سرانجام ساماندهی پیامکهای تبلیغاتی توسط رگولاتوری
به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، معضل پیامکهای تبلیغاتی ناخواسته و مزاحمتهایی که در پی آن برای مشترکان ایجاد میشود از جمله مشکلاتی است که این روزها بسیاری از کاربران تلفنهمراه با آن روبرو هستند.
چندی پیش محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از لزوم ایجاد سامانهای برای دریافت گزارش و شکایتهای ناشی از مزاحمتهای پیامک تبلیغاتی سخن گفت. حال در راستای این موضوع حسین فلاح جوشقانی سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور از ساماندهی پیامکهای تبلیغاتی با شمارههای شخصی تا پایان مهرماه سال جاری خبر میدهد.
با توجه به گفتههای وی پیامکهای تبلیغاتی که برای تلفنهای همراه با سرشمارههای مختلف ارسال میشوند به وسیله سامانه #800* سازماندهی شدهاند. سامانه 800 پیامکهای تبلیغاتی ارسالی از سرشماره CP ها (ارائه دهندگان خدمات پیامکی) را مدیریت میکند، به این معنی که اعمالی از قبیل استعلام وضعیت، قطع پیامکهای تبلیغاتی با ارزش افزوده و وصل آن را انجام میدهد.
جوشقانی بعد از صحبتهای وزیر ارتباطات در مورد لزوم احترام به حریم خصوصی مردم توسط کسبوکارهای خصوصی، از بررسی شیوه تبلیغات پیامکی این بخش از جامعه توسط رگولاتوری سخن گفت و به ایجاد سامانهای با توانایی حق انتخاب توسط مشتریان در دریافت یا عدم دریافت پیامهای کوتاه تبلیغاتی تاکید کرد.
سرپرست رگولاتوری در مورد دستور وزیر ارتباطات در راستای راهاندازی یک سامانه جدید برای پیگیری شکایات کاربران از پیامکهای ناخواسته، این چنین گفت: این موضوع مربوط به ارتقا سامانه دریافت شکایت 195 است که با توجه به بازخوردهایی که از اجرای سامانههای قبلی حاصل شده، در این سامانه سعی خواهد شد کسب و کارهای جدید مورد توجه قرار گیرند، و در پایان جوشقانی از تدوین و ارسال قوانین مربوط به این حوزه به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خبر داد.