بهرهمندی بیش از 1 میلیون زائر کربلا از خدمات ایرانسل
به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، ایرانسل در پی مراسم اربعین و زیارت میلیون ها مسلمان از کربلا معلی با استفاده از تجربه سالهای گذشته خود توانست به بیش از 1 میلیون و 200 هزار زائر خدمات رومینگ بینالملل ارائه دهد، که این خدمات موجب افزایش 6 برابری استفاده از خدمات ویژه اینترنت رایگان و افزایش 2 برابری حجم استفاده از خدمات دیتا نسبت به ایام اربعین سال گذشته شده است.
از جمله اقداماتی که ایرانسل در ایام اربعین جهت تسهیل ارتباط برای زائرین انجام داده است شامل: بررسی و ایجاد پوشش و ظرفیت مناسب شبکههای 2G/3G/4G/WiFi در مسیرها و پایانههای مرزی مهران، شلمچه، چذابه و خسروی با توجه به پیش بینی حضور تعداد بسیار زیاد زائران در این نقاط، توسعه بیش از 400 درصدی ظرفیت ارتباطی رومینگ بینالملل خدمات مکالمه و دیتا با اپراتورهای عراقی از طریق پشتیبانی شرکت ارتباطات زیرساخت، ایجاد بستر ارتباطی برخط بین کارشناسان فنی ایرانسل و اپراتورهای عراقی به منظور پایش لحظه به لحظه پایداری و کیفیت حداکثری خدمات رومینگ بینالملل، ارائه اینترنت رایگان روزانه به میزان 10 مگا بایت برای هر زائر، ارائه پایینترین تعرفه برای تماس از عراق به ایران حتی درمقایسه با سیم کارتهای عراقی زِین و آسیاسل.
همچنین به رغم استفاده گسترده زائران از نرم افزارهای پیامرسان برای برقراری ارتباط، شبکه ایرانسل شاهد افزایش 40 درصدی میزان مکالمات نسبت به سال قبل بود و میزان استفاده از خدمات پیامک نسبت به سال قبل بیش از 7 درصد افزایش یافت.
نمایندگان ایرانسل که از 10 روز قبل از اربعین جهت راهنمایی و ارائه خدمات به زائرین در 11 نقطه از شهرهای نجف، کربلا و جاده نجف به کربلا به مدت 2 هفته مستقر شده بودند، به صورت 24 ساعته خدماتی از جمله انجام تنظیمات دیتای تلفن همراه و فعالسازی بستههای ویژه اربعین، تنظیمات رومینگ، تعویض سیم کارت و ارائه بسته بازگشت، فروش سیم کارت و شارژ و برقراری ارتباط رایگان برای زائرانی که به هر علتی خانواده خود را گم کرده و قادر به برقراری تماس نبودند را ارائه کردند.