سمینار تحول دیجیتال و صنعت مخابرات ایران برگزار شد

سمینار تحول دیجیتال و صنعت مخابرات ایران برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، با توجه به آغاز هفته دیجیتال، سمینارها و نشست‌های تخصصی متعددی با محوریت سه موضوع تحول دیجیتال در صنعت مخابرات ایران، هوشمندسازی و فناوری‌های نوین مانند اینترنت اشیاء و بلاکچِین و روش‌های پارتنرشیپِ استارتاپ‌ها با شرکت‌های بزرگ از تاریخ 17 تا 21 آذر 97 برگزار می‌شود.

اولین سمینار از هفته دیجیتال، سمینار تخصصی "تحول دیجیتال و صنعت مخابرات ایران" بود که امروز 17 آذرماه 97 در سالن همایش‌های شهیدقندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و  فناوری اطلاعات، حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتبطات رادیویی، نسترن محسنی معاون امور رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حمیدرضا نیکوفر قائم مقام مدیر عامل همراه اول، محمدمهدی عطوفی مدیر عامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل، مهدی روحانی نژاد مدیر فروم اینترنت اشیاء ایران، نیما نامداری معاون توسعه و نوآوری شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا، محمدعلی یوسفی زاده مدیر عامل آسیاتک، حسین ریاضی مدیر عامل شرکت ارتباطات مبین نت، مهدی عرب زاده یکتا مشاور شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران، پیام گوران عضو هیات مدیره شرکت آیو، فرید ادریسیان مدیر عامل کارانوبین از جمله کسانی بودند که در این همایش شرکت کردند.

سمینار تحول دیجیتال و صنعت مخابرات ایران برگزار شد

از جمله مسائلی که در سمینار تحول دیجیتال و صنعت مخابرات ایران به آن پرداخته می‌شود، شامل موا زیر است:

  • سهم بازار خدمات دیجیتالی از درآمد اپراتورهای مخابراتی در پنج سال آتی
  • بررسی و تحلیل وضعیت کنونی ارایه سرویس‌ها و خدمات دیجیتالی مانند خدمات مکان محور و خدمات پرداخت در ایران
  • سهم بازار بازیگران جدید الورود مخابراتی کشور در توسعه خدمات دیجیتالی
  • آخرین تحولات در حوزه همگرایی شبکه‌های ثابت و سیار (FMC) در ارایه خدمات دیجیتالی
  • سهم بازار خدمات دیجیتالی از درآمد اپراتورهای مخابراتی در پنج سال آتی

مهدی روحانی نژاد به عنوان دبیر برگزاری رویداد هفته دیجیتال برگزیده شد

با توجه به گفته‌های مهدی روحانی نژاد دبیر برگزاری رویداد هفته دیجیتال ازآنجایی که تحول دیجیتالی بسیار مهم است و در تمامی بخش‌‌های اقتصادی کشور مطرح می‌شود بنابراین ما با کمک الگویی که از کشورهای دیگر گرفتیم، این رویداد را در ایران طراحی و برگزار می‌کنیم و این هفته برای اولین بار به نام هفته دیجیتال نام گذاری می‌شود.

روحانی نژاد هدف از برگزاری هفته دیجیتال را ایجاد تحول دیجیتال در حوزه‌های مختلف اقتصادی کشور عنوان کرد، زیرا تحول دیجیتال مختص یک صنعت نیست و مانند اسنپ و تپسی که در حوزه حمل و نقل یا دیجی کالا که در حوزه خرده‌فروشی فعالیت می‌کنند، امکان ایجاد تحول در حوزه ‌های دیگر را نیز دارد. 

وی افزود: در شرایط اقتصادی فعلی یکی از دغدغه‌های استارتاپ‌‌ها کمبود نقدینگی است و در این بخشی از هفته دیجیتال ایران به استارتاپ‌ها آموزش داده می‌‌شود که چگونه از طریق شرکت‌‌های بزرگ این حوزه توسعه خود را افزایش دهند.

حسین فلاح جوشقانی گفت: سازمان‌ها باید خود را برای تحول دیجیتال آماده کنند.

معاون وزیر ارتباطات و رئیس رگولاتوری در سمینار تحول دیجیتال و صنعت مخابرات ایران اعلام کرد تحول دیجیتال به معنی تغییر تکنولوژی و تغییر استراتژی است و سازمان تنظیم مقررات به عنوان نهاد قانون‌گذاری حوزه فناوری ارتباطات برای همپا شدن با این تحول، تغییر ساختار در این سازمان را آغاز کرده است.

سمینار تحول دیجیتال و صنعت مخابرات ایران برگزار شد

وی‌ در ادامه با بیان این‌که سازمان‌ها باید خود را برای تحول دیجیتال آماده کنند، اظهار کرد: تحول دیجیتال درواقع تحول سازمان‌ها در عصر دیجیتال است. استراتژی‌هایی که در این حوزه‌ها اتخاذ می‌کنیم، چه در حوزه سازمانی، چه شرکت‌های فناوری، چه تغییرات ارزش‌آفرینی و چه در حوزه‌های مالی و سرمایه‌گذاری که باید مبتنی بر تحول دیجیتال تغییر یابد.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این‌که لازمه تحول دیجیتالی استفاده‌ از ابزارهای دیجیتالی است اما در ادامه تحول سازمانی مورد نیاز است، افزود: این موضوع از سال 2012 در همه جای دنیا دنبال می‌شود. طبق آمار منتشره درمجموع جهانی اقتصاد، تحول دیجیتال یا دیجیتالی کردن سازمان‌ها در کشورهایی که تحول دیجیتال را دنبال کردند، موجب افزایش درآمد 9 درصدی می‌شود، هم‌چنین حجم بازاری که سازمان‌ها خود را بازطراحی کردند، افزایش 12 درصدی داشته و سودآوری شرکت‌ها هم افزایش 2 درصدی داشته است.

زجوشقانی توضیح داد از آنجایی که درامدها به سمت شرکت‌های OTT یا پیام رسان‌های اینترنتی می‌رود، درآمد اپراتورها در حال کاهش 50 درصدی است و برای آنکه این کمبود درامد را جبران کنند ما باید به سمت بازطراحی برویم و سازمانی‌های رگولاتوری هم باید به سمت تعامل با OTT ها بروند و نه تقابل با آنها.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید