اپراتورها 2 هفته برای ساماندهی وضعیت خدمات ارزش افزوده فرصت دارند
به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، پیامکهای تبلیغاتی و خدمات ارزش افزوده یا VAS که در تمام دنیا به عنوان یکی از شاخصهای مهم درآمدی اپراتورها و ارائه سرویسهای مناسب و متنوع به کاربران به شمار میرود، اما در ایران به دلیل افزایش شرکتهای فعال در این حوزه و عدم توجه لازم اپراتورها، باعث شده است تا در برخی موارد مزاحمتهایی برای مشترکین تلفن همراه ایجاد شود.
به همین دلیل چند وقتی است که محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ساماندهی وضعیت پیامکهای تبلیغاتی و سرویسهای ارزش افزوده دستور داده است که اپراتورهای همراه اول و ایرانسل با ایجاد سامانه پیامکهای تبلیغاتی و مشاهده سرویسهای ارزش افزوده با شرکتهای خاطی برخورد کنند. حتی چندی پیش همراه اول به تعدادی از این شرکتها به دلیل شکایت کاربران مبنی بر مزاحمت، جریمه و نسبت به نحوه فعالیت آنها اخطار داد.
ابوذر مهرمنش، مدیر بخش ارزش افزوده همراه اول در همین خصوص در توییتی اعلام کرد که مدیران اپراتورهای همراه اول و ایرانسل به همراه مدیر بخش ارزش افزوده اپراتور با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جلسهای داشتند و وزیر نیز در این جلسه دغدغهها و توصیههایی به حق را مطرح کردند و دو هفتهای به اپراتورها برای ساماندهی وضعیت خدمات ارزش افزوده وقت داده شد.
حال باید دید با تمام این شرایط و مراقبتها تا چه اندازه موفق میشوند تا جلوی پیامکهای تبلیغاتی مزاحم را بگیرند.