حذف اطلاعات گوشی اندرویدی سرقت‌ شده

حذف اطلاعات گوشی اندرویدی سرقت‌ شده

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، افرادی که گوشی آن‌ها به سرقت می‌رود و یا گوشی خود را گم می‌کنند و از فاش شدن اطلاعات شخصی که در دستگاه وجود دارد نگران می‌شوند بهترین راه جلوگیری حذف سریع اطلاعات موجود در گوشی است.

بر اساس آماری در زمستان سال 1400 توسط پلیس تهران اعلام شده، روزانه بیش از 160 مورد سرقت گوشی همراه در پایتخت گزارش می‌شود. علاوه بر اینکه با توجه به بالا رفتن قیمت گوشی‌ها احتمالا جایگزینی آن برای صاحب گوشی بسیار سخت خواهد بود اما بسیاری از این گوشی‌های سرقت‌شده اطلاعات شخصی مهمی دارند که همین موضوع موجب نگرانی صاحب گوشی می‌شود زیرا ممکن است فاش شدن آن‌ها نیز عواقب بسیار بدی را برای صاحب گوشی همراه داشته باشد.

اطلاعات شخصی موجود در گوشی به‌سرقت‌رفته شامل مدارک، فیلم و عکس‌های شخصی، تاریخچه مکالمه و اطلاعات مخاطبین صاحب گوشی می‌شود که این شرایط را برای سارق به وجود می‌آورد تا به وسیله این اطلاعات صاحب گوشی مورد تهدید قرار دهد.

حذف اطلاعات گوش یکی از راه‌های جلوگیری از به خطر افتادن اطلاعات گوشی دزدیده‌ شده از راه دور است.

برای پاک کردن اطلاعات گوشی لازم است اقدامات قبل از وقوع حادثه را انجام دهید البته اقداماتی که توصیه می‌شود تمامی کاربران از انجام دادن آن‌ها غافل نشوند.

فعال کردن سرویس Find My Device

سرویس Find My Device برای ردیابی گوشی‌های اندرویدی گم شده مورد استفاده قرار میگیرد که به واسطه گوگل به کاربران معرفی شده و در گوشی‌های اندرویدی که از سرویس‌های گوگل پشتیبانی می‌کنند، وجود دارد.

در صورت گم شدن گوشی با استفاده از سرویس Find My Device و به شرط فعال بودن موقعیت مکانی (Location) و اینترنت می‌توان اطلاعات موجود در گوشی را حذف کرد. همچنین علاوه بر حذف اطلاعات این امکان وجود دارد تا از راه دور بتوانید گوشی خود را قفل کرده و یا آن را ردیابی کنید.

این قابلیت به‌طور پیش‌فرض در تمام تبلت‌ها و گوشی‌های اندرویدی موجود است؛ اما ممکن است غیرفعال شده باشد.

به منظور فعال کردن سرویس Find My Device، لازم است ابتدا وارد بخش تنظیمات گوشی شوید و از قسمت Security & Location گزینه Find My Device را پیدا کنید.

البته ممکن است سرویس Find My Device در قسمت‌های دیگر بخش تنظیمات گوشی شما قرار گرفته باشد؛ توصیه ما این است در بخش جست‌وجوی تنظیمات عبارت Find My Device را وارد کرده و آن را پیدا کنید.

به منظور فعال کردن Find My Device در گوشی اندروید لازم نیست کار خاصی انجام دهید و اگر اکانت گوگل شما در گوشی ثبت شده است می‌توانید با مراجعه به بخش Find My Device، اقدام به فعال یا غیر فعال کردن آن کنید.

اپلیکیشن اندروید و نسخه وب Find My Device را هم می‌توانید از آن صفحه دانلود و استفاده کنید.

حذف اطلاعات گوشی گم شده در Find My Device گوگل

ممکن است در مواقعی برای شما پیش بیاید که از موقعیت مکانی گوشی اطلاع داشته باشید اما قصد پاک کردن اطلاعات گوشی را نداشته باشید.

اگر از فعال بودن سرویس Find My Device در گوشی خود اطمینان دارید به منظور حذف کردن اطلاعات گوشی لازم است مراحل زیر را طی کنید:

گام اول:

وارد شدن به وب سایت Find My Device

گام دوم:

دسترسی به گوشی گم شده

گام سوم:

اقدام به حذف اطلاعات گوشی گم شده

*نکته‌ای که لازم است در اینجا به آن توجه داشته باشید این است که بعد از حذف اطلاعات گوشی، امکان ردیابی گوشی از طریق Find My Device غیرفعال می‌شود.

آیا فرمت کردن گوشی از راه دور بدون بازگشت است؟

امروزه بیشتر دستگاه‌های اندرویدی برای رمزگذاری اطلاعات از پروتکل Full Disk Encryption (FDE) یا File-Based Encryption (FBE) استفاده می‌کنند.

پروتکل FDE با رمزگذاری کامل بر روی دیسک باعث می‌شود تا امنیت اطلاعات شما تا حد قابل توجه‌ای افزایش پیدا کند و بازیابی و رمزگشایی آن توسط افرادی که دسترسی کاملی روی محتوا ندارند

بسیار سخت و دشوار است. همچنین پروتکل FBE هم با رمزگذاری روی فایل‌های ذخیره‌شده در دستگاه موجب تامین امنیت داده‌ها می‌شود.

دستور TRIM هم در بسیاری از گوشی‌های امروزی توسط هارد گوشی انجام می‌شود که با حذف دائمی اطلاعات پاک شده در گوشی و باعث سخت‌تر شدن بازگردانی اطلاعات حذف‌ شده کمک می‌کند.

بهترین روش پاک کردن حافظه گوشی از راه دور

کاربران نتیجه بهتری از حذف اطلاعات گوشی گم شده توسط سرویس Find My Device دارند؛ به این دلیل که این سرویس عملکرد بهتری در هماهنگی با گوشی اندرویدی دارد و همین موجب شده تا کاربران از آن راضی باشند.

سرویس دیگری به اسم AndroidLost به منظور حذف اطلاعات گوشی و ردیابی خارج از دسترس وجود داشت که نرم‌افزار آن از فروشگاه گوگل پلی حذف شده است.

به شما کاربران عزیز پیشنهاد می‌شود به نکات گفته‌ شده در این مطلب توجه داشته باشید و قبل از وقوع حادثه، اقدام به فعال‌سازی قابلیت Find My Device در گوشی خود کنید تا اگر به هر دلیلی گوشی خود را گم کردید یا دزدیده شد، قبل از اینکه سارق به اطلاعات آن دست پیدا کند، آن‌ها را پاک کنید.

همچنین سعی کنید در مکان‌های شلوغ و مشکوک موقعیت مکانی و اینترنت گوشی خود را فعال کنید تا اگر گوشی شما گم شد یا به سرقت رفت از طریق سرویس Google Find My Device آن را ردیابی کنید.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت گذاری سیم‌کارت تشخیص نوع رند اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت ایرانسل
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت رایتل
سامانتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت سامانتل
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت شاتل موبایل
آرین تل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت آرین تل
آپتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سیم‌کارت آپتل