قطع 30 هزار سیم کارت ارسال کننده پیامکهای تبلیغاتی
به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، پیامکهای تبلیغاتی مدتها است که به عنوان یک مشکل اساسی برای بسیاری از مشترکین مزاحمت ایجاد کرده است. سازمان تنظیم مقررات نیز همواره به دنبال راه حلی برای ساماندهی به این بخش است.
حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به راهکارهای حل مشکل پیامکهای تبلیغاتی و ارزش افزوده عنوان کرد: مدتهاست که در حوزه پیامکهای تبلیغاتی در حال تعریف راهکار برای ساماندهی به این بخش هستیم و هم اکنون با ایجاد پنل کاربری، مشترکان میتوانند پیامکهای دلخواه تبلیغاتی را انتخاب کنند.
پنل کاربری در واقع یک روشی است تا کاربران از طریق آن بتوانند پیامکهایی که میخواهند دریافت کنند را از پیامکهای مزاحم جدا کنند. این پنل رسیدگی به شکایت و مسدودسازی پیامکهای مزاحم را بسیار راحت میکند.
همان طور که پیشتر نیز در این مورد صحبت شده است ارسال پیامک تبلیغاتی از طریق سیم کارتهای شخصی غیرقانونی است از این رو سازمان تنظیم مقررات برای جلوگیری از این مزاحمتها فعالسازی بیش از 10 سیم کارت به نام یک نفر را غیرممکن کرده است.
حتی به اپراتورها نیز تذکر داده شده است که با سرشماره آنها هیچ پیامک تبلیغاتی به مشترکین ارسال نشود. اگر اپراتوری خلاف این موضوع کار کند و با سرشماره خود و غیر از پیامک اطلاع رسانی حساب مشترک، پیامک دیگری به کاربران ارسال کند به آن رسیدگی خواهد شد.
با توجه به گفتههای جوشقانی موضوع حل و ساماندهی پیامکهای تبلیغاتی دارای چند بُعد است. باید بخشهای دیگر نیز کمک کنند تا برای کسب و کارهای مختلف، راهکارهای متفاوتی برای تبلیغات ایجاد شود. صرفا این که در حوزه پیامکهای تبلیغاتی و ارزش افزوده، طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی رفتار شود، کافی نیست.
شایان ذکر است در طی 3 ماه گذشته 30 هزار سیم کارت که پیامکهای تبلیغاتی ارسال میکردند مسدود شدهاند.
جوشقانی در پایان گفت: هماکنون موضوع رفتارشناسی ارسال کنندگان پیامک شخصی و نیز بررسی شکایت مردم از دریافت این پیامکها انجام میشود و امیدواریم با فراگیرتر شدن پنل کاربری، شاهد کاهش شکایات مردم از پیامکهای تبلیغاتی باشیم.