راهاندازی سامانه انتخاب پیامکهای تبلیغاتی تا 2 ماه دیگر
به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، با توجه به شکایتهای مختلف مشترکین در خصوص پیامکهای تبلیغاتی که موجب مزاحمت میشود، اپراتورهای تلفن همراه باید به صورت یکسان از طریق یک سامانه واحد، خدمات پیامکی خود را به مشترکین تلفن همراه اعلام کنند، تا مشترکین در صورت تمایل این دسته از خدمات را دریافت کنند.
با توجه به گفتههای حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات با تصویب مصوبهای به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تکلیف کرده است که چارچوب راهاندازی سامانه یکپارچه ارائه این خدمات را تعیین کند.
شایان ذکر است از آنجایی که تکلیف سامانه انتخاب پیامکهای انبوه و ارزش افزوده تا 3 روز دیگر به اپراتورها اعلام میشود، پس این سامانه تا پایان فروردین ماه راهاندازی شده و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
در این سامانه ابتدا از مشترک اجازه گرفته میشود که آیا تمایلی به دریافت پیامکهای تبلیغاتی دارد یا خیر و اینکه تمایل دارد در چه دسته و موضوعی پیامک تبلیغاتی و ارزش افزوده دریافت کند.
حال مشترکین با شمارهگیری عدد 800 میتوانند پیامکهای تبلیغاتی را قطع کنند، یا از طریق شماره 195 پیامکهای ناخواسته و مزاحم خود را به صورت موردی به سامانه رگولاتوری گزارش دهند. حتی امکان اعلام شکایت از سامانه رسیدگی به شکایات 195 نیز وجود دارد.