روش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا
در صورتی که تلفن همراه نیاز به تعمیر داشته باشد ممکن است به هر دلیل شناسه IMEI آن پس از تعمیر تغییر کنید. در این صورت نیاز هست از طریق سامانه همتا شناسه جدید دریافت شود تا شناسه بعد از تعمیر جایگزین شناسه قبل از تعمیر شده و فرایند ثبت تعمیری انجام شود.
باید توجه نمایید که کد IMEI برای هر دستگاه متفاوت میباشد، که بهوسیله آن میتوان گوشیهای گم شده و یا سرقت شده را پیگیری کرد. هدف اصلی این طرح مبارزه با قاچاق گوشی تلفن همراه و جلوگیری از ورود دستگاههای تقلبی به کشور میباشد که تا حد زیادی هم موفقیت همراه بوده است.
در صورتی که گوشی تلفن همراه خود را تعمیر کنید ممکن است کد IMEI آن تغییر کند البته بدیهی است که مشخصات فنی مانند مدل دستگاه، ظرفیت و یا رنگ آن تغییری نخواهد کرد. اگر به تعمیرکار خود برای بازگرداندن شناسه دسترسی نداشته باشید باید در سامانه همتا فرایند ثبت تعمیری انجام دهید. البته فقط درصورتی شناسه IMEI دستگاه در کارتابل نمایش داده میشود که دستگاه فعالسازی شده باشد و تحت مالکیت قطعی سیمکارت شما قرار گرفته باشد در این صورت امکان انجام فرآیند ثبت تعمیری روی آن شناسه IMEI وجود دارد.
ثبت گوشی تعمیری در سامانه همتا
ابتدا نیاز هست به سایت سامانه همتا مراجعه نمایید و با وارد کردن اطلاعات وارد پنل کاربری شوید (فرایند ثبت تعمیری فقط برای افرادی که از قبل ثبت نام کرده اند و ورود آنها از طریق کد ملی میباشد فعال است) پس از انتخاب گزینه ثبت گوشی تعمیراتی صفحه جدید باز میشود که باید روی دکمه ایجاد کلیک شود و دستگاه مورد نظر خود را اتنخاب نمایید. در این مرحله میتوانید IMEI جدید دستگاه تعمیر شده را وارد کنید و در آخر ثبت نمایید تا در صورت صحت اطلاعات تایید شده و درخواست به مدت 4 روز بررسی میشود در این فرایند هیچ هزینهای از کاربر بابت تعویض و جایگزینی شناسه دریافت نمیشود.
نکته مهم: در صورتی که در همتا نتوانستید فرایند ثبت تعمیری را با موفقیت انجام دهید، باید به تعمیرکارتان مراجعه کنید تا شناسه IMEI های قبل از تعمیر را روی دستگاهتان بازگرداند، اما جهت اطمینان می توانید مشکل را با کارشناسان سامانه همتا مطرح نمایید.