فرصت ۱۰ روزه ثبت کدملی برای سیم کارت
به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، در خبرهای سایت بارها به مشکلات سیم کارت های بی نام و نشان اشاره کرده ایم و حتی در خبری با همین عنوان ، گزارشی ویدیویی قرار دادیم که وضعیت ایران و افغانستان را در سیم کارت های بی نام و نشان نمایش می داد. در همین راستا مسئولین نظارتی و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، از چند ماه پیش به اپراتورهای تلفن همراه فرصت دادند تا تکلیف سیم کارت های بی نام و نشان را مشخص کنند. اپراتورها نیز با ارسال پیامک به کاربران در حال جمع آوری و تکمیل اطلاعات هستند.
این مسئله که از اهمیت ویژه ای نیز برخوردار است به خوبی در حال مدیریت است اما راه حل فعلی فقط به صورت مقطعی کارساز است و اپراتورهای تلفن همراه ، به خصوص سیم کارت های اعتباری باید راهکاری جامع تر در نظر بگیرند. در هر صورت ارسال کدملی برای سیم کارت هایی که نام و نشان مشخصی ندارند تا ۱۵ بهمن ماه الزامی است و در صورت عدم ارسال ، این سیم کارت ها قطع خواهند شد.
روش ارسال و ثبت کدملی
دو اپراتور بزرگ کشور یعنی همراه اول و ایرانسل طی ارسال پیامک های متعدد روش ثبت کدملی را به شکل های زیر اعلام کرده اند :
همراه اول
ارسال کدملی مالک سیم کارت بدون فاصله و خط تیره و به زبان لاتین به سامانه پیامکی "۸۹۸۰" ارسال شود.
ایرانسل
ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی "۲۷۲" و طی کردن مابقی مراحل که به صورت راهنمای برای شما ارسال می شود. همچنین ایرانسلی ها می توانند به صورت رایگان با شماره ۷۲۲ تماس بگیرند.
ویدیو خبر ثبت کدملی برای تمام سیم کارت ها