دریافتکنندگان پیامکهای تبلیغاتی از اپراتورها بسته تشویقی میگیرند
به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، با توجه به این که موضوع پیامکهای تبلیغاتی از معضلات مهم این روزهای مشترکین تلفن همراه به شمار میرود کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات، چند ماهی است که به فکر حل این مشکل افتاده است.
پس از آخرین مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات که بر اساس آن به هر مشترک تلفن همراه یک پنل کاربری تعلق میگیرد تا بتواند بر اساس آن پیامکهایی را که علاقهمند به دریافت آنها است انتخاب کند، این بار حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی از طراحی سامانهای خبر داد که با اجرای آن، اپراتورها ملزم میشوند به مشترکانی که از سیم کارتهای شخصی پیامک تبلیغاتی دریافت میکنند، بسته تشویقی ارایه کنند.
با توجه به گفتههای جوشقانی از آنجایی که بیشتر پیامکهای تبلیغاتی توسط خطوط شخصی ارسال میشود اپراتورهای تلفن همراه کشور موظفند با رفتار شناسی صاحبان سیم کارتهای ارسال کننده تبلیغات را شناسایی کنند، تا اقدامات لازم برای برخورد با آنها انجام شود.
معاون وزیرارتباطات به مصوبه 270 کمیسیون تنظیم مقررات که ارسال پیامک را تنها با کسب رضایت مشتری مجاز دانسته است، اشاره کرد و از طراحی سامانهای توسط اپراتورهای تلفن همراه خبر داد که براساس آن افرادی که تمایل به دریافت پیامکهای تبلیغاتی دارند با مراجعه به این سامانه و ثبت نام در دریافت پیامک تبلیغاتی، بستههای تشویقی دریافت خواهند کرد.
جوشقانی در ادامه گفت: ارسال پیامک تبلیغاتی از یک سرشماره به معنی آن نیست که اپراتور مربوطه اقدام به ارسال پیامک کرده است، بلکه برخی افراد از سرویسی که توسط آن اپراتور ارائه شده است سوء استفاده کردهاند.
در حال حاضر اپراتورها تنها پیامهای خدمات خود را برای مشترکان ارسال میکنند و از ارسال پیامک برای افرادی که اقدام به مسدودسازی دریافت پیامک تبلیغاتی کردهاند، خودداری میکنند. از آنجایی که در صورت رعایت نکردن موارد ذکر شده با اپراتورها به شدت برخورد میشود، به همین دلیل در همه شرایط قوانین مربوط به ارسال پیامک تبلیغاتی را رعایت میکنند.
در پایان، معاون وزیر ارتباطات و اطلاعات از ثبت روزانه 300 شکایت در سامانه 195 خبر داد و گفت: اگر محرز شود یک پیامک تبلیغاتی برای کاربران موجب مزاحمت شده است، آن شماره را فیلتر میکنیم. حتی چند وقت پیش سرشمارهای از یکی از اپراتورها با آنکه پیامکهای مناسبی را ارسال میکرد مسدود شد، زیرا اپراتورها در قالب پیامکهای ارسالی فقط باید در زمینه مسائل مرتبط با خود اطلاعرسانی کنند.