رگولاتوری: ارسال پیامکهای تبلیغاتی کاهش یافته است
به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، یکی از راههای مقابله با پیامکهای تبلیغاتی شکایت به سامانه و معرفی شمارههای فرستنده بود. راهی که اگر چه موثر بود اما نمیتوانست پیشگیرنده باشد، به همین دلیل تصمیم بر آن شد که جلوی ارسال پیامکهای تبلیغاتی از همان ابتدا و توسط اپراتورها گرفته شود.
تقریبا چند ماهی از شروع طرح مسدودسازی شمارههای موبایل ارسال کننده پیامکهای انبوه به مشترکان میگذرد و با توجه به این که مشترکین شمارههای مزاحم را به سامانههای 195 و 800 گزارش میدهند، آخرین بررسیها نشان میدهد که طی 4 ماه اخیر میزان ارسال پیامکهای تبلیغاتی و ارزش افزوده ناخواسته، کاهش یافته است.
با توجه به بررسیهای انجام شده اکثر شمارههای مزاحم مربوط به شمارههای شخصی میباشد که پیامکهای انبوه ارسال میکنند. بر همین اساس معاون رگولاتوری با تاکید بر این که مسدودسازی شمارههای شخصی که مبادرت به ارسال پیام انبوه میکنند همچنان ادامه دارد و برای مقابله با این کاربران راهکارهای جدید نظارتی درنظر گرفتهایم، افزود: متاسفانه در طول زمان، این کاربران خطوط خود را تغییر داده و یا رفتار تجاری خود را تغییر میدهند، اما با این وجود ما نیز رفتار نظارتی خود را با آنها مطابقت داده و در کمترین زمان ممکن، این شمارهها را شناسایی کرده و با آنها برخورد میکنیم.
با توجه به صحبتهای معاون رگولاتوری قرار است برای کنترل بهتر پیامکهای مزاحم و قطع شمارههای مربوطه زودی اپراتورهای تلفن همراه، پنل کاربری ویژه هر مشترک تلفن همراه را راهاندازی کنند تا مدیریت دریافت پیامک در اختیار مشترک باشد.
مشترکین اپراتورهای مختلف میتوانند با استفاده از این پنل کاربری در مورد دریافت یا عدم دریافت پیامکهای تبلیغاتی از شمارههای مختلف تصمیم بگیرند. این پنل کاربری از نوع اپلیکیشن و یا وب خواهد بود که به مشترک اختصاص مییابد تا بتواند مسیر ورود پیامکهای لازم را باز و پیامکهای مزاحم را مسدود کند.