پاسخ به پیامک تأییدیه از اپراتور قبلی. سیم‌کارت جدید از طریق پست به نشانی شما ارسال می‌شود.

ترابرد حضوری

مراجعه حضوری به یکی از نمایندگی‌های ایرانسل همراه با کارت ملی، تکمیل فرم درخواست ترابرد و دریافت سیم‌کارت جدید. پیامک تأییدیه ترابرد روی سیم‌کارت قبلی ارسال می‌شود.

در ادامه این دو روش را کامل و به‌صورت گام به گام برایتان توضیح می‌دهیم.

ترابرد به ایرانسل به صورت حضوری و آنلاین

برای ترابرد به ایرانسل به‌صورت حضوری به نمایندگی‌‌‌های این اپراتور بروید. 

اگر سیم‌کارتی با ارزش بالا خریده‌اید، شماره‌تان را دوست دارید یا به هر دلیلی نمی‌خواهید خط‌تان را عوض کنید، ترابرد ایرانسل راه‌حلی عالی است. باتوجه‌به بالا بودن قیمت سیم کارت دائمی همراه اول 0914، بهتر است به جای خرید خط ایرانسل جدید، همین شماره 0914 ارزشمندتان را با طی کردن مراحل زیر به ایرانسل منتقل کنید:

  1. ابتدا باید به یکی از نمایندگی‌ها یا مراکز فروش ایرانسل مراجعه کنید.
  2. با ارائه کارت ملی و تکمیل فرم ثبت‌نام، درخواست ترابرد خود را ثبت کنید.
  3. پس از ثبت درخواست، به شما سیم‌کارت غیرفعال ایرانسل می‌دهند. 
  4. سپس، روی سیم‌کارت فعلی (اپراتور قبلی)، یک پیامک تأییدیه از ایرانسل دریافت می‌کنید که باید به آن پاسخ دهید تا فرآیند تأیید شود. 
  5. پس از پاسخ به پیامک تأییدیه، شناسه ترابرد از اپراتور قبلی برایتان ارسال می‌شود که باید آن را نگه دارید. 
  6. پس از این مراحل، پیامک موفقیت‌آمیز بودن عملیات ترابرد روی سیم‌کارت قبلی‌تان ارسال می‌شود. 

در نهایت، سیم‌کارت ایرانسل شما فعال می‌شود و می‌توانید از خدمات این اپراتور با همان شماره قبلی خود استفاده کنید. البته براساس شرایط سلب امتیاز همراه اول، اگر از این اپراتور به ایرانسل ترابرد کنید، ولی به‌مدت ۶ ماه از سیم‌کارت خود استفاده نکنید، خط‌تان مسدود می‌شود و سپس توسط اپراتور همراه اول به فروش می‌رسد. 

مراجعه حضوری به نمایندگی مطمئن ترین راه ترابرد به ایرانسل

نحوه ترابرد به ایرانسل به‌صورت آنلاین

اگر از سایت‌های معتبر خرید و فروش سیم کارت مثل رند، خطی ارزشمند و گران‌قیمت خریده‌اید، ولی می‌خواهید از اپراتور ایرانسل استفاده کنید؛ کافی است به سایت ایرانسل بروید و به‌صورت آنلاین درخواست انتقال شماره را ثبت کنید. برای ترابرد به ایرانسل به‌صورت آنلاین، مراحل زیر را طی کنید: 

  1.  ابتدا باید به آدرس https://irancell.ir/p/629/mobile-number-portability بروید.
  2. در این صفحه گزینه ترابرد آنلاین را انتخاب و فرم را تکمیل کنید. 
  3. پس از ثبت درخواست، پیامک تأییدیه به سیم‌کارت فعلی (اپراتور قبلی) شما ارسال می‌شود که باید به آن پاسخ دهید تا تایید نهایی انجام شود. 
  4. پس از پاسخ به پیامک، شناسه ترابرد برایتان ارسال می‌شود که باید آن را تا زمان تحویل سیم‌کارت نگه دارید. 
  5. سپس، سیم‌کارت جدید (غیرفعال) از طریق پست به نشانی شما ارسال می‌شود. 
  6. هنگام تحویل سیم‌کارت، باید کپی کارت ملی خود را به مأمور پست بدهید.
  7. سپس پیامک موفقیت‌آمیز بودن عملیات ترابرد روی سیم‌کارت قبلی‌تان دریافت می‌کنید. 

پس از طی این مراحل، سیم‌کارت ایرانسل شما فعال می‌شود و می‌توانید از خدمات آن استفاده کنید.

ثبت درخواست تغییر اپراتور به ایرانسل در سایت این اپراتور

ترابرد به ایرانسل و خرید سیم کارت از رند؛ بهترین روش‌های تغییر اپراتور

با ترابرد ایرانسل بدون نیاز به تغییر شماره، از پوشش گسترده، اینترنت پرسرعت و تعرفه‌های مقرون‌به‌صرفه این اپراتور بهره‌مند می‌شوید. برای این کار دو روش آنلاین و حضوری وجود دارد؛ با این دو روش فقط در چند مرحله، بدون دردسر اپراتور خود را به ایرانسل تغییر می‌دهید و از امکانات آن استفاده می‌کنید. با‌این‌حال، اگر به این نتیجه رسیدید که ترابرد راهکار مناسبی برای شما نیست یا ترجیح می‌دهید شماره‌ای جدید بخرید، سایت رند بهترین مکان برای این کار است. رند با همکاری بهترین فروشندگان خط از سراسر ایران، بهترین و معتبرترین سایت‌ خریدوفروش سیم‌کارت است. با خرید از رند، به‌راحتی سیم‌کارت دلخواه خود را با قیمتی مناسب و اطمینان‌خاطر تهیه کنید.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت گذاری سیم‌کارت تشخیص نوع رند اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
ایرانسل
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سامانتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
آرین تل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
آپتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید