ارسال پیامک‌های تبلیغاتی در قالب سرویس هشدار بحران

ارسال پیامک‌های تبلیغاتی در قالب سرویس هشدار بحران

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، در حالی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلغاتی انبوه می‌کند و حتی قوانین سختی همچون ممنوعیت ارسال بیش از 500 پیامک در روز را وضع می‌کند، اما همچنان برخی اپراتورها از سیستم هشدار شرایط بحرانی سوءاستفاده کرده و از آن برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی استفاده کرده‌اند.

با بروز سیل در طی یک ماه اخیر وزارت ارتباطات برای اطلاع رسانی بهتر و سریع‌تر سرویس هشدار شرایط بحرانی را راه‌اندازی کرد، تا از آسیب‌های بیش‌تر هنگام وقوع بلایای طبیعی جلوگیری شود. اما متاسفانه بعد از گذشت چند روز مشترکین در فضای مجازی از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی در قالب سرویس هشدار شرایط بحرانی شکایت کردند!!

ارسال پیامک‌های تبلیغاتی در غالب سرویس هشدار بحران

این شکایت‌ها تا جایی پیش رفت که مشترکین از محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستند به مسئله پیش آمده رسیدگی کند، البته وزیر ارتباطات هم در پاسخ، تخلف صورت‌گرفته را تأیید کرد.

همان طور که می‌دانید وزارت ارتباطات برای کاهش ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم، شش شرکت را که اجازه دارند، در این حوزه فعالیت کنند را به اپراتورها معرفی کرد و اپراتورها اجازه یافتند زیرساخت‌های خود برای انتشار پیامک‌های انبوه را صرفاً در اختیار این شرکت‌ها قرار دهند.

بر همین اساس پس از بررسی مسئله ارسال پیامک‌های تبلیغاتی در قالب سرویس هشدار شرایط بحرانی، اپراتور متخلف یکی از شرکت‌های مذکور را مقصر معرفی کرد.

در این راستا، مجید حقی معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که برخی از مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، دایر بر این است که ارسال پیامک‌های تبلیغاتی باید مدیریت شود، گفت: اپراتورها در چرخه ارسال پیامک قرار می‌گیرند. آن‌ها از طرفی باید مطابق مصوبات کمیسیون از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی جلوگیری کنند و از طرف دیگر با توجه به موضوع حریم خصوصی، اشرافی به محتوا ندارند و نمی‌توانند محتوا را پیش از این‌که ارسال شود، بررسی کنند و اشرافی به این موضوع داشته باشند که محتوا تبلیغاتی است.

وی در خصوص برخورد با متخلفین و ارسال کنندگان پیامک‌های تبلیغاتی گفت: اگر پیامک تبلیغاتی توسط سرشماره‌های هویت‌دار و شناسنامه‌دار به کسانی ارسال شود که دریافت پیامک به سمت خودشان را بستند، حتماً تخلف است و ما با این موضوع به لحاظ پروانه‌ای و هر آنچه که به صورت قانون آمده، برخورد و جریمه می‌کنیم. البته این مانع از این نمی‌شود که مشترکان خودشان علیه این سرشماره‌ها شکایت کنند.

در کل به نظر می‌رسد هربار که رگولاتوری راه‌های ارسال پیامک‌های تبلیغاتی را کاهش می‌دهد باز هم اپراتورها روشی برای ارسال آن می‌یابند، بنابراین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید به دنبال راه حلی همیشگی و درست باشد تا دیگر با چنین مسائلی روبرو نشویم.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت گذاری سیم‌کارت تشخیص نوع رند اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
ایرانسل
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سامانتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
آرین تل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
آپتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید