ثبت 3700 شکایت در سامانه 195
به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، با توجه به 3700 شکایتی که در فروردین ماه 98 در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی یا 195 به ثبت رسیده است، بیشترین شکایت و نارضایتیهای کاربران مربوط به بخش اینترنت بوده است.
سامانه 195 از آذرماه سال 1392 به دستور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای افزایش رضایت مشتریان و رسیدگی به شکایتهای آنها از طریق سایت www.195.ir یا تماس با تلفن گویا 195 راهاندازی شد.
در حال حاضر مشترکین میتوانند در حوزههای اینترنت، تلفن همراه، تلفن ثابت، خدمات پستی، تشعشعات، خدمات ارزش افزوده و دفاتر پیشخوان دولت، شکایتهای خود را به سامانه 195 برسانند.
حال طبق بررسیهای انجام شده، در فروردین ماه امسال، 3 هزار و 702 شکایت در این 7 حوزه کاری به ثبت رسیده است، که بیشترین شکایت در حوزه اینترنت و کمترین شکایت مربوط به حوزه پست میباشد.
در کل از میان شکایتهای ثبت شده در سامانه 195، 1811 شکایت مربوط به اینترنت، 1234 شکایت مربوط به تلفن همراه، 545 شکایت مربوط به تلفن ثابت و 49 شکایت از تشعشعات بوده است، علاوه بر این از میان تعداد شکایتهای ثبت شده، 3011 شکایت از طریق سایت و 691 شکایت نیز از طریق مرکز تماس 195 به ثبت رسیده است.
گفتنی است که رگولاتوری یکی از دلایل تعداد کم شکایتهای ثبت شده در حوزه پست را عدم شناخت سامانه 195 به عنوان مرکز ثبت و رسیدگی شکایت در دفاتر پستی عنوان کرد.
شایان ذکر است بیشترین میزان شکایت در حوزه تلفن همراه از 3 اپراتور نیز به عدم آنتن دهی شبکه 3G و 4G، قبض و صورتحساب و پاسخگویی نامطلوب مرکز تماس عنوان شده است، همچنین شکایت مشترکان از خدمات تلفن ثابت نیز به عدم پاسخگویی مطلوب به مشترکان باز میگردد، حتی در حوزه اینترنت، بیشترین شکایت کاربران از شرکتهای مرتبط، مربوط به قرارداد مشترکان در زمینه عدم جمع آوری سرویس و کیفیت سرعت، بستههای اینترنتی و عدم اطلاع مشترکان از فعال سازی، سرعت پایین ارسال و دریافت دیتا و نیز کم فروشی بستههای اینترنتی است.