افزایش 20 درصدی مواجه با حملات سایبری در یک سال گذشته‎

افزایش 20 درصدی مواجه با حملات سایبری در یک سال گذشته‎

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، زارع‌ پور اعلام کرده است که حملات سایبری DOS (حمله منع خدمت) و DDOS (حمله منبع خدمت توزیع‌ شده) به سرویس‌های کشور در سال گذشته تا 20 برابر افزایش یافته است.

در روز سیزدهم آبان در همایشی که به مناسبت بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل برگزار شد وزیر ارتباطات عیسی زارع‌پور از افزایش میزان حملات سایبری به کشور خبر داد و تاکید کرد که نقش پدافند غیرعامل برای مقابله با این نوع حملات بسیار اهمیت دارد.

در این مراسم زارع‌ پور در توضیح اهمیت پدافند غیرعامل به این صورت توضیح داد: «در شرایطی که مردم با مشکل قطعی یا کندی ارتباطات مواجه هستند و در کار خود با اختلال مواجه شده‌اند باید توجه ویژه‌ای به موضوع پدافند غیرعامل و آمادگی در برابر تهدیدات داشت و سطح آمادگی را از قبل در برابر تهدیدات بالا برد و رزمایش برگزار کرد. هرچند باید این طرح و برنامه‌ریزی هم مورد بررسی قرار بگیرد تا ببینیم در مواقع ضروری می‌تواند پاسخگوی شرایط باشد یا خیر».

براساس گفته‌های زارع‌پور به غیر از این اقدامات عمومی از سوی وزارت ارتباطات کارهای اساسی و ریشه‌ای نیز انجام شده است: «یکی از مهم‌ترین کارها راه‌اندازی و زیر بار رفتن صد در صد ترافیک کشور با سامانه مدیریت خدمات نام دامنه یا همان DNS است».

وی با اشاره به افزایش قابل توجه میزان حملات سایبری صورت‌ گرفته به سرویس‌های مختلف کشور گفت: «طی یک سال گذشته حجم حملات سایبری DOS (حمله منع خدمت) و DDOS (حمله منع خدمت توزیع‌ شده) 20 برابر افزایش داشته و هدف عمده این حملات کور ایجاد اختلال و از کار انداختن روند خدمت‌ رسانی کسب‌وکارها است که در برابر هدف پدافند غیرعامل یعنی تضمین ارائه خدمات به مردم قرار دارد».

همچنین وزیر ارتباطات عیسی زارع‌پور بر الزامی بودن همکاری وزارت ارتباطات با سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد.

به گفته او وزارت ارتباطات و سازمان‌های تابعه وظیفه دارند که مبتنی‌بر اسنادی که سازمان پدافند غیرعامل تصویب و مرکز ملی فضای مجازی ابلاغ می‌کند بتوانند تضمین کنند که ارائه خدمات کسب‌وکارها تداوم داشته تا حداکثر خدمت را با حداقل آسیب داشته باشند.

همچنین او در ادامه صحبت‌هایش افزود: «لازمه‌ی این کار همگرایی سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها است تا بتوانیم زیرساخت‌های لازم را تامین کنیم تا در زمان‌هایی که با بحران مواجه شدیم این تضمین را بدهیم که سرویس‌های خدمات‌ رسان تداوم پیدا کنند».

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت گذاری سیم‌کارت تشخیص نوع رند اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
ایرانسل
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سامانتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
آرین تل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
آپتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید