عدم اطلاع‌رسانی اپراتورها در خصوص اتمام طرح‌های تشویقی و بسته‌های اینترنتی

عدم اطلاع‌رسانی اپراتورها در خصوص اتمام طرح‌های تشویقی و بسته‌های اینترنتی

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، از آنجایی که بسیاری از کاربران سیم کارت‌های اعتباری و دائم برای کاهش هزینه از بسته‌های اینترنتی استفاده می‌کنند، اپراتورها ملزم هستند تا هنگام اتمام بسته به کاربران اطلاع‌رسانی کنند، اما با این وجود به نظر می‌رسد این اطلاع‌رسانی از سوی برخی اپراتورها به‌درستی اعلام نشده و این موجب نارضایتی مشترکین شده است.

بسیاری از کاربرانی که از اینترنت خط خود استفاده می‌کنند ترجیح می‌دهند به جای استفاده از تعرفه آزاد بهترین طرح مدنظر خود را انتخاب کنند و آن را به مدت دلخواه بر روی سیم کارت خود فعال کنند. اما هنگامی که این طرح‌ها به اتمام می‌رسد هم برای صاحبین سیم کارت‌های اعتباری و هم دائمی استفاده از اینترنت اصلا مقرون به صرفه نیست.

به همین دلیل، آگاهی از زمان اتمام بسته اینترنتی اهمیت زیادی دارد، اما برخی کاربران مدعی‌اند که این موضوع در زمان مناسبی به آنها اطلاع‌رسانی نمی‌شود.

عدم اطلاع‌رسانی اپراتورها در خصوص اتمام طرح‌های تشویقی و بسته‌های اینترنتی

کاربران اعتباری که از بسته‌های اینترنتی استفاده می‌کنند، اگر پس از اتمام آن اطلاع‌سانی نشود می‌تواند موجب تمام شدن شارژ سیم کارت آنها شود. البته این موضوع برای کاربران سیم کارت‌های دائمی هزینه سنگین‌تری دارد، زیرا فرض کنید شما با تصور داشتن بسته اینترنت به هر میزان که می‌خواهید از اینترنت استفاده می‌کنید، اما هنگامی که قبض موبایل به دستتان رسید با هزینه بسیار زیادی روبرو می‌شوید که بیشتر آن مربوط به اینترنت است!!! البته در این لحظه شما چاره‌ای جز پرداخت مبلغ قبض ندارید. در صورتی که اگر پیامک اتمام طرح اینترنت در زمان مناسب‌تری به دستتان می‌رسید، شما می‌توانستید جلوی این ضرر را بگیرید.

طرح‌های تشویقی اینترنت از سال 95، هنگامی که کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مصوبه خود با کاهش 20 درصدی تعرفه اینترنت، سقف تعرفه خدمات داده تلفن همراه را برای سیم‌ کارت‌های دائمی به ازای هر کیلوبایت، 0.4 ریال و برای سیم‌ کارت‌های اعتباری  0.6 ریال تعیین کرد، آغاز شد.

شاید جالب باشد که بدانید در حال حاضر حدودا 80 درصد کاربران تلفن همراه از طرح‌های تشویقی و تخفیفی اپراتورها استفاده می‌کنند.

شکایت مشترکین از اطلاع‌رسانی ضعیف همراه اول در خصوص اتمام طرح های تشویقی و بسته‌های اینترنتی

در حالی که همراه اول به عنوان اپراتور اول کشور به شمار می‌رود، انتظار کاربران و مشترکین از این اپراتور بسیار بیش‌تر است.

برخی از کاربران این اپراتور مدعی هستند بسته‌های اینترنتی را برای خود فعال کرده و از قابلیت تمدید خودکار استفاده کرده‌اند اما بدون اطلاع‌رسانی به آنها، تمدید خودکار حذف شده و تنها پیامک‌هایی به آنها ارسال شده، که گفته می‌توانند بسته‌های جدید خریداری کنند.

این اتفاق در حالی رخ داده که کاربرانی که تمدید خودکار بسته‌های اینترنتی را فعال کردند انتظار تمام شدن بسته را نداشتند، و تنها وقتی با قبضی که حاوی مبلغ بالا بوده مواجه شدند، دریافتند بسته‌ اینترنتی برای آنها لغو شده است.

هرچند اپراتورها منکر چنین اتفاقاتی و عدم اطلاع‌رسانی به مشترکین هستند، اما نمی‌توان نقش آنها را در اطلاع‌رسانی این موضوع نادیده گرفت، زیرا در شرایطی که تعرفه‌ آزاد تفاوت قابل توجهی با بسته‌های اینترنتی دارد، عدم اطلاع‌رسانی به‌موقع و شفاف می‌تواند ضرر مالی زیادی برای کاربر داشته باشد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت گذاری سیم‌کارت تشخیص نوع رند اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
ایرانسل
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
سامانتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
آرین تل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
آپتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید