اشتباه شرکت اریکسون و قطع میلیونها تلفن همراه در دنیا
به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، در روز پنج شنبه همزمان با تاریخ 15 آذر 97 به مدت 4 ساعت تلفنهای همراه هوشمند میلیونها کاربر در کشورهایی همچون انگلیس و ژاپن آفلاین شده و قابل استفاده نبود.
در ابتدا تصور شده بود که تنها اپراتور O2 انگستان و سافت بنک ژاپن دچار مشکل شده است، اما پس از بررسیهای انجام شده مشخص شد که علت اصلی مشکل منقضی شدن یکی از گواهیهای ارتباطی شرکت اریکسون بوده است و علاوه بر کشورهای ژاپن و انگلستان در 11 کشور دیگر نیز این مشکل رخ داده است.
در متن بیانیه سخنگو شرکت اریکسون این چنین گفت: علت اصلی مشکل منقضی شدن یکی از گواهیهای ارتباطی آن بوده و نرم افزاری که این مشکلات را ایجاد کرده کنار گذاشته میشود، همچنین سرویسهای شبکه مختل شده روز پنجشنبه برای اغلب کاربران به حالت عادی بازگشتهاند.
با وجود آن که پیش از این نیز شرکتهایی وجود داشتند که به دلیل منقضی شدن گواهیهایشان مشکلاتی را برای کاربران به وجود آوردهاند، اما این بار کارشناسان معتقدند که مشکل پیش آمده برای اریکسون کاملا قابل حل بود و این مسئله که مشکلات پی آمده صرفا به خاطر منقضی شدن گواهی رخ داده را میتوان به ضعف اریکسون در تعمیر و نگهداری زیرساختهایش نسبت داد.
گفتنی است علاوه بر اریکسون در سال 2013 میلادی سرویسهای اکس باکس لایو و آژور مایکروسافت به خاطر منقضی شدن گواهیهایشان از دسترس خارج شدند. در سال 2015 میلادی نیز کاربران اپ استور مک به خاطر منقضی شدن گواهی مربوط به تایید اپلیکیشنها مجبور به پاک کردن این اپ و نصب دوباره آن شدند.