زیاندهی بخش تلفن ثابت مخابرات
به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند، مدیر عامل شرکت مخابرات یکی از مشکلات شرکت مخابرات را ثابت بودن تعرفهها با وجود رشد نرخ ارز و تورم دانست که باعث از بین رفتن توازن درآمد و هزینهها در این شرکت شده است.
مدیر عامل شرکت مخابرات بیان کرد از طریق سرمایهگذاری توانسته است از بروز شرایط بحرانی جلوگیری کند ولی مخابرات در شرایط سختی قرار دارد با توجه به اینکه مخابرات شرکتی بورسی است و تمام صورتهای مالی ما در کدال قرار دارد و رفتن به سمت زیان دهی کاملا مشهود است.
سلطانی در رابطه با زیاندهی شرکت مخابرات بیان کرد: مطالبات سنواتی از نهادها و سازمان های دولتی، برخی مصوبات و عدم تغیر تعرفهها از جمله مسایلی است که مخابرات با آن مواجه است و با همه توان و قدرت سعی در ایجاد توازن اقتصادی در صنعت مخابرات و محافظت از آن را دارد. در این 12 سال مخابرات 60 هزار میلیارد تومان به دولت پرداخت کرده است. با وجود این مسائل حدود 50 هزار میلیاردتومان درحوزه توسعه، توسط شرکت مخابرات سرمایه گذاری شده است.
بالاتر بودن هزینهها نسبت به درآمد در این شرکت باعث تاخیر در تهیه و تامین تجهیزات نگهداری شبکه شده است که از نیازهای ضروری است و مردم به آن احتیاج دارند. وی در ادامه افزود اگر درآمدی در شرکت مخابرات نداشته باشیم نوسازی و بازسازی در شبکه مخابرات را شاهد نخواهیم بود و نهایتا ارائه خدمات افت میکند و مطلوبیت خود را از دست میدهد و زمان رفع خرابیها بالا میرود و کیفیت شبکه افت میکند.
مجید سلطانی در ادامه بیان کرد: با تمام مدارک و صورتهایی که مورد تایید حسابرسی است، موارد را به سازمان تنظیم ارائه دادیم و بحث خدمت در بحث تلفن ثابت با شورای رقابت مطرح و مدارک بررسی شد و حرف ما در بحث زیاندهی مورد پذیرش شورای رقابت قرار گرفت و این شورا فرمول اخذ حداقل هزینه نگهداری خط تلفن را برای مخابرات مصوب کرد و خرداد 1400 به سازمان تنظیم و ما ابلاغ کرد، بنابراین موضوع کارشناسی شده و مورد تایید شورای رقابت قرار گرفته است.
مدیر عامل شرکت مخابرات مدل پیشنهادی تعرفه گذاری جدید را مشوقی برای کاربران دانست که باعث ارتقا خدمات نیز میشود در این مدل برای یک منزل در منطقهای جغرافیایی عددی ثابت مشخص شود، مشوق این است که مکالمه در داخل شبکه مخابرات تا عدد X برای مشترک رایگان میشود.
مشترکان تلفن ثابت هم استفادهای از خطوط ثابت دارند و هم بهره برداری از خط ثابت، امتیازی برای آنها تلقی میشود؛ عدد هزینه نگهداری مصوب با توجه به اقلیم متفاوت است و مکالمه در داخل شبکه برای مشترک رایگان خواهد بود.