بیانیه مبین نت و ایرانسل برای جبران خسارت مشترکین TD-LTE
به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، ایرانسل و مبین نت با هدف جبران اختلالات اخیری که در شبکه اینترنت ثابتشان (TD-LTE) به وجود آمده بود به مشترکین TD-LTE خود چندین گیگ اینترنت هدیه دادند.
از ساعات پایانی 19 شهریورماه 97، خبرهای مختلفی از دشواری دسترسی کاربران مبین نت و ایرانسل، به اینترنت TD- LTE موجب نارضایتی کاربران اینترنت بی سیم ثابت شده بود. در مشاهده تنظیمات مودم، قطع و وصل شدن مداوم از آنتن و ظاهر شدن پارامترها به صورت لحظهای اولین نکتهای بود که به چشم میخورد. گویی مودم تمام توان خود را برای اتصال به آنتن به کار میگیرد اما در یک لحظه پارامترهای ظاهرشده مجدداً قطع میشوند.
ظاهرا جریان نشان میداد که مسئله درحال رفع شدن باشد تا این که در اواخر روز 20 شهریور مجدداً اینترنت مشترکین این بار با وسعت بیشتری در شهر تهران و برخی از شهرهای حومه قطع شد. این بار مبین نت با صدور بیانیهای و انتشار آن در تمام شبکههای اجتماعی و رسانهها صراحتاً اعلام کرد این اشکال درون شبکه اپراتوری نیست و اتفاقات خارج از آن باعث این اختلال شده است.
پس از آن که مبین نت نسبت به قطع شبکه اینترنت خود واکنش نشان داد ایرانسل همچنان سکوت اختیار کرده بود که این موضوع یا به دلیل کمتر بودن تعداد مشترکین TD-LTE ایرانسل نسبت به مبین نت است یا مشترکین این اپراتور کمتر تحت تأثیر قرار گرفته بودند!!
هدیه مبین نت جهت جبران خسارت مشترکین اینترنت TD-LTE
مبین نت در راستای جلب رضایت مشترکین خود، حداکثر زمان یعنی چهار روز را ملاک جبران قرار داده و به هریک از مشترکینی که دچار اختلال در استفاده از اینترنت شدهاند، فارغ از زمانهای قطعی و وصلی، یک طرح 4 روزه با حجم 80 گیگابایت (40 گیگابایت روزانه + 40 گیگابایت شبانه) اختصاص داده است.
این طرح در بانک هدایای حساب کاربری مشترکین ذخیرهشده و پس از پایان طرح فعلی قابلیت فعالسازی خواهد داشت. بنابراین لازم است مشترکین در زمانی نسبت به فعالسازی این هدیه اقدام کنند، که طرح فعلی آنها به اتمام رسیده باشد. چرا که طرح هدیه، جایگزین طرح قبلی خواهد شد. بدیهی است پس از پایان طرح هدیه مشترکین میتوانند هر طرحی که تمایل دارند را انتخاب نمایند.
هدیه ایرانسل جهت جبران خسارت مشترکین اینترنت TD-LTE
با توجه به رفع اختلال در شبکه اینترنت ثابت (TD-LTE)، ایرانسل به مشترکین خود بسته 2 گیگابایتی 7 روزه هدیه داد. در ابتدا ایرانسل همزمان با اختلالات ایجاد شده طی پیامی به مشترکان اینترنت ثابت خود اعلام کرده بود: منشا اختلالات به وجود آمده در برخی از سایتهای سرویس اینترنت نسل 4 ثابت TD-LTE در تهران، خارج از شبکه ایرانسل است."
مشترکان ایرانسل میتوانند از 2 گیگ اینترنت ثابت هفتگی بابت این اختلال به وجود آمده بهره بگیرند و جهت اتصال مجدد به شبکه باید مودم خود را یک بار خاموش و مجددا روشن کنند.