راه اندازی سامانه جدیدی جهت صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ICT روستایی
به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند و به نقل از مهرداد ویسی مدیرکل صدور پروانه خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات، سامانه جدیدی جهت تسریع در صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی از ابتدای اسفندماه سال جاری با هدف افزایش رضایت مندی مشترکین، کاهش سفرهای شهری و بین شهری متقاضیان، بدون نیاز به مراجعه حضوری مکرر و یا ارسال فیزیکی مدارک و مستندات راه اندازی شد.
ویسی در ادامه چنین توضیح داد: تمامی دفاتری که پیش از ابلاغ مصوبه هیات وزیران در تاریخ بیست و پنجم آبان 96 با عناوین مختلف از دستگاههای اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری، مجوز فعالیت دریافت کرده و فعال بودهاند، در صورتی که تا پایان سال جاری درخواست خود را برای تبدیل به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و یا دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستائی به رگولاتوری ارائه کنند مشمول پرداخت حق امتیاز صدور پروانه نمیشوند.
وی تاکید کرد: ویسی تاکید کرد: معافیت پرداخت حق امتیاز صرفاً برای دفاتری است که تا پایان اسفند 98 برای تبدیل به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و یا دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستائی اقدام میکنند و درخواستهائی که پس از این مهلت زمانی به رگولاتوری ارسال میشود به عنوان درخواست پروانه جدید تلقی شده و براساس ماده 5 مصوبه 3-289 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره "اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستائی" مشمول پرداخت حق امتیاز صدور پروانه میشوند.
توجه داشته باشید متقاضیان میتوانند برای صدور یا تجدید پروانه دفاتر خود به پایگاه اینترنتی رگولاتوری به آدرس www.cra.ir بخش خدمات/صدور پروانه ارائه خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات/صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات/ورود به سامانه مراجعه کنند.