با پیامک‌های تبلیغاتی چه کار باید کرد

با پیامک‌های تبلیغاتی چه کار باید کرد

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای نتیجه گیری بهتر و انتخاب بهترین راه در خصوص برخورد با مزاحمت‌های ناشی از پیامک‌های تبلیغاتی، نظرسنجی در صفحه توییتر خود انجام داد که پس از بررسی رای گیری به این نتیجه رسیدند که ایجاد محدودیت در تعداد پیام‌های ارسالی در روز، بیش‌ترین رای را کسب کرده است.

بسیاری از کسب و کارها برای تبلیغات خدمات خود از روش‌های کم خرج و ساده‌تری همچون ارسال پیامک‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند که متاسفانه نتیجه این روش از بازاریابی چیزی جز مزاحمت و شکایت مردم نمی‌باشد.

با پیامک‌های تبلیغاتی چه کار باید کرد؟

موضوع پیامک‌های تبلیغاتی و پیدا کردن راه حل مناسبی برای کنترل آن مدت‌ها و حتی سال‌هاست که مسوولین را درگیر خود کرده است، اما متاسفانه هنوز هم راه حل مناسب و کارآمدی برای حل آن بدست نیاوردند.

بسیاری از کسب و کارها چندین سیم کارت مختلف و حتی از شماره‌های شخصی برای ارسال پیامک تبلیغاتی استفاده می‌کنند، که این کار موجب می‌شود شرایط مسدود کردن شماره‌های شخصی فرآیندی سخت و زمان‌گیر شود و حتی اگر بتوان سرشماره‌های تبلیغاتی را مسدود کرد، این بار شماره‌های شخصی هستند که هر بار پیامکی را ارسال می‌کنند.

یکی از اقداماتی که رگولاتوری در برخورد با پیامک‌های تبلیغاتی انجام داد مسدود کردن شماره‌هایی است که تعداد زیادی پیامک ارسال می‌کنند. زمانی که افراد با این هدف سیم‌ کارت می‌گیرند، رگولاتوری آنها را شناسایی می‌کند. البته از آنجایی که گرفتن این سیم‌ کارت‌ها در جهت تبلیغات برای افراد منفعت دارد، آنها مرتب این کار را ادامه می‌دهند.

راه حل دیگری که می‌تواند به ساماندهی این شرایط کمک کند این است که طبق قوانین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات هیچ‌کس به هیچ عنوان نمی‌تواند سیم‌ کارت بدون هویت بگیرد یا بیش از 10 سیم‌ کارت به نام خود داشته باشد. حتی اگر کسی بخواهد به نام فرد دیگری سیم‌ کارت بگیرد، برای همه شماره‌ها پیامکی ارسال می‌شود که سیم‌ کارتی به نامش فعال شده، بنابراین این موضوع تقریبا مدیریت شده است.

با توجه به صحبت‌های حسین فلاح جوشقانی، این کسب‌وکارها، سیم‌ کارت ارزان‌قیمت می‌گیرند و تبلیغات می‌کنند که ما نیز برخورد می‌کنیم و آ‌نها را می‌بندیم، اما مطمئنا تا راهکار جایگزین تبلیغات برای آنها موجود نباشد، ادامه خواهند داد. ما به‌عنوان رگولاتوری قاعدتا نمی‌توانیم وارد محتوای این تبلیغات شویم اما براساس فرآیندهایی که وجود دارد، سیم ‌کارتی که پیامک یک‌طرفه و بیش از حد می‌فرستد را شناسایی و مسدود می‌کنیم که تا حدود زیادی هم این تبلیغات کنترل شده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت گذاری سیم‌کارت تشخیص نوع رند اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
ایرانسل
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سامانتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
آرین تل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
آپتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید